روزگذشته تعداد زیادی از دانش آموزان مدارس دخترانه سطح شهرستان دهلران بخصوص بخش موسیان برای شرکت در آزمون سلامت روان همراه با پدر ومادر خود از ساعت 13بعداز ظهر به کافی نت های شهر دهلران مراجعه کردند.
کد خبر: ۶۹۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 30 December 2018

تابناک ایلام ، مجتبی کاور :: در چند سال اخیر جامعه ما شاهد حوادث ناگواری درسطح مدارس کشور بوده است حوادثی که به قیمت جان دانش آموزان وداغدار شدن خانواده های آنها تمام شده است حوادث قابل پیش بینی نیستند ولی با تدبیر وبرنامه ریزی درست می توان جلوی بسیاری از حوادث دلخراش را گرفت.

روزگذشته تعداد زیادی از دانش آموزان مدارس دخترانه سطح شهرستان دهلران بخصوص بخش موسیان برای شرکت در آزمون سلامت روان همراه با پدر ومادر خود از ساعت 13بعداز ظهر به کافی نت های شهر دهلران مراجعه کردند. تا توانسته باشند در این آزمون شرکت کنند ازدحام دانش آموزان دختر و مسافت طولانی مسیر، نبود وسیله ایاب ذهاب وعدم راهنمایی مدیران در خصوص نحوه این آزمون سبب نارضایتی خانواده های دانش آموزان وسرگردانی آنها در سطح شهر دهلران شده بود.

به طوری که والدین این دانش آموزان خواستار پیگیری وپاسخگویی مسئولان شهرستان و آموزش وپرورش در این خصوص شدند به راستی مسئولان مرتبط چقدر برای جان دانش آموزان اهمیت قائل بودند که با مسافت 70کیلومتری آنها را راهی دهلران کنند تا بتوانند تنها در یک آزمون شرکت کنند ؟

آیا مسئولان حاضر هستند آقازده های خود را اینگونه برای شرکت در یک آزمون سرگردان ببینند ؟

به راستی مسئولان آمورزش وپرورش به شرایط مالی این دانش آموزان که در روستا ها اسکان دارند توجه کرده است ؟

آقایان مسئول راهی کردن این همه دانش آموز دختر وسرگردانی خانواده های آنها برای شرکت در یک آزمون می توانست به قیمت جان آنها در این مسیر پرتردد تمام شود آن وقت پیام تسلیت ونصب پلاکادر هیچ دردی از خانواده آنها دوا نمی کرد !!

نبود اینترنت ونداشتن کامپوتر در مدارس قابل قبول است ولی با پیشرفت تکنولوژی ازتلفن همراه ویک لب تاب چند کامپیوتر از سطح مدارس دیگر می توانستید موضوع را مدیریت کنید تا دانش آموزان وخانواده های آنها برای ساعت ها در شهر دهلران سرگردان نشوند !؟ ب

ه راستی گرفتن یک وسیله ایاب ذهاب برای جابجای دانش آموزان دختر وهمراهی مدیر، معاون ویا مشاور مدرسه تنها برای چند ساعت کاردشواری بود که توان برنامه ریزی در این خصوص نداشته باشید که این دانش آموزان وخانواده های آنها سرگردان نشوند ؟!! آقایان مدیر حقوق دریافتی ماهیانه واضافه کاری که دریافت می کنید برای خدمت به رسانی به مردم در جامعه است نه سرگردان کردن مردم !!

تلاش خبرنگار ما برای پاسخگویی مدیر کل آموزش وپروش استان تا زمان ارسال گزارش علی رغم پیگیرهای فراوان بی نتیجه ماند ودر این راستا مصاحبه با اولیا برخی از دانش آموزان داشته ایم .

نارضایتی والدین دانش آموزان از سرگردانی فرزندان خود

یکی از والدین دانش آموزان گفت : برای اینکه دخترم بتواند در آزمون شرکت کند به ناچار به شهر دهلران مراجعه کردم.

حسن جلیزی در گفتگو با تابناک گفت : مدیر مدرسه به دانش آموزان اعلام کرده که یک سری از امتحانات باید از طریق اینترنت انجام شوند وباید به کافی نت های سطح شهر مراجعه کنند.

این شهروند دهلرانی اظهار داشت : به بیماری قلبی گرفتار هستم و مجبور شدم به خاطر دخترم علاوه بر کرایه خودرو مسیر 70کیلومتری رفت وبرگشت را با پرداخت هزینه گزاف تنها برای شرکت در یک آزمون متحمل شوم.

جلیزی گفت : انتظار داریم آموزش پروش حداقل امکانات مورد نیاز مدرسه را برای رفاه حال دانش اموزان مهیا کند تا دانش آموز وخانواده آن متحمل هزینه بالا نشوند.

این شهروند گفت : چه دلیلی دارد مسئولان نتوانند امکات مورد نیاز مدرسه را تامین کنند که فرزندان ما مجبور شوند برای یک آزمون به دهلران مراجعه کنند.

جلیزی گفت : انتظار دارم مسئولان در این راستا چاره اندیشی کنند چرا که بسیاری از خانواده ها بضاعت مالی برای هزینه های رفت آمد دانش آموزان ندارند چه برسد که برای شرکت در آزمون به شهر مراجعه کنند.

یکی دیگر از والدین دانش آموزان گفت : به خاطر امتحان دخترم مجبور شدم کار زندگی خود را تعطیل کنم.

عبدالرضا جلیزی در گفتگو با تابناک گفت : بسیاری از خانواد ها مجبور شدند فرزندان دختر خود را برای شرکت در آزمون همراهی کنند که این کار ریسک وخطر فروانی با توجه مسیر 70کیلومتری می تواند داشته باشد.

وی گفت : نباید به خاطر یک آزمون همه دانش آموزان را راهی شهر کنند چون بسیاری از آنها با مشکلات مالی روبرو هستند.

یکی دیگر از والدین دانش آموزان گفت : علاوه بر پرداخت ایاب ذهاب دخترم باید به مدرسه کمک کنم.

فالح چعب زاده در گفتگو با تابناک بیان داشت : چند روز قبل از طرف مدرسه برای شرکت در جلسه دعوت شدم که مدیر مدرسه عنوان کرد والدین باید دانش آموران را برای شرکت در آزمون به دهلران ببرند.

این شهروند ساکن روستای پتک اعراب گفت : شغل من کشاورزی است وبه ناچار امروز کار زندگی را تعطیل کردم تا بتوانم دخترم برای شرکت در آزمون به دهلران همراهی کنم چون دخترم عنوان کرد در صورت عدم شرکت در امتحان نمرات درسی من کم خواهد شد .

وی عنوان کرد : علاوه بر کمک به مدرسه ماهیانه 50هزار تومان هزینه ایاب ذهاب دخترم باید پرداخت کنم و اگر شرایط این طور باشد فقط امسال دخترم مدرسه می فرستم وبرای سال آینده وی را در مدرسه ثبت نام نخواهم کرد چون هزینه بالا است ومن هم توان مالی نداریم .

چعب گفت : اگر امروز در این مسیر اتفاقی برای من یا دخترم می افتاد چه کسی پاسخگو بود. آیا بهتر نبود مسئولان برای امتحان این دانش آموزان از قبل چاره اندیشی می کردند تا دانش آموزان وخانواده های آنها در شهر دهلران ساعت ها سرگردان شوند ./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
عادل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
ماشاهد بودیم که همه مدیران و مشاوران علیرغم ضعف زیرساختی اینترنت در روستا ها چگونه با تمام وجود و بااستفاده از نت شخصی موبایلها و لب تاب سنجش دانش آموزان را پیگیر می شدند. بودند دانش آموزانی که در منزل و درکافینت ها سنجش می دادند گیریم چند دانش آموز هم مثل سایر مناطق و شهرستانها خود پیگیر باشند لطفا بزرگ نمایی نکنید. برای تقویت علمی دانش آموزان اگر صداقت دارید و قلم شما صادق است به پیگیری زیرساخت اینترنت در روستا بپردازید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
خبرنگاران عزیز در انتشار خبر ها عجله نکنید صحت و سقم خبر ابتدا برایتان مهم باشد اعتبار شما عزیزان و زحمت کشان در صحت و سقم زبان قلمتان نهفته است اگر خواهان رفع مشکلات در جامعه هستید باید واقع گرا باشید و واقعیت های جامعه و کمی و کاستی های آن را درک کنید.طبیعی است در مناطق دورافتاده و کمتر توسعه یافته هنوز حتی زیر ساخت ها فراهم نباشد.این مشکلات بدیهی هستند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
فقط این نیست پروژه هاومدرسه هایی که دردوسه سال گذشته وزمان آقای مرواریددرآموزش وپرورش شروع شده بدون آجری پیشرفت به حال خودرهاشده اند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار