دانشگاه علوم پزشکی ایلام در واکنش به مطلب تابناک ،جوابیه ای را به این رسانه ارسال ودر اجرای قانون مطبوعات خواستار انتشار آن شده است.
کد خبر: ۶۹۶۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹ 30 December 2018

تابناک ایلام :: دانشگاه علوم پزشکی ایلام در واکنش به مطلب تابناک ،جوابیه ای را به این رسانه ارسال ودر اجرای قانون مطبوعات خواستار انتشار آن شده است

متن جوابیه بدینشرح است؛

خوب روی، محتاج زیور نیست

مدیر محترم سايت خبرگزاري تابناک
با عرض سلام و احترام مرقومه ای که در ادامه آمده، متن جوابیه مطلبی مندرج در سايت تابناك تحت عنوان "طرح شمالی زدایی در دانشگاه علوم پزشکی" می باشد که خواهشمند است بر اساس قوانین و مقررات جوابیه در مطبوعات و رسانه در این کانال وسايت خبري منتشرنماید .

نگارنده مطلب "طرح شمالی زدایی در دانشگاه علوم پزشکی" عامداً یا سهواً به جای نهیب بر مسئولان دانشگاه، نام و رسالت این سايت خبري را هدف گرفته .

دم زدن از عدالت در گفتار و نوشتار و اخلاق رسانه ای چیزی نیست که در مطلب "طرح شمالی زدایی" بتوان کورسویی را از آن یافت. مطلبی که آغازش حمله به شخص ریاست دانشگاه علوم پزشکی و پایانش تاکید بر حقانیت خود به واسطه محکوم کردن دانشگاه برای تودیع یک مدیر در حوزه ستادی است.

نگارنده مطلب در سايت تابناک یا از خدمات و تلاش‌های دکتر همتی ریاست دانشگاه خبر ندارد و یا اینکه یک طرفه به قاضی رفته و رسالت رسانه ای خود را فدای یک تغییر معمول و مرسوم در درون دانشگاه علوم پزشکی نموده است.

اما به جهت تنویر افکار عمومی، نگارنده این مرقومه گوشه‌ای از خدمات دکتر همتی ریاست دانشگاه علوم پزشکی را برای مردم و مخاطبان بازگو می‌نماید.
١-اخذ بالغ بر 200 میلیارد تومان اعتبار در ۱۱ ماه:
انصافا بدون در نظر گرفتن متن جوابیه و نقد سايت تابناک؛ آیا مدیری که در طول ۱۱ ماه از دوران مدیریتش این چنین اعتباری را به سوی استان گسیل دارد، شایسته احترام نیست؟ چرا در دوره‌های پیشین چنین اقدامی مشابه دیده نمی‌شود؟
٢-فعال کردن بیش از ۶۰ پروژه بهداشتی درمانی در سطح استان:
در ایامی که سایر استان‌ها به تکاپو برای اخذ اعتبار و احداث پروژه‌های بهداشتی درمانی خود مشغول بودند، در دوره مدیریت گذشته دانشگاه ،مردم از احداث و تکمیل دهها پروژه در سطح استان محروم شدند. با آمدن دکتر همتی با رایزنی ها و استفاده از توان و نفوذ سیاسی خود، این پروژه‌ها را از تعطیل به فعال تغییر داد.
٣-پرداخت معوقات پرسنل و پزشکان:
در زمان قبل از دکتر همتی، معوقات پرسنلی سر به فلک کشید و بارها تحصن و تجمع پرسنل را همه شاهد بودیم که انگیزه و امید این عزیزان برای خدمت را کمرنگ نموده بود. با آمدن ایشان این معوقات هرماه پرداخت شده و به کمتر از ۶ ماه رسیده و ایلام در ردیف برترین استان ها در زمینه پرداخت معوقات قرار گرفته است.
٤-فراهم کردن بستر برای حضور 56 متخصص و فوق تخصص موسسه خیریه مرهم در استان:
جامعه هدف این اقدام دکتر همتی، انسان های درد کشیده و رنجوری هستند که ناهنجاری های مادرزادی همچون شکاف لب و کام، لذت زندگی را از آنان گرفته بود.
دعای خیر ۱٦۷ مادر دارای فرزند شکاف لب و کام بهبود یافته کجایش "طرح شمالی زدایی" است؟
بوسه زدن دکتر همتی بر دستان رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه مرهم به جهت رهایی ۱٦۷ فرزند ایلامی از چنگال بیماری شکاف لب و کام، کجایش به "طرح شمالی زدایی" شباهت دارد؟
آیا شکستن رکورد حضور بیشترین متخصص در مناطق محروم در جهان در استان ایلام، مایه فخر و مباهات ما نیست؟
آیا اختصاص بالگرد فوریت پزشکی به ارزش ۶۰ میلیارد تومان به استان، اختصاص ۱۵ آمبولانس پیشرفته به استان، راه‌اندازی اورژانس جدید و مرکز شیمی درمانی بیمارستان شهید مصطفی خمینی، جذب ۷۲ متخصص در استان، دعوت از فوق تخصصین موسسه خیریه محکم جهت درمان ناهنجاری ها و بیماری های کودکان در استان و استخدام ۱۴۹ بهورز و نیروی فوریت پزشکی می تواند "طرح شمالی زدایی در دانشگاه علوم پزشکی" را تایید کند؟
آیا اختصاص ۴ سی تی اسکن، ۸ رادیولوژی، 10 سونوگرافی، ۶ آندوسکوپی، یک کلینیک سیار دندانپزشکی و ۴۵ ونتیلاتور به مناطق مختلف استان ارتباطی به "طرح شمالی زدایی در دانشگاه علوم پزشکی ایلام" دارد؟
این خدمات را که تنها گوشه و اختصاری از حجم انبوه خدمات آقای دکتر همتی و تیم جدیدشان است، چگونه می تواند گویا و تایید کننده "طرح شمالی زدایی در دانشگاه علوم پزشکی" باشد؟
همانطور که در سطرهای فوق گفته شد، نگارنده مطلب "طرح شمالی زدایی" عجولانه و احساسی تغییرمدیریت روابط عمومی را یک فاجعه استانی می داند.شک برانگیز است که مدیر روابط عمومی تودیع شده، یک زمانی با در دست داشتن شکایت نامه های متعدد از رسانه ها و حضور در دادگستری، سردمدار شکایت رسانه ها به قانون بود اما به یکباره عزیزتراز جان تابناک می شود و اینگونه دانشگاه را به شمالی و جنوبی متهم می کند دانشگاهي که بیش از 80 درصد مدیرانش از حوزه شمال استانند. عزیزانی که چه به عنوان مردم و چه اصحاب رسانه این مطلب را می خوانند، می توانند برای صحت این مدعی به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کرده و لیست مدیران حوزه های مختلفرا ملاحظه نمایند. ضمناً به شهادت مدیر محترم شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیروان که اتفاقاً از اقوام و هم ایلی و هم محلی مدیر روابط عمومی تودیع شده می باشد، در روز 5شنبه هفته گذشته، 2 نفر از پزشکان حوزه جنوب که به زعم این مدیر برکنار شده جزو جنوبی ها محسوب می گردند، برای ویزیت تخصصی رايگان و خدمت به مردم به شهر لومار رفته اند البته بدون مرز بندي شمال وجنوب.

مخاطبان ارجمند این سايت بدانند که ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی 8 معاونت دارد که تنها 2 معاونت از آنان در اختیار افراد منتسب به حوزه جنوب استان می‌باشند و 6 معاونت باقیمانده در اختیار افرادی از حوزه شمالی استان قرار دارد. حتی از 5 دانشکده دانشگاه، تنها یک نفر از حوزه جنوب مدير دانشكده است که همین دو آمار فوق نشانگر عدم آگاهي و بي اطلاعي افراديست كه به واسطه سهم خواهي از دانشگاه اینگونه بازی شمال و جنوب راه می اندازد بلکه التیامی بر زخم و عقده هاي درونيشان باشد

همچنین مدیران درمان، تخلفات اداری، مالی، پرستاری، اداری، توسعه،تحول،پشتيباني،گزينش،بازرسی،نظارت بر درمان، معاون فنی مرکز بهداشت استان، مشاور رئیس دانشگاه در امور ایثارگران و....دهها مدیر دیگر که ذکر نامشان در این مقال نمی گنجد، از مدیران لایق و شایسته حوزه شمال هستند که بر مسند مدیریت حضور دارند.

آقای دکتر همتی خدماتش به مردم شریف استان توسط کسانی کمرنگ و منتفی می گردد که نمک می خورند و نمکدان می شکنند. همین رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در روزهای اخیر تندیس بهترین رئیس دانشگاه علوم پزشکی کشور بر اساس شاخص های علمی، تخصصی و مدیریتی از سوی وزارت بهداشت و سایر مجامع علمی (نه به لحاظ راه انداختن شمالی جنوبی) را کسب نمود. مطلبی دیگر اینکه در جلسات متعدد و بیشمار همین مدیر روابط عمومی تودیع شده به دفعات بسیار به تمجید و وصف خدمات و ارزش های مدیریتی دکتر همتی رئیس دانشگاه پرداخته است. چگونه با برکناری خود، اینگونه حکایت بر مزاج خود می گوید؟

سیاست و منش دانشگاه علوم پزشکی ایلام در طول ۱۱ ماه گذشته بر این اساس بوده که فارغ از دیدگاه‌های سیاسی، تنها شایستگی و میزان مقبولیت افراد و نخبه بودن ملاک تصدی پست ها بوده و مطرح کردن مبحث "شمالی زدایی" همانند در کشتی نشستن و با ناخدا جنگیدن است و تبعات و صدمات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت که می‌طلبد سايت هاي خبري وساير گروه هاي تلگرامي در جهت پیشگیری از مسائل امنيتي در استان و در مسير تقابل قرار نگرفتن عزيزان شمال وجنوب از انتشار چنین افکاری خودداري نمايند زيرا نتيجه اي بغير از نفاق و تفرقه نخواهد داشت.

و در پایان این عرایض خاطرنشان می سازد که خوب روی، محتاج زیور نیست و این مطلب به نشانه دفاع از جایگاه ریاست دانشگاه علوم پزشکی نيست زيرا عملكرد مناسب و شگفتي انگيز ١١ماهه ايشان بخوبي بيانگر تعهد ، تخصص و مردم داري ايشان ميباشد.این قلم که به راحتی حقایق را با آن جا به جا می کنند، خداوند متعال به آن سوگند یاد کرده است.

مديريت روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي ايلام

 

"حق پاسخگویی برای تابناک ایلام محفوظ است "    "متعاقبا به این جوابیه پاسخ داده خواهد شد"

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
رئالیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
درود بر تابناک ایلام، فامیل بازی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام و بازی ایشان وعملکرد وادعاهای عجیب تیم آنها که بیشتر از هر زمان دیگر سلامت استان را تهدید میکند، فراتر از این حرف هاست.
رئالیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
درود بر تابناک ایلام، فامیل بازی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام و بازی ایشان وعملکرد وادعاهای عجیب تیم آنها که بیشتر از هر زمان دیگر سلامت استان را تهدید میکند، فراتر از این حرف هاست.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
با سلام عجب دفاع جانانه ای دوصد گفتار چون نیم کردار نیست هرمدیری و تیمش جدای از نحوه رسیدن به قدرت وچینش تیم قدرت برای حل مشکلات مردم شهید پرور این استان در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات سلامت بر هیچ کس پوشیده نیست وشخص دکتر همتی نیز به همین قصد وبه امید خدمت به عرصه این کارزار پا گذاشته است وسکان مدیریت دانشگاه را به عهده گرفته است برایشان انتفاعی مالی نداردو قطعا در فراز و نشیب چالشهای خدمت رسانی از هیچ تلاشی کوتاهی ننموده است اما این نگاه خدمت رسانی و تلاش در این جهت چه مزیتهای و چه محدودیتها در همه ادوار مدیریت های قبل از جمله روسای دانشگاه قبلی از جناب دکتر
میرزایی و دکتر کیخاوندی و دکتر مروارید و دکتر منصوری و دکتر ساکی و جناب دکتر اسداللهی وپروفسور دل پیشه وخود جناب دکتر همتی وجود داشته و دارد اما آنچه به نظر میرسد و باید مدنظر داشت با عنایت به تخصصی بودن وسیاسی نبودن فعالیتها زیر سوال بردن خدمات گذشتگان دانشگاه ر ادوار گذشته توسط عوامل اجرایی دانشگاه وانتصاب همه خوبی به مدیریت فعلی کاری پسندیده نیست و قطعا قضاوت مدیریت فعلی برای آیندگان دانشگاه به صورت فعلی هم به دور از نواقص وکاستی ها نیست دور از انتظار نیست به عنوان مصداق مصاحبه جناب دکتر همتی در موضوع حق مرزی که احکام صادر و مجددا به دلیل مشکلات مالی جمع شد ویا بلاتکلیفی خانواده ایثارگران در بیمه تکمیلی در دانشگاه و عدم پرداخت مطالبات کارکنان در بخشهای درمان و..به دلیل مشکلات مالی دانشگاه که از نظر کارشناسی منطقی است۰ و دهها نمونه دیگر که مجال ان نیست همه به قصد خدمت آمدند و کم وبیش در این خدمت تلاش مستمر کردند به نظرم آنچه دقدقه مردم است اصل لیاقت و شایستگی مدیران انتصاب شده حسب قانون در رفع مشکلات بخش های بهداشت درمان و آموزش پزشکی است واعمال کامل نکته نظرات جناب دکتر همتی در معارفه و مصاحبه هایشان و دور کردن افراد متملق از اطراف خود میباشد نه دیدگاه حزبی و قبیله ای درانتصاب هایشان وگوش دادن به افراد بی تجربه و مشاور ان جوان ناکارامدوحاشیه دار و افراد اطراف دکتر که قبل از مصالح دانشگاه وابروی جناب دکتر همتی به فکر معامله و عقده گشایی خود از رقبا ودشمنانشان میباشند و این کار خدمات وتلاش جناب دکتر را با این کمی امکانات بودجه زیر سوال میبرد به امید حل مشکلات دانشگاه و موفقیت جناب دکتر همتی وتیم ایشان در مدیریت دانشگاه علوم پزشکی ایلام و عدم تمکین به فرمایشات افراد ذی نفوذ در...... خدایا چنان کن سرانجام کار ...توخشنود باشی وما رستگار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
تمام مطالبی که بعنوان جوابیه توسط ملیجک های همتی نوشته شده است دروغی بیش نیست .حقیقا من بجای نویسنده این مطلب خجالت میکشم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
جالب است همین آقای آبانگاه که با زد وبند کاظم زاده معاون درمان همتی شده به شهادت پرسنل بیمارستان مصطفی یکی از بی نظم ترین پزشکان آن بیمارستان بود و با تجویز آزمایشات و عکسبرداریهای بسیار گران و غیر ضرور برای بیماران علنا" اظهار کرده میخاهم پشت طرح تحول سلامت را بشکنم حالا با چه رویی مجری طرح تحول سلامت شده؟ همتی باید در پیشگاه خدا و مردم پاسخگو باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
آقایانی که در فتنه 88 بیشترین جفا را به نظام کردند و حتی نامه علیه رهبری را امضا کردند امروز سکاندار سلامت مردم ایلام شده اند و برخی اوقات خجالت نمی کشند و خود را نیروی نظام تصور می کنند. مقاماتی که برای به قدرت رسیدن این باند پول پرست تلاش کردند روزی باید جوابگوی اعمال خود باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
همتی در مصاحبه ای ادعا کرده در یکسال مسولیتش 200 میلیارد تومن پول از اعتبارات ملی به استان آورده و مطالبات و معوقات پرسنل را با آن پرداخت کرده. ما پرسنل بیمارستانهای استان هشت ماه است ریالی بابت اضافه کار و کارانه دریافت نکرده ایم و مجموع مطالبات هشت ماهه پرسنل بالغ بر 140 میلیارد تومن میشه. آقای همتی لطف کنند 140 مارا بدهند و 60 میلیارد هم به نور چشمی و مشاورین و هم حزبیهای سیاسیشان بدهند که خرج انتخابات آینده کنند
ناشناس
|
United States
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
خدایی شرم آوره . جوابیه دانشگاه علوم پزشکی ایلام رو خواندم خداوکیله خجالت کشیدم . جناب همتی با جه رویی تمام خدمات بیست سال گذشته و خصوصا مدیریت گذشته را به پای خودت نوشته ؟!!!! واقعا خجالت بکشید دروغ گفتن هم حدی دارد . فقط به یک مورد اشاره میکنم جناب همتی سی تی اسکن های استان رو تو آوردی ؟!!!!!! سی تی اسکن ها رو سه چهار سال پیش اختصاص دادن دانشگاه و در بیمارستانها نصب شدن . بسه ديگه بیشتر از این با دروغ حال آدم ها رو بهم نزنید .
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
سرپرست شبکه سیروان در مصاحبه با ایرنا ادعا کرده برای خرید چند قلم وسیله معاینه خانه بهداشت 500 میلیارد هزینه کرده ایم. واقعا" مضحک است که یک سرپرست شبکه ای که همتی گذاشته عدد و رقم هم سرش نمی شود. وقتی سلامت مردم قربانی سیاست بازان میشه از این بیشتر انتظاری نیست.
دهلران
|
United States
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
ما دهلرانیها از انتصابات باند همتی به ستوه آمده ایم. آخر بیمارستان شهدای دهلران با 180 نفر پرسنل یک نیروی لایق نداشت که رییس بیمارستان بگذارند مگر اینکه یک کارشناس پرستاری را از دره شهر که از قضا پسر خاله آقای نماینده است بیاورند و سرپرست بکنند. واقعا" ما مردم دهلران هرچه بسرمان بیاید حقمان است که بار دیگر پشت دستمان را داغ بکنیم و به غیر دهلرانی جماعت در انتخابات اعتماد نکنیم.
چرداول
|
United States
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
دوست عزیز دهلرانی ما هم در چرداول همدرد شما هستیم. بیمارستان سرابله که چند صباحی با تلاش فرزند لایق هلیلان خانم دکتر فاطمه کریمی رونق گرفته بود و گاهی می شد دهها متخصص همزمان آنجا کار می کردند و بیمارستان به بهترین شکل توسط ایشان بازسازی شد هم قربانی سیاست بازی دارو دسته همتی شد و بیایید از مردم بپرسید که چه اتفاقی افتاده
ایلام
|
United States
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
آبانگاه هفته گذشته با دستور یکی از نمایندگان مجلس، حاج مجید فتح اللهی را با بیش از 15 سال تجربه در نظارت بر درمان را از کار برکنار و فرد مورد نظر نماینده را جایگزین کرد. این افراد ضعیف النفس که سلامت مردم را قربانی زد وبندهای سیاسی می کنند نمی توانند خدمتگزار لایقی برای مردم باشند. بهتر است بیش از این آبروی خود را نبرند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
خداوند متعال دانشگاه علوم پزشکی را از دست خاندان همتی نجات دهد الهی آمین
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
آقا یکی به من جواب بدهد . چرا رییس دانشگاه علوم پزشکی. آقای همتی اصلا سر کار نمی آید ؟!!!!!!! اصلا محل خدمتش کجاست ؟؟ ایلام با تهران ؟!! از استاندار و واحدهای نظارتی خواهش میکنیم که ورود کنند .
ایلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
✔️کلهم راع و کلکم مسوول
سلام خدمت حضرتعالی . رسالت رسانه اینست که اطلاعات و اخبار واقعی را در اختیار مردم بگذارد و خدایی نکرده بخاطر گرفتن مبلغی خود را قلم به دست و مزدور مدیران موقت نکند.متاسفانه با خواندن خبری که به قلم آقای عبدی در مورد ریاست دانشگاه علوم پزشکی خواندم متاسف شدم که با .. می توان شعور مخاطبان را مورد سخره قرار داد . چه خوب است که در مورد صحت و سقم اطلاعات قبل از چاپ بررسی هر چند اجمالی صورت بگیرد چرا که دانشگاه بیش از پنج هزار نیرودارد که شاهد واقعیات هستن . واقعیات را برای بیدارکردن وجدان شما ارسال می کنم . خدا می داند که بنده نه وابستگی به رییس سابق دانشگاه دارم و نه خصومتی با رییس حاضر. مرکز تک تخصصی طالقانی در زمان ریاست قبلی افتتاح و شاهد آن مردمی هستن که چند سال است برای زایمان مادران این مرز و بوم به آنجا مراجعه می کنند . ساخت مرکزناباروری در زمان ریاست دکتر دل پیشه با جذب اعتبار دو میلیارد تومانی شروع و هنگام تودیع ایشان 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشت . تعداد زیادی از تجهیزات ناباروری با همین اعتبارخریداری شد . قابل توجه شما اصحاب رسانه که هنوز ده درصد باقیمانده تکمیل نشده .مرکز ام آر آی افتتاح در سال 95 . مرکز سوختگی ساختش از سال 92 شروع و هنوز تکمیل نشده . شیمی درمانی قبل از ریاست دکتر همتی افتتاح شده .سیاردندانپزشکی از سال 96 فعالیت میکند .پس لطفا برای جلب اعتماد مخاطبان و رضایتمندی خداوند واقعیات را نشر دهید.
✍علی فیلی

@weerair
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار