بسیاری از دغدغه مندان در مقابل این حاتم بخشی آموزش وپرورش و اصرار شهرداری برای تغییر کابری مدرسه شهید کرمی صف بسته اند ،برخی آن را احجاف در حق آموزش وپرورش می دانند ،برخی نیز با دغدغه تبدیل این محل به مکانی جدید برای تجمع بیکاران وفروشندگان انگشتر وتسبیح و..به این موضوع می نگرند . اما بسیاری هم همچون معلمین معتقدند این تغییر کاربری تکرار اتفاق تغییرکاربری ساختمان کلانتری در میدان 22بهمن وتحمیل یک زیان اقتصادی به آموزش وپرورش است .
کد خبر: ۶۹۶۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹ 28 December 2018

تابناک ایلام::شهرداری ایلام در دوره مدیریت جدید پروژه های عمرانی متعددی ر ادر شهر ایلام آغاز نموده است . در جای جای شهر ایلام می توان ردی از تلاش برای دگرگونی در مبلمان شهری را نظاره گر بود. درکنار تعدد پروژه های عمرانی که قطعا در دراز مدت تغییر چهره شهر به نفع شهروندان را بدنبال خواهد داشت ،چالش هایی را نیز شاهدیم .

مهمترین چالش این روزهای شهر ایلام که یقه شهرداری و شورای شهر وحتی استانداری ایلام را خواهد گرفت ،موضوع تغییر کاربری در فضای آموزشی قدیمی در محدوده اجرای پروژه پیاده روسازی طالقانی است . موضوعی که  این روزها حسابی سروصدای دلسوزان ،فعالین اجتماعی وخاصه معلمین واولیای دانش اموزان این محدوده را در آورده  است .

درست است که شهرداری تلاش مضاعفی را برای عمران و آبادانی شهر آغاز کرده وشهرایلام وشهروندان آن برای گذر از وضعیت جاری ناگزیر به پرداخت هزینه اند ،اما قطعا این هزینه نباید متوجه فرهنگ و آموزش مردم باشد . چرا که تغییر کاربری یک فضای ارزشمند آموزشی و تبدیل آن به یک فضای عمومی در کنار تحمیل هزینه به آموزش وفرهنگ ،قطعا هزینه های بالای اجتماعی را نیز بدنبال خواهد داشت.

بسیاری از دغدغه مندان در مقابل این حاتم بخشی آموزش وپرورش و اصرار شهرداری برای تغییر کابری مدرسه شهید کرمی صف بسته اند ،برخی آن را احجاف در حق آموزش وپرورش می دانند ،برخی نیز با دغدغه تبدیل این محل به مکانی جدید برای تجمع بیکاران وفروشندگان انگشتر وتسبیح و..به این موضوع می نگرند . اما بسیاری هم همچون  معلمین معتقدند این تغییر کاربری تکرار اتفاق تغییرکاربری ساختمان کلانتری در میدان 22بهمن وتحمیل یک زیان اقتصادی به آموزش وپرورش است .

البته درکنار این گروهها ،انجمن اسلامی معلمین ایلام هم بیکار ننشست وبا صدور اطلاعیه ای به روند تغییر کاربری مدرسه شهید کرمی اعتراض نموده است . متن این اعتراضیه بدینشرح است ؛


مطلع شدیم شهرداری ایلام به نام خدمت رسانی به مردم عزم خود را جزم کرده که فضای یکی از بهترین مدارس مرکزی شهر ایلام را (روبروی فرمانداری )که سال ها به نام یکی از شهدای گرانقدر، شهید احمد کرمی مزین شده و بخشی از تاریخچه فرهنگی ایلام را در درون خود به یادگار دارد به بهانه ایجاد فضای سبز و... تصاحب نماید.قبل از هرچیز این نکته به ذهن می رسد که اگر تشخیص متولیان ومسئولین دلسوز به ضرورت استفاده از فضای بیشتری برای استفاده مردم درحاشیه ی خیابان آیت الله طالقانی منجرگردیده چرا به فکراستفاده وتصاحب محوطه ی فرمانداری ویاساختمان بانک ملی نیفتاده اند واین عوضی را که قرار است ، مرحمت نمایند به آن دستگاه ها بدهند . اینجا ست که دیوار آموزش و پرورش کوتاه وحاتم بخشی ها گل می کند.

تلاش شهرداری و استانداری محترم برای سلب مالکیت آموزش و پرورش از ملک مذکور با وعده ی واگذاری دو برابر مساحت آن در جای دیگر از شهر زمانی قوت می گیرد که اداره کل آموزش و پرورش تعدادی از فضاهای آموزشی خود را در شهرستانها و مناطق به شورای آموزش و پرورش جهت تغییر کاربری بخشی از آنان معرفی می کند تا پس از موافقت شورای آموزش و پرورش و کمیسیون ماده "5 " بتواند از ظرفیت بند "ه" تبصره 9 قانون بودجه سال 97 درآمدی کسب نموده وگوشه ای از زخم ها و کاستی های آموزشی و فرهنگی خویش را جبران نماید.قابل ذکر است (براساس بند "ه"تبصره 9 آموزش و پرورش می تواند جهت ساماندهی و بهینه سازی و تغییر کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزشی ،تربیتی و ورزشی خود با موافقت شورای آموزش و پرورش و کمیسیون ماده 5 اقدام نماید )

اما در این بین نه تنها چیزی گیر آموزش و پرورش نیامده ،بلکه در حال از دست دادن یکی از بهترین فضاهای آموزشی در قلب شهر ایلام است .

در حالی که یکی از سیاست های دولت توجه جدی به حفظ و مرمت بافت های فرسوده شهر با حفظ ماهیت های فرهنگی و جمعیتی آن بافت ها می باشد وهم چنین تراکم جمعیت در محدوده ی فضای مذکورنیاز آموزش و پرورش به این فضا ی آموزشی را در آینده غیر قابل انکار نموده وهیچ جایگزینی برایش مقدور نیست لذا انجمن اسلامی معلمان استان ایلام، ناخرسندی خود را از عزم مسئولین محترمی که مصرانه برای سلب مالکیت آموزش و پرورش از ملک مذکور در تلاشند؛ اعلام می دارد و از نماینده محترم ولی فقیه در استان به عنوان عضو مؤثر شورای آموزش و پرورش ،استاندارمحترم ایلام به عنوان رئیس شورا ی آموزش و پرورش و مدیرکل محترم آموزش و پرورش درخواست می نماید واگذاری این فضای آموزشی را متوقف نمایند و در بهسازی و ساخت ورونق آن تلاش ومساعی خویش را وجه همت نمایند.
                                                           انجمن اسلامی معلمان استان ایلام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
ایکاش شهرداری از این مدرسه برای ایجاد پارکینگ طبقاتی که نیاز اصلی و فوری شهر است استفاده کند، نه موارد دیگر که کم و بیش موجود هستند..

غیر از پارکینگ هیچ مورد دیگری توجیه پذیر نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
سلام تغییر کاربری ملک مذکور قبلا با حضور استاندار در جلسه شورای آموزش و پرورش تصویب شده بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار