شورای شهر تهران به روایت اصلاح‌طلبان:
شورای شهر بدون رد صلاحیت‌های شورای نگهبان و با حمایت پر رنگ اصلاحات و خاتمی تشکیل شد و نتیجه این شد که فعالین اصلاح طلب آن را مایه آبروریزی، مصداق پوپولیسم و ناآشنا به امور شهری معرفی می‌کنند.
کد خبر: ۶۹۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳ 25 December 2018

به گزارش «تابناک تهران»؛ اول خرداد ۹۶، رسانه‌های اصلاح طلب با تیترهایی همچون «لبخند بهشت به امید»، «فاتحان بهشت»، «مشهد و تهران را پس گرفتیم»، «تهران طلایی»، «فتح تهران» و...به تعریف و تمجید از لیست امید و خوشحالی از پیروزی در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران پرداختند.

شورای شهر پنجم تهران که تمامی اعضای آن اصلاح طلب هستند از اول شهریور ۹۶ آغاز به کار کرد. اکنون حدود ۱۷ ماه از آغاز فعالیت اصلاح طلبان در شورای شهر تهران سپری شده است. در این مدت، فعالین اصلاح طلب به نکات قابل تأملی درخصوص عملکرد شورای شهر تهران اذعان کرده‌اند.

بستن لیست با رانت و خاله بازی!

اولین مسئله‌ای که درباره لیست امید در شورای شهر تهران توسط اصلاح طلبان مطرح شد، بسته شدن لیست با رانت بود.

اولین بار «فاطمه دانشور» عضو اصلاح طلب شورای شهر چهارم، خبر «لیست فروشی» شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مبنی بر پیشنهاد ۲ میلیارد تومانی برای گنجاندن نام وی در لیست امید شورای شهر تهران را رسانه‌ای کردپس از آن روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد خبر لیست‌فروشی اصلاح‌طلبان در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران را تأیید و تصریح کرد که «غلامحسین کرباسچی» دبیرکل حزب کارگزاران در این خصوص نقشی کلیدی داشته است.

لازم به ذکر است که رسانه‌ای شدن این خبر برای دانشور گران تمام شد و نام وی به طور کلی از لیست اصلاح‌طلبان حذف شد. چندی بعد از این ماجرا، «فاطمه دانشور» در همایش «دوباره اصلاحات، دوباره امید» خطاب به عارف گفت: «الان بنده را شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان رد صلاحیت کرد. آقای عارف دست شما درد نکند، شما اخلاق را سر بریدید».

«حسین مرعشی» سخنگوی حزب اشرافی کارگزاران در واکنش به اظهارات دانشور، به طور تلویحی سخنان وی را تأیید کرد و گفت: «حالا یک کسی رفته به یک خانم محترمی گفته می‌توانید کمک کنید به ستادها که این هم یکی از وظایف اداره کنندگان امر انتخابات است».

«سیدمحمود علیزاده طباطبایی» وکیل خانواده هاشمی و عضو اصلاح طلب شورای شهر اول نیز - دی ۹۶- در مصاحبه با روزنامه فرهیختگان گفت: «من تا شب انتخابات در "لیست امید" بودم اما شب آخر خیلی صریح و واضح به من گفتند که باید هزینه‌های انتخاباتی را پرداخت کنی! ولی من قبول نکردم...انتخاب افراد لیست کاملاً اشتباه بود و افراد شایسته‌تری بودند که می‌توانستند درون لیست قرار بگیرند و به شورا راه پیدا کنند، افرادی که حتی شایستگی پست‌هایی که در آن قرار گرفته‌اند را ندارند، درون لیست قرار گرفتند و به شورا راه پیدا کردند و شد همین چیزی که می‌بینید!».

علیزاده طباطبایی همچنین-آبان ۹۷- در مصاحبه با روزنامه اصلاح طلب آرمان گفت: «افرادی باید در شورای شهر تهران حضور داشته باشند که به مدیریت شهری و چالش‌های پیش روی آن آگاهی داشته باشند. این در حالی است که اصلاح‌طلبان در انتخاب اعضای لیست انتخاباتی خود «خاله بازی» کردند و یک لیست کاملأ سیاسی بستند. در نتیجه بحران‌های مدیریتی در شهر تهران نتیجه خاله بازی استاصلاح‌طلبان بسیاری از چهره‌های متخصص و متعهد را تنها به دلیل اینکه سهمیه هیچ حزب و گروهی نبودند در لیست خود قرار ندادند و با سهمیه بندی سیاسی لیست انتخاباتی خود را بستند. در شرایط‌کنونی یک جمع صد درصد اصلاح طلب مدیریت شهر تهران را برعهده گرفته‌اند که با هم ناهمگن هستند».

موضوع لیست رانتی و شائبه دخیل بودن پول‌های کثیف در کارنامه اصلاح طلبان مسبوق به سابقه است. پیش از این نیز در انتخابات مجلس دهم «الهه کولایی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای هماهنگی مجمع زنان اصلاح‌طلب که با وجود سوابق کاری و داشتن چهره‌ای سرشناس در جریان اصلاحات از فهرست امید در مجلس شورای اسلامی جامانده بود در مصاحبه‌ای با خبرگزاری «آنا» اعلام کرد: «همیشه پول و قدرت در حوزه سیاست تأثیرگذار هستند. برخی کاندیداها از طریق رانت وارد لیست امید شدند و من این مسئله را تکذیب نمی‌کنم».

ناآشنا به امور شهری

روزنامه اصلاح طلب شرق- مرداد ۹۶- در مطلبی با اشاره به «عدم تسلط و آگاهی برگزیدگان شورای پنجم به پیچ و خم‌های مدیریت شهری و مسائل عدیده شهر تهران» نوشت: «شورای شهر تهران فاقد دیدگاه و برنامه است».

«احمد حکیمی پور» عضو اصلاح طلب شورای شهر اول و چهارم تهران-آذر ۹۷- در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «اغلب کسانی که در شورای شهر پنجم حضور دارند برای بار اول است که در این موقعیت قرار می‌گیرند و به همین دلیل از تجربه کافی در این زمینه برخوردار نیستند. به همین دلیل شورای شهر پنجم ورود صحیحی به مسائل شهر تهران نداشتبدون شک ورود صحیح به یک مسأله می‌تواند تا ۷۵ درصد موفقیت آن مسأله را تضمین کند. اگر ورود به مسأله اشتباه باشد پس از گذشت زمان تازه به این نتیجه خواهید رسید که راه را اشتباه رفته‌اید. نکته دیگر اینکه اعضای شورای شهر از همفکران باتجربه خود نیز استفاده نکردند. شورای شهر پنجم بیش از آنکه دیگر محتوا شود درگیر شکل شده است. شورای شهر تحت تأثیر فضایی است که رسانه‌ها پیرامون مدیریت شهر تهران ساخته‌اند. در نتیجه شورای شهر برای مردم تهران فعالیت نکرده‌اند و بلکه برای رسانه‌ها و فضای مجازی و به تبع آن گروه‌های تلگرامی کار کرده‌اند. شورای شهر از ابتدای شکل‌گیری تا کنون درگیر واکنش بوده و نه کنش. رفتارهایی هم که به صورت واکنشی صورت می‌گیرد به دلیل اینکه یک مرحله از کنش عقب است فاقد ابتکار عمل است».

حکیمی پور در ادامه گفت: «اعضای شورای شهر فاقد تجربه کافی در زمینه مدیریت شهری هستند. به همین دلیل نیز موضوع را ساده فرض کرده‌اند. به همین دلیل نیز زمان زیادی طول کشید تا شرایط مدیریت شهری را درک کنند. هر چند که هنوز هم سوار کار نشده‌اند و نتوانسته‌اند روی برنامه‌ریزی‌ها مسلط شوند».

روزنامه شرق-مهر ۹۷- در مطلبی نوشت: «اینکه نتیجه کار ۲۱ عضو کاملاً یک دست شورا که با رأیی رکوردشکن انتخاب شدند و با یک دولت و مجلس تقریباً هماهنگ و همراه هم همزمان بوده و طیف وسیعی از افکار عمومی و رسانه‌ها هم با خوش‌بینی به عملکردشان چشم امید داشته‌اند، انتخاب دو شهردار ناموفق و بدعملکرد می‌شود، همان موقعیتی است که گل‌نکردنش از به‌ثمرنشاندنش سخت‌تر بود، اما این بازیکنان با هنرنمایی آن را راهی اوت کرده‌اند».

سیاسی کار و حزب باز

«الهام فخاری» نماینده شورای شهر پنجم تهران-آذر ۹۷- در مصاحبه با روزنامه شرق در پاسخ به این سؤال که «برایند و راندمان شورای پنجم را از آغاز تاکنون چطور ارزیابی می‌کنید؟» گفت: «نمره عالی یا خیلی خوبی به شورا نمی‌دهم. به نظرم ما در انتخاب مسائلی که باید به آن‌ها بپردازیم اولویت‌بندی مشترک نداریم و هرکدام از افراد راه خودشان را می‌روند. حتی اگر یک انرژی واحد در ۲۱ بخش منتشر شود، مسلم است که اثربخشی کمتر خواهد شد. انتظار می‌رفت که اتفاقاً این شورا توان و مسائل و انرژی‌های پراکنده را در شکل هم‌افزا مشخص کند؛ اگر چند مسئله وجود دارد همه به آن پنج، شش مسئله بپردازند و این‌طور نباشد که هرکس فقط بنا بر تشخیص کارشناسان و حزب خودش یک مسیر را برود».

فخاری در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به این سؤال که «همکاران شما در شورای شهر می‌گفتند انتخاب سه شهردار از نقاط قوت شورای پنجم است» گفت: «نظر همکاران محترم است؛ اما اینکه بگوییم انتخاب سه شهردار نقطه قوت شوراست، به نظرم موضوع مبهمی است...درباره شهردار اول یا شهردار دوم که مصوب مجلس بود؛ اما به نظرم این شورا با ظرفیت و سرمایه‌ای که داشت، می‌توانست برخی چیزها را پیش‌بینی یا پیشگیری کند و این اتفاق نیفتاد».

روزنامه اصلاح طلب آرمان-آذر ۹۷- در مطلبی نوشت: «اشتباه اعضای شورای شهر این بود که گمان می‌کردند در یک فضای سیاسی می‌توانند تهران را مدیریت کننداین در حالی است که مدیریت شهری دارای کارویژه‌های خدماتی، اجتماعی و فرهنگی است و این کارویژه‌ها نباید تحت تأثیر فضای سیاسی قرار بگیرند».

روزنامه اصلاح طلب ابتکار-آبان ۹۷- در مطلبی نوشت: «تردیدی نیست که انتخاب سه شهردار در یک سال، کارنامه‌ای قابل دفاع برای شورای شهر تهران محسوب نمی‌شود... نماینده شورای اسلامی شهر تهران نباید فراموش کنند، کرسی نمایندگی در این شورا چون تیغ دولبه‌ای می‌تواند هر چه تاکنون رشته‌اند، پنبه کرده و حیات سیاسی آن‌ها را به مخاطره بیاندازد... شورای اسلامی شهر تهران و شهردار برآمده از نمایندگان این شورا، تنها در صورتی می‌توانند از این سنگر استفاده کرده و زمینه را برای پیروزی‌های آتی در دیگر ارکان قدرت مهیا کنند که بتوانند به وظایف ذاتی خود عمل کرده و در برابر انتقادهای احتمالی پاسخی قانع‌کننده، مبتنی بر حقیقت و قابل دفاع داشته باشند».

«فاطمه دانشور» عضو اصلاح طلب شورای شهر چهارم-اردیبهشت ۹۷- گفت: «عمکرد شورای پنجم به دلایل مختلف تا این لحظه مثبت نبود...مأموریت اصلی این است که اعضای شورای شهر دست به اقداماتی بزنند که سطح زندگی در زندگی روزمره مردم تغییر کند. به نظر می‌رسد در طول ۶ ماه اخیر چنین تغییری در اداره شهر تهران ایجاد نشده است... از سوی دیگر انتصابات در شهرداری تهران نیز نشان داد که بیش از ایجاد تغییرات در زندگی شهری انتصاب‌های سیاسی مد نظر بوده و با این رویکرد نمی‌توان چندان مفید برای مردم عمل کرد».

دانشور افزود: «شورای شهر تهران بر اساس تصمیمات شورای عالی اصلاحات حرکت می‌کند و شورای عالی اصلاحات، سیاسی می‌اندیشد و همان طور که شورای پنجم توسط این شورا سیاسی انتخاب شد، در مورد انتخاب شهردار نیز سیاسی می‌اندیشد و این مورد فرصت سوزی است و مردم احساس رضایت نخواهند کرد. این رویه چندان از استاندارد لازم برخوردار نیست. رویه فعلی به‌گونه‌ای است که هیچ فرد متخصصی نمی‌تواند به این دایره وارد شود».

قانون گریزی

در ماه‌های گذشته با وجود اینکه نمایندگان مجلس طرح منع به کارگیری و استخدام بازنشسته‌ها را تصویب و این طرح در شورای نگهبان نیز تصویب و لازم الاجرا شده بود، نمایندگان فراکسیون امید با اعضای شورای شهر تهران جلسه‌ای برگزار کرده و در پی آن بودند تا محمدعلی افشانی-شهردار سابق- را از شمول قانون مستثنی کنند!

در همین رابطه روزنامه اصلاح طلب اعتماد-به مدیرمسئولی الیاس حضرتی نماینده فراکسیون امید مجلس-آبان ۹۷ در یادداشتی با عنوان «تلاش برای اصلاح قانون» نوشت: «مسیر برکناری شهردار فعلی شهر تهران، جناب مهندس سید محمد علی افشانی که دارای خصال پاکدستی، قاطعیت، تجربه موفق ملی و با منظومه ذهنی ومهندسی صحیح اداره کلان‌شهر پایتخت ایران (تهران بزرگ) از طریق "قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان"، اقدامی قانونی نیست

لیست امید، مصداق پوپولیسم

«محمد رضا تاجیک» مشاور رئیس دولت اصلاحات-شهریور ۹۶ - در مصاحبه با روزنامه آرمان درباره روش بستن لیست امید-شورای شهر پنجم تهران و مجلس دهم- گفت: «لیست امید چهره دوگانه‌ای دارد. وقتی یک لیست رأی می‌آورد، بدان معناست که یک جریان از چنان مقبولیتی برخوردار است که می‌تواند افکار عمومی جامعه را متوجه خود کند و افکار عمومی جامعه بدون شناخت از افراد، بنابر اعتماد به یک جریان، به همه چهره‌های لیست رأی می‌دهد. اما در پشت این موضوع، یک نوع پوپولیسم است و به این شکل خود را نشان می‌دهد که من نمی‌شناسم اما رأی می‌دهم، من نمی‌دانم اما انجام می‌دهم. به قول ژیژک، نوعی کلبی مشربی در پشت این موضوع خود را پنهان کرده است و این موضوع با بلوغ و توسعه یافتگی جامعه، تناقض دارد. جریانات سیاسی کشور باید به سمتی حرکت کنند که مردم ما، آگاهانه و هوشیارانه رأی بدهند و تصمیم بگیرند. اگر امروز نوش این قضیه نصیب ما شده است، فردا نیش آن نیز نصیب ما خواهد شد. جامعه‌ای که صرفاً لیستی و بدون آگاهی رأی می‌دهد ممکن است در آینده نزدیک به‌صورت لیستی، به جناح مقابل ما رأی دهد».

تاجیک در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «وقتی مردم به یک لیست رأی دادند، معنا و مفهوم آن، این است که توپ در زمین تو افتاد، حالا دیگر نمی‌توانی حاشیه ایجاد کنی، باید این اعتمادی که مردم، چشم‌بسته به تو مبذول داشتند را پاس بداری، دیگر نمی‌توانی بگویی تعدادی از منتخبان لیست، از آن طرف مقابلند که بازی دیگری در انداختند، بازی ما را خنثی می‌کنند و اجازه نمی‌دهند استراتژی‌های ما به کرسی بنشیند. دیگر نمی‌توان این موضوع را بیان کرد. چنین رأی‌هایی صرفاً آب نیست بلکه آتش هم به‌همراه خود دارد».

مایه آبروریزی

روزنامه اصلاح طلب قانون- مهر ۹۷- در مطلبی با عنوان «ستون پنجم‌های امیدی» نمایندگان اصلاح طلب مجلس و شورای شهر تهران را که بدنبال اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان هستند را غیر خودی، ستون پنجم و مایه آبروریزی اصلاح طلبان نامید و نوشت: «ماجرای اظهارات برخی از نمایندگان و اعضای شورای شهر در رابطه با مصالحه مجلس با شهرداری برای ابقای محمدعلی افشانی، حاشیه‌های فراوانی ایجاد کرد. متاسفانه برخی همچنان تلاش می‌کنند قانون را دور زده تا به اهداف جناحی و منافع گروهی خود برسند».

«محمد مهدی تندگویان» عضو اصلاح طلب شورای شهر چهارم نیز- اردیبهشت ۹۷- گفت: «به‌نظر من چون انتخاب اول آنها (انتخاب نجفی به عنوان شهردار توسط شورای شهر پنجم) فاقد تحقیقات درست بود و کارشناسی مناسبی انجام نشده بود، نتوانستند انتخاب مناسبی داشته باشند».

تندگویان در ادامه گفته بود: «زمانی که یک جریان بدون هیچ رقیبی در موضوعی مشخص حاکم می‌شود انتظار می‌رود که قدرت و سرعت تصمیم‌گیری بهتر باشد و روند حاضر این پرسش را پدید می‌آورد که اگر اصلاح‌طلبان این تعداد گزینه نداشتند و مشخص نبود که درباره چه گزینه‌هایی می‌خواهند تصمیم بگیرند، چرا برای رسیدن به این جایگاه بدین حد تلاش کردند؟».

گفتنی است روزنامه فرهیختگان-آبان ۹۷- در مطلبی نوشته بود: «تا همین چند روز پیش همه فکر می‌کردند محمدعلی نجفی، شهردار اول دوره پنجم مدیریت شهری تهران به‌خاطر مشکل قلبی دو بار استعفا داده و قید بهشت را زده است، اما بعد از پست اینستاگرامی فاطمه دانشور، عضو سابق شورای شهر تهران مشخص شد که مشکل قلبی بهانه بوده و نجفی تجدید فراش کرده و همسر جدید عامل اصلی و پشت‌پرده خروج شهردار سابق از مدیریت شهرداری بوده است».

روزنامه شرق-مهر ۹۷- در مطلبی، عملکرد ۵ ماهه شهردار سابق تهران را به نقد کشید و تاکید کرد که این ۵ ماه به خوبی نشان داد که افشانی موفق نبوده است. در بخشی از این مطلب آمده بود: «پنج ماه اگرچه برای نشان‌دادن توانایی‌های مدیریتی بر کلان‌شهری به بزرگی پایتخت زمان زیادی نیست، اما برای ساختن تصویری از خود به‌عنوان چهره‌ای ناموفق متأسفانه زمانی کافیست. محمدعلی افشانی ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۹۷ شهردار تهران شد و با احتساب فردا پنج ماه است که سمت شهرداری پایتخت را برعهده دارد»>

ویترینی بودن حضور زنان و جوانان

«سیدمحمود میرلوحی» عضو شورای شهر پنجم- آبان ۹۷- در مصاحبه با روزنامه آرماندر پاسخ به این سؤال که «به لیست اولیه ۳۰ نفره انتقادهای فراوانی وارد شداینکه چند چهره زن در لیست باشد...یا چند جوان نوشته شود که جنبه نمادین پیدا کند. انتقاد بر لوث شدن انتخاب فردی مناسب برای شهرداری تهران بوده است. برای این انتقادها چه پاسخی دارید؟» گفت: «این حرف ممکن است نظر شما باشد. همکار ما در شورا که اسامی را نوشته چنین نظری ندارد و می‌گوید که جوان بیاید. همکار دیگری نظرش این بوده که یک خانم شهردار شود. این نهایتاً نظر و معدل جمع است که به ۵ نفر نهایی رسیدقصد دوستان ظاهرسازی نبود. اشکالش چیست؟».

این عضو اصلاح طلب شورای شهر در این مصاحبه تاکید کرد که چون دنبال ظاهرسازی نیستیم، زنان و جوانان را برای شهرداری تهران انتخاب نکردیم!

اصلاح طلبان-آبان ۹۷- برای سومین بار به سراغ انتخاب شهردار تهران رفتند. اگر از بی‌ثباتی مدیریتی کلانشهر تهران و رفت آمدهای شهرداران و متعاقب آن مدیران میانی که مشکلات مختلفی را در شهر تهران بوجود آورده بگذریم، اینبار هم خبری از انتخاب شهردار زن نبود.

در اوائل دولت دوازدهم که حسن روحانی برای چیدمان کابینه خود دست به کار شده بود، اصلاح طلبان فشار شدیدی روی دولت آوردند که دستکم یک وزیر زن برای کابینه خود انتخاب کند. اینتبلیغات سیاسی درحالی بود که اصلاح طلبان به خوبی می‌دانستند که این موضوع از سوی دولت انجام نمی‌شود اما بازهم شوء انتخاب وزیر زن را به راه انداختند.

اما در سه باری که تهران بدون شهردار ماند و همه چیز دست خود اصلاح طلبان بود، این جریان سیاسی نه تنها گزینه مطرحی برای این پست رو نکرد بلکه به طور کاملاً ویترینی کاندیداهای نمایشی به میدان آورد که نه سوابق آنها با این پست همخوانی نداشت و نه موقعیت آنها ایجاب می‌کرد که به شغل جدیدی بیاندیشند.

وقتی اصلاح طلبان شورای شهر پنجم برای انتخاب اولین شهردار خود دست به کار شدند نام«الهه کولایی» استاد دانشگاه به عنوان تنها زن در لیست کاندیداها نمایان بود. بعدها اما خود کولایی به نمایشی و ویترینی بودن کاندیداتوری‌اش در انتخابات شهرداری تهران اعتراف کرد.

در دور سوم انتخاب شهردار نیز نام «معصومه ابتکار» و «شهیندخت مولاوردی» به عنوان دو نامزد زن دراین رقابت در میان ۳۰ کاندیدای دیگر مطرح شد. اما با توجه به اشتغال دولتی این دو نامزد بسیاری مطرح می‌کردند که حضور این دو گزینه در میان کاندیداها جدی نیست و بعید است آنها شغل دولتی خود را برای شهرداری تهران ترک کنند. چه اینکه اصلاً این دو تجربه اجرایی در این حوزه ندارند و بازهم موضوع ویترینی و نمایشی بودن آنها در میان کاندیداها مطرح شد.

کارنامه تحسین برانگیز قالیباف دیگر تَکرار نشد

روزنامه قانون-آذر ۹۷- در مطلبی نوشت: «بی‌شک قالیباف اقدامات تحسین برانگیزی در کارنامه خود دارد و اینکه برخی بگویند وی یک نیروی ناکارآمد است، ادعای درستی نیست».

نباید فراموش کرد که کارنامه قابل قبولی که از دوران ۱۲ ساله قالیباف در شهرداری تهران به جای ماند و طی آن مردم تهران هر چند روز یک‌بار شاهد افتتاح پروژه‌ها، ساخت و توسعه قابل توجه خطوط و ایستگاه‌های مترو، بزرگراه‌ها، فضاهای سبز و... و خدمات رسانی تازه در حوزه شهری بودند در شرایطی رقم خورد که در بخش زیادی از آن دولت‌های ناهمسو با شهرداری در رأس کار بودند، حال که شورای اصلاح‌طلب و شهردار مطلوبشان دولتی همسو با خود را شاهد هستند قطعاً توقع مردم بسیار بیشتر از گذشته است.

«محمدباقر قالیباف» در دوران تصدی شهرداری تهران کارنامه بسیار خوبی از خود بر جای گذاشت. اما اصلاح طلبان در سال گذشته با در اختیارگرفتن شورای شهر و شهرداری تهران تلاش کردند تا این کارنامه قوی را مورد حمله قرار داده و آن را تخریب کنند؛ اما علیرغم تمام تلاش‌ها، این پروژه بزرگ رسانه‌ای با شکست مواجه شد.

یکی از علت‌های اصلی این شکست آن بود که افکار عمومی مدام کارنامه اصلاح طلبان و نحوه عملکرد آنها را با کارنامه قالیباف مقایسه کرده و در یکسو شعار و جنجال و بی عملی و کرختی و سیاسی کاری را می‌بینند و در سوی دیگر مدیریت جهادی و توسعه و پیشرفت شهر را.

شورای شهر بدون رد صلاحیت‌های شورای نگهبان و با حمایت پر رنگ اصلاح طلبان و با تَکرار رئیس دولت اصلاحات تشکیل شد و نتیجه، این شد که فعالین اصلاح طلب آن را مایه آبروریزی، مصداق پوپولیسم، سیاسی کار و حزب باز و ناآشنا به امور شهری معرفی می‌کند.

 

*مشرق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار