رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: ادعای رویترز درباره احتمال قطع مبادلات مالی شرکت ملی نفت چین با ایران/تفسیر فرمانده سپاه از واژه «آتش به اختیار»/انتقاد صادق خرازی از کارنامه دولت روحانی و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۹۳۴۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹ 21 December 2018
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

مهلت امام جمعه بوشهر به شرکت گاز

آیت الله صفایی بوشهری:برخی از مردم در استان بوشهر توان گازکشی منازل و خرید انشعاب گاز را ندارند، این قشر نباید در سرمای زمستان مشکل سوخت داشته باشند مسئولان تا نماز جمعه آینده مشکل را رفع کنند. آن کسی که در تهران نشسته و برای مردم بوشهر تصمیم گیری می‌کند اشتباه می‌کند و مردم این استان را درک نمی‌کند/فارس

ادعای رویترز درباره احتمال قطع مبادلات مالی شرکت ملی نفت چین با ایران

رویترز به نقل از دو فرد آگاه:شرکت ملی نفت چین (CNPC) ممکن است (از بیم تحریم‌های آمریکا) واحد‌های بانکی خود را از ارائه خدمات مالی مرتبط با ایران منع کند. بانک مرکزی ایران یک حساب در بانک کونلون دارد که شرکت‌های نفتی چین سالانه حدود ۱۸ میلیارد دلار برای واردات نفت از ایران به این حساب واریز می‌کنند

توصیه امام جمعه اصفهان به دولت و نمایندگان مستعفی

امام جمعه اصفهان گفت: نمایندگان باید این دستور را پیگیری کنند تا قدم مثبتی برداشته شود، اما نمایندگان از نظر استعفا نباید دیگر کار را ادامه دهند و مجلس را ضعیف نکنند و در هفته آینده به در محل کار خودشان حاضر شوند. آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: یک درخت کامل نیست، مگر اینکه ثمره پاک و خوب تحویل بشر بدهد، دین کامل نیست مگر اینکه این دین بتواند انسان را از گناه خارج کند و اگر دین توانست انسان را از گناه خارج کند، این دین درست است و ضعیف نیست. وی به دو مناسبت پیش رو اشاره کرد و افزود: پنجم دی ماه سالگرد تاسیس یگان حفاظت هواپیمایی است؛ بعد از اینکه جنایاتی در مسافرت‌های هوایی انجام شد، امام دستور تاسیس این یگان را دادند تا امنیت مسافران هوایی تامین شود و مناسبت دیگر روز ثبت احوال است.

ترکان از واعظی دفاع کرد

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه درخصوص اظهارات اخیر واعظی مبنی بر اینکه «با هیچ گروهی ائتلاف نکردیم نه در سال ۹۲ و نه در سال ۹۶»، گفت: بنده از صحبت‌های آقای واعظی این را استنباط نمی‎کنم که دولت می‌خواهد خود را از اصلاح‌طلبان جدا کند. اکبر ترکان اظهار کرد: از گذشته اصلاح‌طلبان با تمام صمیمیت و ظرفیت در پشتیبانی از دولت بودند و در مورد ائتلاف، منظورشان مسئله دیگری است، چراکه ائتلاف تاکنون در سیستم‌های ما اتفاق نیافتاده است. ترکان با بیان این پرسش مبنی بر اینکه مگر ما از اول انقلاب تا الان ما مقوله‌ای بنام ائتلاف داشتیم؟، تصریح کرد: مفهوم ائتلاف یک چیز دیگر است و در نظام سیاسی کشورمان اصلا احزابی وجود ندارند که به بلوغ ائتلاف رسیده باشند. عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه خاطرنشان کرد: احزاب کشورمان احزابی نیستند که به مرحله‌ای رسیده باشند که دارای ارزیابی روشن از آرای طرفدارانشان داشته باشند، فلذا احزابی که به اصطلاح رقیب هستند تصمیم بگیرند که برای رقابت ائتلاف‌ها را انجام بدند، این مسئله در سیستم انتخاباتی کشورمان هیچوقت نبوده و اکنون هم نیست.

خجسته: مسئولان اگر نمی‌توانند مملکت را اداره کنند کنار بروند

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حاکمیت و دولت موظف هستند که معیشت مردم را تامین کنند و مشکلات را از سر راه بردارند. مسئولان اگر پول نیست و نمی‌توانند مملکت را اداره کنند، کنار بروند. امیر خجسته در گفت: وگو با ایلنا، درباره مطرح شدن افزایش میزان یارانه نقدی گفت: بار‌ها در مجلس صحبت شد که باتوجه به تورم، یارانه‌ها هم باید افزایش پیدا کند و ما باید این کار را مدیریت کنیم، اما نشد، مجلس و دولت هیچ کدام کاری انجام ندادند. وی ادامه داد: مگر می‌شود پیر زن و پیر مردی که کسب و کاری هم ندارد و تمام سرمایه‌شان همین یارانه است با این تورم زندگی‌شان را اداره کنند. این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: باید کار کارشناسی صورت گیرد که باتوجه به تورم هر فرد چه مقدار باید یارانه دریافت کند. این صحبت‌ها تبلیغاتی نیست و ا. شعار نمی‌گویم نیاز واقعی مردم باید برطرف شود. وی تاکید کرد: حاکمیت و دولت موظف هستند که معیشت مردم را تامین کنند.خجسته با بیان این که دولت باید یارانه افراد پردرآمد را حذف کند، عنوان کرد: افرادی که در روستا‌ها زندگی می‌کنند و درآمد درستی هم ندارند باید تحت پوشش قرار دهیم. دولت، حاکمیت و مجلس موظف هستند مشکلات معیشتی مردم را برطرف کنند. وی ادامه داد: اگر پول نیست، نمی‌توانند مملکت را اداره کنند کنار بروند و بگذارند دیگران بیایند باید تعارف را کنار بگذاریم، اما حالا که مسئولیت پذیرفته‌اند باید مشکلات مردم را حل کنند.

واکنش بهمنی به پیشنهاد یارانه‌ایِ احمدی‌نژاد

بهمنی در پاسخ به این سوال که احمدی‌نژاد پیشنهاد یارانه ۹۰۰ هزار تومان را داده است گفت: اصلا این‌ها را رها کنید. آنچه مهم است و تنها کسی که می‌تواند در این رابطه تصمیم‌گیری کند دولت است. او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اساسا چنین پیشنهادی امکان اجرایی شدن دارد یا خیر گفت: من فقط می‌گویم آنچه در این میان قابلیت اجرایی دارد پیشنهاداتی است که از سوی دولت مطرح می‌شود لذا درباره اظهاراتی که غیر از دولت مطرح می‌شود نمی‌توان نظر داد. نماینده مردم ساوجبلاغ ادامه داد: بوجه و بودجه ریزی اصولا بر پایه درآمد‌ها و هزینه‌هاست که باید در تطابق با هم باشد اگر ببینند از پس هزینه چیزی بر نمی‌آیند مسلم است که نمی‌تواند آن را اجرایی کند پس این نشدنی است.

تفسیر فرمانده سپاه از واژه «آتش به اختیار»

سردار عزیز جعفری فرمانده سپاه در همیش حلقه وصل درباره جوانان و نقش شان در آینده کشور سخن گفت. سردار جعفری در بخشی از حرف‌هایش با یادآوری اینکه آنچه بیش از گذشته برای جنگ نرم در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و حل بحران‌های اجتماعی به نقش‌آفرینی جوانان نیاز داریم، گفت: «تابه حال بدست پدران شما که جوانان اوایل انقلاب بوده‌اند انقلاب اسلامی باقی مانده و بدست شما رسیده و برای ادامه این راه باید این نقش‌آفرینی اساسی را به عهده بگیرید.» او با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای بر نقش‌آفرینی جوانان دارند، گفت: «اولین تاکید ایشان در روز آغازین سال ۹۷ در حرم امام رضا بود که فرمودند، «اینکه ما گفتیم «آتش به اختیار»، فقط مخصوص کار‌های فرهنگی نیست، در همه‌ی زمینه‌هایی که برای پیشرفت کشور موثّر است. جوان‌ها میتوانند نقش‌آفرینی کنند». این مقام عالیرتبه نظامی همچنین گفت: «من امروز تاکید می‌کنم که ما با این آمادگی و تجربه و با این حضور مردم و نیرویی که مجهز به فناوری شده است، مشکل امنیتی و دفاعی نداریم، اما مشکل فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و بحران اجتماعی به فراوان داریم و همه این‌ها نیازمند جهاد و حل آن‌ها نیازمند نیروی مردمی و علی‌الخصوص قشر جوان است.» فرمانده سپاه پاسداران همچنین تاکید کرد: «رهبر معظم انقلاب ابتدا فرمان آتش به اختیار را به جبهه فرهنگی اعلام کردند و پس از آن فرموند که در سایر جبهه‌ها می‌توانند آتش به اختیار عمل کنند. آتش به اختیار یعنی محدودیت‌ها، ملاحظات و قوانین نباید مانع انجام اقدامات انقلابی توسط جوانان شود.»

انتقاد صادق خرازی از کارنامه دولت روحانی

دبیرکل حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه کارنامه دولت آقای روحانی در این دوره قابل دفاع نیست، گفت: مردم دولتی می‌خواهند که مشکلات آن‌ها را درک کنند. صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان طی گفت‌وگویی اظهار داشت: این واقعیت را باید پذیرفت که مردم گرفتارند و زندگی شهروندان در مقایسه با قبل سخت‌تر شده است. مردم دولتی می‌خواهند که مشکلات آن‌ها را درک کند. وی با اشاره به اعتراضات دی ماه ۹۶ افزود: واقعیت آن است که برخی از شعار‌های آن سال حق مردم و بیان کننده دغدغه‌ها و مشکلات روزمره مردم بود. بحران‌های ناشی از توسعه نیافتگی، اشتغال، تعطیلی کارخانه‌ها، بی‌توجهی دولتمردان به خواست مردم و بی‌توجهی به افرادی که مسئولیت‌های ملی داشتند را باید علت وقایع دی ماه سال گذشته دانست. دبیرکل حزب ندای ایرانیان خاطرنشان کرد:‌مردم انتظار دارند دولت فعلی که در قدرت قرار گرفته برای آن‌ها کار کند، کارنامه دولت در این دوره قابل دفاع نیست. مردم ایجاد اشتغال را از دولت طلب می‌کنند.

قول سفیر ایران در اوکراین به دانشجویان ایرانی

سفیر کشورمان در کی یف در دیدار با دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های مختلف به آن‌ها اطمینان داد تا تمام تلاش خود را برای حل مشکلات شان به کار می‌برد. منوچهر مرادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین در حساب توییتری خود نوشت:در آستانه یلدا، دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های اوکراین به دیدارم آمدند، مشکلات را گفتند و اینکه می‌خواهند با آرامش تحصیل و به ایران خدمت کنند. به آنان اطمینان دادم تمام تلاشم را برای حل مشکلات شان که دغدغه خودم هم هست، به کار خواهم برد. در این نشست که در محل سفارت کشورمان در کی یف برگزار شد، به سوالات و درخواست‌های دانشجویان نیز پاسخ داده شد.

واکنش وزارت ارتباطات به حاشیه‌های یک نامه محرمانه

سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه‌های اجتماعی نسبت به حاشیه‌های ایجاد شده درباره یک نامه واکنش نشان داد و نوشت: نامه ذکر شده محرمانگی ندارد و به صادرکننده تذکر داده شده است. «سید جمال هادیان طبایی زواره» روز جمعه در صفحه توئیتر خود نوشت: ماجرا به ابلاغیه مرکز ملی فضای مجازی بازمی گردد. ارتباطی با فیلتر هم ندارد. خواسته‌اند که این امکان فراهم گردد تا اگر خانواده‌ای بسته اینترنتی بدون اینستاگرام بخواهد، امکانش فراهم باشد.معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در روز‌های اخیر در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: با توجه به اعلام پایان فرصت مستقل شدن هاتگرام و طلاگرام (تلگرام طلایی) تا آخر آذرماه از پیام رسان تلگرام نتیجه گیری می‌کنم شاهد اختلالاتی برای جدی شدن فیلترینگ باشیم. امیر ناظمی در صفحه توئیترخود نوشت: فیلترینگ طی روز‌های آینده سخت‌تر خواهد شد و ما هم در این موضوع نقشی نداریم. من فقط اطلاع رسانی می‌کنم. وی در مورد گمانه زنی برای فیلترینگ برای اینستاگرام نوشت: هنوز این موضوع به تصویب مراجع مربوطه نرسیده است، اما یک عده به شدت دنبال این اتفاق هستند. این موضوع سبب شد عده‌ای در فضای مجازی به نامه‌ای در رابطه با فیلترکردن اینستاگرام اشاره کنند که از سوی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات منتشر شده است. اما اکنون سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه دست به روشنگری زد.

امام جمعه موقت مشهد: قانون جنگل بر بازار حاکم است

امام جمعه موقت مشهدمقدس گفت: بر بازار قانون جنگل حاکم است و هر کس هر چه بخواهد در بازار می‌کند. در یک خیابان و در چند ده متر فاصله می‌توان چندین قیمت یک جنس را با اختلافات زیاد دید. حجت الاسلام والمسلیمن محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی و در جمع زائران و مجاوران اظهار داشت: چند روز قبل مقام معظم رهبری با خانواده معظم شهدا دیداری داشتند و در آنجا هشداری نسبت به نقشه‌های دشمن در سال ۹۸ ارائه فرمودند. استکبار خونخوار آمریکا در راس این دشمنان است و در کنار آن رژیم صهیونیستی و آل سعود است. این‌ها ۵ کار را براساس قراین تصمیم دارند صورت دهند. فرزانه گفت: عملیات پنهانی و جاسوسی و ترور و خرابکاری یکی از این اقدامات است؛ دوم استفاده از فضای مجازی و عملیات سایبری است که به مراکز اطلاعاتی و دولتی نفوذ کنند و در درجه سوم به دنبال ایجاد ناامنی در مرز‌ها هستند و سپس در مرحله چهارم به دنبال تشدید شکاف‌های طبقاتی و قومی هستند. در مرتبه پنجم دنبال بزرگ کردن اختلاف طبقاتی میان مردم و مسئولان هستند.

برای حرکت قبیح و بی‌ادبانه نماینده مجلس باید خون گریه کرد
 
حجت الاسلام اصغر جدایی، امام جمعه بیله‌سوار اردبیل گفت: در این قضیه بسیار زشت، قبیح و بی‌ادبانه که توسط یک‌نماینده مجلس اتفاق افتاد، واقعا باید خون گریه کرد، چرا باید در مجلس ما، چنین افراد بی‌نزاکت و بی‌ادبی حضور داشته باشند. در یکی از کشورها اگر پرواز هواپیما دقایقی تاخیر کند، همه موظفند دقایقی به صورت تعظیم در برابر مسافران به نشانه عذر خواهی بایستند. در ایران ما، گاهی زشت‌ترین حرکت‌ها انجام می‌شود ولی در حسرت یک عذرخواهی ساده می‌مانیم. مردم از کارمند شجاع حراست گمرک دفاع می‌کنند، ولی مجلس قصد مجازات او را دارد و به دنبال شناسایی و معرفی ایشان به دادگاه است.

تعرض راننده سرویس مدرسه به دانش‌آموز ماهشهری
 
فرماندار ماهشهر گفت: در هفته جاری راننده یکی از مدارس دخترانه دبیرستان ماهشهر به علت غیبت چند روزه، راننده دیگری را جایگزین خود کرده و راننده جایگزین در راه برگشت قصد تعرض به آخرین مسافر خود را داشته است اما با مقاومت دانش‌آموز مواجه شد. هیچ گونه تجاوزی انجام نشده است،در پی این تعرض بین این فرد و دانش‌آموز درگیری ایجاد شده که دختر دانش‌آموز در مقابل تجاوز فرد مقابله کرده و از ماشین خارج شده است. خانواده‌ این دانش‌آموز شکایتی در این زمینه تنظیم کرده‌اند،از بازداشت شدن این فرد اطلاعاتی ندارم ولی پیمانکار حمل و نقل این مدرسه، قرارداد پیمانکاری‌اش لغو شده است.

کاهش قیمت ارز تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟
 
محمود جامساز، اقتصاددان در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفت: در مورد تحریم ها نباید فراموش کنیم که اثرات اعمال تحریم ها فوری نیست و پس از مدت کوتاهی ظاهر می شود. ️دولت در زمانی که دلار به ۱۹ تا ۲۰ هزار تومان رسید، وارد عرصه شد و ناگهان قیمت ها تا ۱۳ هزار تومان ریزش کرد، پس از تحریم های ۱۳آبان دولت موفق به کنترل نرخ شد و دلار به ۱۳ هزار و حالا به حدود ۱۰ هزار تومان نیز تنزل کرد. البته این سئوال پیش می آید که تا چه زمانی این روند ادامه خواهد یافت؛ که به اعتقاد بنده تا زمانی که دولت بتواند ارز وارد کشور کند. البته نباید فراموش کرد که ورود ارز مانند سابق ساده نیست.

خودرو باید ارزان شود
 
سید مهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز یکی از عمده دلایل گرانی خودرو در بازار است، گفت: با توجه به اینکه بهانه قطعه سازان افزایش نرخ ارز بوده اکنون باید شاهد کاهش قیمت ها باشیم.️ در صورتی که بازار ارز با ثبات نسبی مواجه شود باید انتظار کاهش قیمت ها به ویژه در بازار خودرو و مسکن را داشته باشیم.️ عوامل بسیاری بر گرانی خودرو دامن زده است. وی با تاکید بر اینکه با توجه به اینکه بهانه قطعه سازان افزایش نرخ ارز بوده اکنون باید شاهد کاهش قیمت ها باشیم، تصریح کرددولت باید تجدید نظری در این حوزه داشته باشد./ایرنا

مجلس درگیر مسائل حاشیه‌ای شده است
 
محمدرضا صباغیان نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس گفت: امروز آنقدر نمایندگان مجلس درگیر مسائل حاشیه ای شده اند که از بعد نظارتی و حتی قانون گذاری در زمینه مسائل مهم جامانده اند. تا زمانی که این غفلت در بین نمایندگان وجود داشته باشد و خود را درگیر مسائل حاشیه ای کنیم قطعا بعد نظارتی آنطور که باید اجرایی نخواهد شد. جاماندن مجلس از نظارت بر اجرای قوانین زمینه قانون گریزی را فراهم می کند و هر کسی دزدی، اختلاس، کم کاری و قاچاق کرد خود را آزاد احساس می‌کند. در حالی که مجلس متولی نظارت بر اجرای قوانینی است که تصویب می کند./ایسنا

ارزش واقعی یارانه چقدر است؟
 
سیدناصر موسوی لارگانی با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه ٩٨ توجهی به افزایش یارانه نقدی نداشته است، گفت: ️پیشنهادی مبنی بر افزایش یارانه نقدی مردم از سوی برخی نمایندگان با توجه به وضعیت معیشتی جامعه مطرح شده است. ️در حال حاضر ۴۵ هزار و ۵٠٠ تومان یارانه نقدی کمتر از ١۵ هزار تومان ارزش دارد. ️زمانی که بحث هدفمندی یارانه ها مطرح شد دولت برای جلوگیری از اسراف منابع اقدام به اجرای این طرح کرد، اما متاسفانه مسیر اشتباه طی شده در این طرح کمکی به استفاده بهینه از حامل های انرژی هم نکرد. /خانه ملت
 
انتقاد تند یک نماینده اهل سنت از نماینده سراوان
 
محمد قسیم عثمانی، نماینده بوکان با اشاره به توضیحات نماینده سراوان تاکید کرد: ارتباط دادن این مسئله به قومیت و مذاهب از سوی هرکسی، ظلم است. وی افزود: هرکس از مدیر خود تبعیت می کند و رفتار کارمند حراست تحت این عنوان که به نماینده گفت من از شما دستور نمی گیرم کاملا درست است چرا که او از مدیر مربوطه خود دستور میگیرد. در این نقطه هم عکس العمل درازهی به هیچ عنوان قابل توجیه نیست که البته از این بابت عذرخواهی هم کرد. عثمانی با اشاره به تلاش نماینده سراوان برای استیضاح وزیر اقتصاد اظهار داشت: درازهی در مورد درخواست استیضاح وزیر احساساتی عمل کرد. اگر قرار باشد براساس ناهماهنگی ها، وزرا را استیضاح کنیم، مردم هم ما را استیضاح می کنند. وی افزود: وزیر اقتصاد را به خاطر رفتار یک کارمند که باب طبع ما نبوده استیضاح کنیم؟ ای کاش از قدرت خود در جاهایی استفاده می کردیم که حق مردم درآن نقاط ضایع شده بود نه در جایی که رفتار شخصی با ما صورت می گیرد و به ما برمی خورد که چرا با بنده این طور رفتار شده.

اگر دولت مالیات اصفهانی‌ها را می‌خواهد باید برای آنها خرج کند
 
طباطبائی‌نژاد تصریح کرد: نظر ما این است که آقایان نمایندگان باید این دستور را پیگیری کنند تا قدم مثبتی برداشته شود، اما نمایندگان از نظر استعفا نباید دیگر کار را ادامه دهند و مجلس را ضعیف نکنند و در هفته آینده به در محل کار خودشان حاضر شوند تا ان‌شاءالله گام درستی برای این کار برداشته شود. امام جمعه اصفهان همچنین اظهار داشت: دولت‌مردان بدانند که اصفهان و استان اصفهان به اندازه یازده استان کوچک مالیات می‌دهد، اگر این مالیات‌ها را می‌خواهند باید برای اصفهان هزینه کنند؛ اگر درآمد می‌خواهند باید بگذارند صنایع سر پا باشد و همان‌طور که می‌دانید سال گذشته قسمتی از ذوب‌آهن به خاطر کمی آب مختل ماند.

جلیلی: می‌گویند حرف نزنید چون برداشت انتخاباتی می‌شود
 
سعید جلیلی در پاسخ به این سوال که آیا حضور شما در شهر‌های مختلف انتخاباتی است، پاسخ داد: اگر وظیفه جریان انقلابی و آحاد جامعه آنست که منفعل نباشند، پس میبایست سایه به سایه مسائل کشور را در حد وسع خود و در چهارچوب قانون دنبال کرد. در آنجایی که دیده میشود یک کار خطایی در حال شکل گیری است باید آن را تصحیح کرد ولو تصور مردم آن باشد که آن اتفاق برایشان خوب است. به همین تناسب کار خوب را تائید و کار‌های ناقص را تکمیل کنند. جلیلی افزود: برخی می‌گویند حرف صحیح نزنید و نسبت به آینده کشور منفعل باشید، چون ممکن است از این صحبت‌ها برداشت انتخاباتی شود؛ خب بشود! نسبت به مسائل امروز کشور موضع نگیریم و آن‌ها را پیگیری نکنیم با این بهانه که ممکن است تصور شود کار انتخاباتی میکنم؟!

امام جمعه تهران: این چه فسادی‌است که جامعه ما را گرفته؟
 
امامی کاشانی همچنین خاطرنشان کرد:‌ در کشوری مثل ایران که این همه شهید داده و کشور در امنیت خاصی و در تراز بالای عزت و اقتدار قرار گرفته، آیا این وضع اقتصادی و احتکار و رشوه و گران‌فروشی درست است؟ این چه فسادی است که جامعه ما را گرفته؟ این چه جدایی از امام زمان است؟ وی با بیان اینکه کشور ایران و جمهوری اسلامی از نظر ایدئولوژی برجسته‌ترین تفکر دینی است و این تفکر بوده که انقلاب اسلامی را بوجود آورده، افزود: البته ما جوان شجاع، فداکار و ایثارگر فراوان داریم، رویش‌ها هم فراوان است ولی باید توجه به امام عصر بیشتر باشد. طلاق کجا و امام زمان کجا؟ گران‌فروشی، عیاشی، فساد، پول اندازی و خلاف کجا؟ «صلاح کار کجا و من خراب کجا/ببین تفاوت ره کز کجاست تا به کجا»

امام جمعه آستارا: مسئولی که صورتش را از ته می‌زند، به درد نظام نمی‌خورد
 
حافظ‌نیا، امام جمعه آستارادر خطبه‌های نماز جمعه این شهر اضافه کرد: امروز هر کسی که در جامعه ما مدرک کارشناسی ارشد دارد احساس تکلیف می‌کند و متاسفانه اصل موضوع خدمتگزاری فراموش شده است. خطیب جمعه آستارا با انتقاد از رویه بد توهین و بردن آبروی همدیگر در تبلیغات انتخابات گفت: بدانند خدا هم جزای کسانی که آبروی دیگران را در انتخابات می‌برند خواهد داد. حجت‌الاسلام والمسلمین حافظ‌نیا با انتقاد از وضعیت غیر اسلامی برخی مسئولان گفت: مسئولی که در نظام اسلامی خدمت می کند، باید ظاهر اسلامی داشته باشد و کسی که صورتش را از ته می زند علیرغم کارایی به درد نظام اسلامی نمی خورد.

فولادگر: نمایندگان اصفهان از یکشنبه در جلسات مجلس شرکت می‌کنند
 
نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی از حضور نمایندگان مستعفی، در جلسات مجلس و کمیسیون‌ها از روز یکشنبه خبر داد. حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با تسنیم پیرامون درخواست امام جمعه اصفهان از نمایندگان مستعفی مبنی بر ادامه ندادن مسیر استعفا و پیگیری مطالبات مردم در زمینه آب، اظهار داشت: طبیعتاً در روزهای آینده باید در این زمینه جلساتی را داشته باشیم.وی درباره درخواست امروز امام جمعه اصفهان از نمایندگان بیان کرد: استعفا تصمیمی جمعی بوده که تا برگزاری جلسه جمعی و رسیدن به تصمیم جمعی در این زمینه به قوت خود باقی است و اگر براساس آئین نامه مجلس، استعفای نمایندگان به صورت فردی در صحن علنی بررسی شود آنگاه افراد باید شخصاً در این باره تصمیم گیری کنند. نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه مهم است پیگیری نتایج جلسات و مکاتبات است که با حضور در مجلس بهتر قابل پیگیری است، ضمن اینکه تداوم غیبت نمایندگان شبهه شرعی و قانونی دارد، بنابراین از روز یکشنبه در جلسات مجلس و کمیسیون‌ها شرکت کرده و وظایف نمایندگی خود را انجام می‌دهیم و در مورد استعفا نیز به صورت جمعی تصمیم گیری می‌کنیم، البته توصیه آیت‌الله طباطبایی نژاد برای نمایندگان مبنا خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :