نامه وارده جمعی از معلمان؛
اگر قرار است پارکینگ یا تجاری شود چه کسی مستحق تر از خود فرهنگیان مظلوم که حتی پول آب و برق و مایع دستشویی مدارس هم ندارند!! عالیجنابان ما انتظار داشتیم، لطف کرده و مدرسه ای را که با نام شهیدی گرانقدر مزین است و خاطره های فراوانی در آن نهفته است را بازسازی کنید، تا دوباره جوشش علم و خنده دانش آموز در مرکز شهر، فضای امید را به مردمان آن محله ببخشد اما"ظاهرا خود غلط بود آنچه می پنداشتیم".
کد خبر: ۶۹۶۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱ 29 December 2018

تابناک ایلام::چند صباحی است که داستان تغییر وضعیت کاربری ساختمان مدرسه شهید کرمی شهر ایلام در فضای مجازی و حقیقی باعث بحث هایی در این خصوص شده است. ما بعنوان جمعی از معلمان این دیار دردمند ضمن علاقه مندی به عمران و آبادانی شهرمان، دغدغه هایی داریم که در این نوشتار به آن می پردازیم. مخاطب این نامه استاندار و شهردار محترم هستند که در راستای حل مشکلات شهری دیواری کوتاه تر از آموزش و پرورش پیدا نکرده اند.

جناب استاندار محترم همانگونه که مستحضرید آموزش و پرورش رکن رکین جامعه اسلامی ایران است که متاسفانه سالهاست بعنوان سنگ زیرین در آسیاب بی برنامگی و بی تجربگی مدیران مرکزنشین و بودجه ریزانی که متناقض عمل می کنند، گرفتار شده است.

جامعه بزرگ فرهنگیان همواره پای ثابت تمام برنامه ها و اجتماعات ریز و درشت این نظام مقدس بوده اما بلاشک در گرداب بی تدبیری و حق نشناسی دولت ها در تحیر و تحسر مانده است. این جامعه بعنوان بزرگترین جمعیت باسواد و تاثیرگذار در بطن خانه و خانواده و جامعه به بی مهری عادت کرده است اما امروز حتی شهرداری و استانداری هم به پیکر نحیف و دردمندش نیشتر می زنند و برای اندوه بیشتر مصوبه امضا می کنند.

آقای شهردار!! این چه سری است که شما نیز شبیه اسلاف تان چشم به دو ساختمان مرکز شهر آموزش و پرورش دوخته اید؟ در پس این همه اصرار و ابرام و پافشاری چه حرف ناگفته ای هست که شما خوبان به آن اشراف دارید و این جامعه بزرگ فرهنگی ندارد؟ آیا باید باور کنیم شمایان دغدغه عمران شهر دارید، نه دست یازیدن به زمینی نقلی در مرکز شهر برای اهداف درآمدزای بعدی؟! فرض کنیم که هدف خیر است و بهسازی، چرا حضرات یه سوزن خیلی کوچولو به بدن پهن خویش در روبه روی این مدرسه خاطره انگیز نمی زنید و از فرمانداری و ساختمان های اقماری پشت آن مایه نمی گذارید، که متعلق به وزارت کشور است!! با ما چکار دارید که برایمان مصوبه می زنید!؟

خدایی خودتان هم باور کرده اید که این زمین کوچک برای بوستان که نه به تعبیر خودتان بوستانک خوب است!؟ خدای نکرده فردا که مالکیت آن بنام شهرداری شد!! چه تضمینی هست که شبیه ساختمان قبلی واگذار شده میدان 22بهمن تجاری نشود!؟

اگر قرار است پارکینگ یا تجاری شود چه کسی مستحق تر از خود فرهنگیان مظلوم که حتی پول آب و برق و مایع دستشویی مدارس هم ندارند!! عالیجنابان ما انتظار داشتیم، لطف کرده و مدرسه ای را که با نام شهیدی گرانقدر مزین است و خاطره های فراوانی در آن نهفته است را بازسازی کنید، تا دوباره جوشش علم و خنده دانش آموز در مرکز شهر، فضای امید را به مردمان آن محله ببخشد اما"ظاهرا خود غلط بود آنچه می پنداشتیم".

از همه این ها هم بگذریم چرا جامعه 12هزار نفری ما نباید خانه معلمی برای فرهنگیانش در مرکز شهر داشته باشد، تامعلمان اطراف و اکناف استان بجای استراحت در ساختمانی در شان و بنام خویش، آواره هتل ها و خانه های دوستان و آشنایان شوند! چرا مجوز ساخت همین مکان را برای یک پژوهشسرای دانش آموزی نمی دهید؟ واقعا چرا؟!

 رجا واثق داریم با توجه به مکان باارزش این مدرسه مشهور اگر تخریب و به بوتانک مبدل گردد؛ تنها قشری که از آن بی بهره است مردم و فرهنگیان و دانش اموزان هستند و بلاشک جایگاه بازار سیاری خواهد شد که یک طرف آن اداره راه سابق و طرف دیگرش ضلع غربی میدان 22 بهمن است و این خوش بینانه ترین حالت آن است، مردمان خوب ایلام بخوبی معنی این جمله را می دانند!!

اگر فردا شورای شهر مصوبه زد و از بوستانک تبدیل به پاساژ و پارکینگ شد، چه جوابی دارید به مردم و فرهنگیان بدهید؟ از کجا معلوم شهردار و استاندار بعدی به تعهداتی که شما بسته اید عمل کنند؟ کدام ارگان حاضر است مرکز شهر را با حاشیه شهر در جاده مهران معاوضه کند؟ اصلا چه کسی به شما اجازه تبدیل فضای آموزش به فضای سبز داده است؟! آیا مردم حاضرند بجای دو کوچه پایین تر از خانه خویش آواره بیرون شهر و جاده مهران شوند؟ به گمان تان حل ترافیک کرده اید!؟ جناب شهردار! لطفا به فکر بچه هایی که در مدارس دولتی تحصیل میکنند، باشید! همه که پول غیرانتفاعی ندارند!!

نقل محافل فرهنگیان امروز در کلاس و دفتر و مدرسه و اداره همین است و با قاطعیت همه مخالف انجام این تغییر و تبدیل! بهتر است برای نظر این جامعه بزرگ احترام قائل شوید و اگر باور ندارید نظرسنجی کنید!! از جناب مدیرکل محترم نیز انتظار داریم همپای فرهنگیان باشند و در مقابل عمل انجام شده قرار نگیرند و با پشتوانه حمایت حداکثری فرهنگیان از هر طیف و سلیقه و جناحی فریاد رسای ما باشند. ما در این فقره تا پایان از مدیران اداری خویش حمایت خواهیم کرد و بصورت حقیقی و رسانه ای از طرق مختلف پیگیر بوده و خواهیم بود. از وزیر محترم آموزش و پرورش هم خواستار ورود به این موضوع هستیم.

سخن پایانی نیز با استاندار و شهردار ایلام است زیرا بر اساس متون حقوقی وزارت آموزش و پرورش امکان واگذاری این مدرسه وجود ندارد، لذا انتظار میرود از فشارهای اداری و مدیریتی برای انجام این کار خودداری شود و بدانید که جامعه فرهنگی استان با نگاهی نگران این قضیه را پیگیری می کند.
 
جناب استاندار حضرتعالی بعنوان رییس شورای آموزش و پرورش باید از حق آموزش و پرورش دفاع کنید و این انتظار زیادی نیست. مدیران و معاونان و اعضای فرهنگی شورای آموزش و پرورش به نمایندگی از جامعه 12 هزار نفری در آن شورا حضور دارند، لذا انتظار همراهی و همدلی بیشتری می رود.
 
قرار گرفتن در دل این جماعت کثیر بستگی به پیگیری مجدانه و همراهی مشفقانه شما دارد. از نمایندگان محترم مجلس نیز خواستاریم تا مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس را حمایت کنند و در اولین فرصت با دعوت وزیر آموزش و پرورش به استان و یا حضور در دفتر ایشان در وزارت متبوع، تمهیدات خاصی برای جذب اعتبار اتخاذ نمایند و با هم اندیشی همگانی مدرسه شهید کرمی را در مرکز شهر ایلام با نما و ساختار جدید به محل تلمذ دانش آموزان تبدیل نمایند.
 
مجموعه شهرداری نیز برای انجام طرح های عمران و آبادانی خود بهتر است طرح و نقشه های  دیگری اندیشه کنند و دست از سر آموزش و پرورش بردارند که سکوت معلمان از خجالت نیست بلکه از نجابت است. حسن ختام این مکتوبه شعر حافظ است، که می گوید:

ما نگوییم بد و میل به ناحق نکنیم
جامه کس سیه و دلق خود ازرق نکنیم
عیب درویش و توانگر به کم و بیش بد است
کار بد مصلحت آن است که مطلق نکنیم
رقم مغلطه بر دفتر دانش نزنیم
سر حق بر ورق شعبده ملحق نکنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
فرهنگی
|
United States
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
درود بر تابناک
بسیار عالی، کامل و جامع بود
من هم به عنوان یک فرهنگی معتقدم
شهرداری از تصرف این مکان اهداف دیگری دارد
و خدا از بانیان این طرح شوم و خیانت بار نگذرد
جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
با احترام خالصانه به فرهنگیان گرانقدر،
بدون شک همه شهر متعلق به اموزش و پروش نیست.
اگر مدرسه از مرکز شلوغی شهر خارج و به همین حوالی منتقل شود شاید بهتر باشد.
واما

اگر شهرداری و استانداری قصدی غیر از ایجاد پارکینگ داشته باشند ظلم بزرگی به همه مردم کرده اند.

واما اگر مسئولین اموزش و پرورش قدر اقتصادی فکر میکردند و کمی هم دلسوز و اینده نگر، بهتر بود این ملک را خودبه پارکینگ طبقاتی تبدیل میکردند و جایی بهتر و خلوتتر برای مدرسه پیدا میکردند و با درامد حاصله از پارکینگ طبقاتی بسیاری از چاله چوله های اموزش و پرورش را پر میکردند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار