خشکی دهان به عنوان یکی از مشکلات مهم دوران سالمندی، باعث سخت شدن در جویدن و قورت دادن غذا و کاهش احساس مزه غذا‌ها می‌شود.
کد خبر: ۶۹۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷ 19 December 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: فاطمه طالعی دندانپزشک مرکز بهداشتی درمانی شهید مفتاحی تحت پوشش مرکز بهداشت شهدای انقلاب، افزایش سن را موجب کاهش طبیعی آب دهان و در نتیجه خشکی دهان در سالمندی عنوان کرد و گفت: در بعضی مواقع مصرف دارو‌هایی مانند ضدافسردگی و خواب آورها، می‌تواند باعث خشکی دهان شود.

وی افزود: از دیگر اختلالات شایع دهان در سالمندی، عوارضی همچون خشکی دهان، برفک و بیماری‌های قارچی، ضایعات التهابی مربوط به دندان‌های مصنوعی و شقاق گوشه لب است؛ همچنین افزایش سن باعث تغییر شکل و ساختار دندان‌ها شده و تیره شدن دندان‌ها به علت تغییر در ضخامت و ترکیب عاج زیرین اتفاق می‌افتد.

او ادامه داد: از راهکار‌های برطرف کردن خشکی دهان، می‌توان به غرغره کردن آب نمک چندین بار در روز، مصرف حداقل شش تا هشت لیوان آب و مایعات ساده، خودداری از مصرف خودسرانه دارو، پرهیز از دخانیات و مصرف میوه و سبزی کافی اشاره کرد.

این دندانپزشک، استفاده از دهان شویه‌های حاوی فلوراید را برای جلوگیری از پوسیدگی و کاهش اختلالات شایع دهان و دندان، مرطوب نگه داشتن دهان و استفاده از دارو‌های تجویز شده از سوی پزشک موثر دانست

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار