نایب رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: استقبال عموم مردم و بویژه جوانان از رشته تیراندازی با کمان مناسب نییست..
کد خبر: ۶۹۷۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳ 30 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ غلامرضا پارسا روز شنبه در مجمع عمومی انتخاب رئیس هیات تیراندازی با کمان استان ایلام با بیان اینکه رقابت های لیگ تیراندازی کشور به طور منظم برگزار می شود، گفت: 15 سال از تشکیل فدراسیون تیراندازی با کمان می گذرد اما آنطور که باید افراد بسیاری جذب این رشته نشده اند.

وی افزود: تنها چهار هزار نفر ورزشکار سازمان یافته در سطح کشور در این رشته فعالیت دارند که باید با درایت و تبلیغات مناسب و اطلاع رسانی این عدد افزایش یابد.

رئیس فدراسیون تیراندازی در مورد وضعیت این رشته در ایلام افزود: استان های غربی کشور بخصوص ایلام در این رشته قابلیت های فراوانی دارند و باید با رویکرد رئیس جدید هیات و برنامه ریزی مناسب نماینده هایی در 2 بخش آقایان و خانم ها در مسابقات ملی و بین المللی تربیت کند.

به گفته پارسا یکی از راه های توسعه این ورزش استعداد یابی در سطوح پایه و جذب مشارکت های مردمی و مالی است که در این راستا هم اداره ورزش و جوانان استان ایلام و هم فدراسیون در این زمینه همکاری لازم را با هیات خواهند داشت و امیدواریم با تربیت ورزشکاران قدرتمند، این رشته جایگاه اصلی خود را بدست آورد.

وی با اشاره به بودجه پنج میلیارد ریالی این فدراسیون در سال جاری گفت: از این مقدار 140 میلیون ریال سهم استان ایلام است.
وی اظهار داشت: مرحله اول این اعتبار پرداخت شده و مرحله دوم و سوم آن نیز بزودی به این استان پرداخت می شود و در تلاشیم با استفاده از مدیران مجرب و مربیان خوب این رشته را هر چه بیشتر توسعه دهیم.

وی افزود: فدراسیون در راستای بسترسازی، آماده سازی و همچنین جلب و جذب مربیان با تجربه وظیفه مهمی دارد و برای دستیابی به موفقیت های چشمگیرتر تلاش می کند و آمار ورزشکاران بیمه شده به جهت ارزیابی ها، برای این فدراسیون دارای اهمیت است.

پارسا یادآور شد: هیات هایی موفق هستند که با مدیران کل ورزش و جوانان استان ها هماهنگ باشند و همگانی کردن این رشته را نیز مورد توجه قرار دهند و در این راستا مدارس و باشگاه ها را تقویت کنند.

وی تاکید کرد: برای ارتقای دانش مربیان و داوران دوره های آموزشی باید این رشته را با آخرین تکنیک های روز دنیا آشنا کنیم و از ظرفیت ورزشکاران، مربیان و داوران در این زمینه بهره لازم را ببریم.

وی تاکید کرد: 10 کمان تیراندازی هفته جاری در اختیار هیات ایلام قرار می گیرد و فدراسیون با یک نگاه متوازن از استان های فعال حمایت می کند و توقع داریم با تلاش مربیان و رئیس جدید هیات ورزشکاران ایلامی پای ثابت تیم ملی در این رشته باشند.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان ایلام نیز در این نشست گفت: تیر و کمان در کشور دارای جایگاه ویژه ای است و در رقابت های آسیایی و جهانی در 2 بخش زنان و مردان موفقیت های بسیاری را به خود اختصاص داده است.

بهروز حیدرزاده افزود: استان ایلام نیز با توجه به ظرفیت های ورزشی در رشته های مختلف می تواند بعنوان پایگاه این رشته فعالیت خود را گسترش دهد و با استعداد یابی در سطوح پایه استعدادها را در مدارس شناسایی و باعث توسعه این ورزش شود.

وی یادآور شد: امیدواریم با فراهم کردن زیرساخت ها و حمایت فدراسیون بتوانیم در آینده نزدیک چندین تیم قوی در رده های سنی مختلف بعنوان نمایندگان استان ایلام در رقابت های ملی و بین المللی داشته باشیم.

به گفته حیدرزاده برای توسعه این ورزش در استان باید کلاس های آموزشی، مربیگری و ارتقا داوری برگزار شود تا ورزشکاران از روشهای بروز بی بهره نباشند و بتوانیم هیات شهرستان ها را نیز فعالتر کنیم.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم در قالب یک تیم کاری منسجم فعالیت خود را گسترش دهیم و حضور مربیان و داوران ملی در کنار مربیان ایلامی باعث افزایش انگیزه و استفاده از تکنیک های بروز می شود.

در پایان این نشست جواد کمی پور با کسب 13 رای از مجموع 14 رای ماخوذه برای چهار سال سکاندار هیات تیراندازی استان ایلام شد./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار