معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام:
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از تشکیل انجمن مد و لباس برای نخستین بار در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۹۸۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰ 02 January 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالحسین رحمتی اظهار داشت: با توجه به لزوم احیا مدلهای لباس ایرانی، اسلامی نخستین انجمن استانی مد و لباس در این اداره کل تشکیل خواهد شد.

وی افزود: برای تشکیل این انجمن در نخستین مرحله کارگروهی با حضور فعالان و طراحان مد و لباس استان و صنوف مرتبط تشکیل تا نظرات خود را در این حوزه ارائه دهند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام تاکید کرد: در گام بعدی و بعد از کسب نقطه نظرات از تمامی فعالان این حوزه برای تشکیل نخستین انجمن مد و لباس استان دعوت می شود.

به گفته رحمتی با دریافت اساسنامه انجمن از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اولین انجمن مد و لباس استان تا پایان دی ماه تشکیل و همچون سایر انجمن های فرهنگی و هنری ایلام فعالیت خواهد داشت.

وی برگزاری کارگاه های آموزشی، جشنواره و پرداخت تسهیلات به فعالان و اعضا را از جمله فعالیت های نخستین انجمن مد و لباس استان برشمرد.

رحمتی اضافه کرد: اگر چه انواع مد و لباس در کشور وجود دارد ولی توجه به ظرفیت های بومی و فرهنگ اقوام در این حوزه کمرنگ شده که این انجمن نیز با هدف حفظ لباسهای بومی، محلی و توجه به طراحی لباسهای ایرانی، اسلامی فعالیت خواهد داشت.

به گفته وی، اکنون شش انجمن هنرهای تجسمی، سینمای جوان، خوشنویسی، موسیقی، نمایش و شعر در استان فعالیت داشته که با تشکیل انجمن مد و لباس تا پایان دی ماه جاری به هفت انجمن افزایش خواهد یافت./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار