وقتی آشفتگی بر بازار حاکم شد ،وقتی قیمت نهاده ،انرژی و اسباب تولید بی سروصدا بالا رفت ،بی گمان برای اینکه تولید کننده سرش بی کلاه نماند ویا برای اینکه لنگ ترازوی دخلش از خرجش پایین تر نماند ناگزیر به سمت حذفیات رویی آورده و از آن سوی تحت عنوان آپشن به مشتری عرضه می کند ،قدری گرانتر می فروشد و آب از آب هم تکان نمی خورد! می خری بخر ،نمی خری نخر ،همین است که هست!
کد خبر: ۶۹۲۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۶ 20 December 2018

تابناک ایلام::در کشور ما تا دلتان بخواهد آپشن های عجیب وغریب اما نان و آب دار در صنایع و واحدهای تولیدی آن ایجاد می شود ،کشوری که در آن، مردمانش پول بنز پرداخت می کنند وبر ارابه ای به نام پراید سوار می شوند ،تازه اینکه خودروسازش ،یکبار ضبط صوت خودرو را آپشن قلمداد کرده وباردیگر تحت نام آپشن جدید! زه چندصد هزارتومانی بر خودرو  نصب و به مشتریانش قالب می کند!تازه مردمش در نوبت خرید هم قرار می گیرند!

اینجاست که نباید از کبابی آن، چیزی غیر از این انتظار داشت که سماق را آپشن کباب کوبیده به حساب نیاورد و به بهانه این آپشن ترش ،قیمت یک سیغ کباب را دوبرابر نفروشد!ویا اینکه روزی روزگاری اگر دکمه کت ،کش شلوار ویا بند کفش آپشن به حساب آمد نباید چندان متعجب شد!

وقتی آشفتگی بر بازار حاکم شد ،وقتی قیمت نهاده ،انرژی و اسباب تولید بی سروصدا بالا رفت ،بی گمان برای اینکه تولید کننده سرش بی کلاه نماند ویا برای اینکه لنگ ترازوی دخلش از خرجش پایین تر نماند ،ناگزیر به سمت حذفیات رویی آورده و از آن سوی، تحت عنوان آپشن به مشتری عرضه می کند ،قدری گرانتر می فروشد و آب از آب هم تکان نمی خورد!بادی هم  به غبغب میاندازند ومی گویند: می خری بخر ،نمی خری نخر ،همین است که هست!

اینجا ایلام است ،استانی که در اوج گرانی ،تولید کننده اش برای اینکه جامانده از قافله نباشد ویا  از اسب نیافتد ،به آپش سازی روی می آورد ! نمونه اش کنجدی است که این روزها بعنوان یک آپشن مهم در نانوایی های سطح شهر خودنمایی می کند.

از همان روزی که قرار بود نان گران شود ،اما همه به زیرش زدند که نه خیر ؛مگر می شود قوت قالب مردم گران شود !اما از زیر میز فرمان آب رفتن نانها صادر شد ،باید روزگاری هم آپشن شدن کنجد نان بربری وسنگک را به نظاره می نشستیم !

بله این روزها نانوایی های سطح شهر ،مخصوصا خبازان نان بربری که اتفاقا غیر ایلامی هم تشریف دارند !نان را به دو قیمت عرضه می کنند ،قیمت یک قرص نان بربری معمولی 500تومان ،یک قرص نان بربری کنجدی 1000تومان !!این یعنی کنجدی که روزی روزگاری بخشی از نان بربری یا سنگک به حساب می آمد به راحتی آپشن شد ،آنهم چه آپشنی که با قیمت خود نان برابری می کند.

شورای آرد ونان ،اصناف ،تعزیرات حکومتی و هر دستگاه مسئولی که یقینا صبحانه بر روی سفره اتان هم نان معمولی هست وهم کنجدی ! بخاطر این همه زحمت ،تلاش ،هوشمندی ونظارت ،خداقوت ودست مریزاد!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
این چیز جدیدی نیست و مختص ایلام هم نیست، سالهاست که در شهر رشت متداول هست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار