اگر واقعا قوانین ما جنبه اجرایی ندارند ،چه ضرورتی به نوشتن آنها وجود دارد،آقای استاندر! درست است که می گویند با یک گل بهار نمی شود !اما اینجا بایک گل حتما بهار می شود ،چون با اجرای قانون روح امید در مردم و جوانان تحصیلکرده دمیده می شود،با اجرای این قانون تفکری نو وبه روز بر مسند اجرایی یک شهرستان تکیه می زند که حاصل آن تغییر در تمامی شئون اجرایی و سیاسی است .
کد خبر: ۶۹۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳ 19 December 2018

تابناک ایلام ::همه مامی دانیم که دولت با تمام مجموعه های اداری واجرایی متصل به آن ،دستگاه قضایی با تمام ارگانهای تخصصی ونظارتی تحت امرش ،مجری قانون به حساب می آیند . هر طرح ولایحه ای که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و پس از تایید شورای نگهبان ،توسط رییس دولت ابلاغ شود ،قانون است ،و مجریان باید بدون کم وکاست آن را اجرا نمایند ،بدیهی است عدم اجرای قانون ویا اجرای ناقص آن از سوی دستگاههای مجری تخلف محسوب می شود.

بنا به درخواست نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مبنی بر محدود کردن دامنه شمول قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص بکارگیری مقامات موضوع ماده (71) قانون مدیریت خدمات کشوری و همطرازان آنها شده اند و طرح یک فوریتی «اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان» را جهت سیر مراحل تقنینی ارائه نمودند که در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ ششم شهریور ماه 1397 تصویب و در بیست و یکم شهریور 1397 به تأیید شورای نگهبان رسید.

پس از تایید نهایی اصلاحیه ، درتاریخ 31شهریور جهت اجرا از سوی رییس جمهور ابلاغ شد ،براساس این اصلاحیه ، به‌ کارگیری استانداران و سفراء و  معاونین وزراء و همترازان آنها پس از بازنشستگی یا بازخریدی، در دستگاه های اجرائی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸ / ۷ / ۱۳۸۶ و کلیه دستگاههایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی کل کشور استفاده می ‌کنند، ممنوع اعلام شد.

از سویی براساس دو تفسیر صورت گرفته از قانون مقرر شد که حداکثر تا 16آذر ماه جاری تمامی بازنشستگان پستهای در اختیار را ترک نمایند .همچنین عنوان شد که تداوم فعالیت بازنشستگان و تخلف از این قانون جرم محسوب می شود و با متخلفین برخورد خواهد شد.

شاید برخی فکرکنند و یا براساس یک عرف غلط  اینچنین تصور کنند که تب اجرای برخی از قوانین همچون چهل سال گذشته پس از مدتی فروکش کرده و به دست باد فراموشی سپرده می شود و آنان براحتی از زیر تیغ این قانون رهانیده خواهند شد ،اما به یقین چراغ چنین قانونی که برای اولین بار فضا را برای چرخش نخبگان و میدان دهی به جوانان تحصیلکرده مهیا نموده است همچنان روشن خواهد ماند . رسانه ها  بعنوان مطالبه گران جدی نخواهند گذاشت فراموشی این قانون به مجالی برای میدان دادن به مدیران پیر تبدیل شود.

استاندار محترم ایلام به یقین می دانند که براساس قانون فوق ،یکی از فرمانداران استان بازنشسته است و ماهها از بازنشستگی وی می گذرد ،ایشان می دانند که براساس مدرک تحصیلی وی (زیر کارشناس) وبیش از 30سال خدمت باید صندلی صدارت را به جوانان واگذار کنند ،اصلا پذیرفتنی نیست که بخاطر فلان نماینده ویا تسامح وتساهل براحتی بر این مهم قانونی چشم بسته شود. اگر واقعا انیچنین است چه ضرورتی به تصویب این قانون ،صرف بی حاصل وقت و و تحمیل این همه هزینه برای تصویب این قانون بود ؟

اگر واقعا قوانین ما جنبه اجرایی ندارند ،چه ضرورتی به نوشتن آنها وجود دارد،آقای استاندر! درست است که می گویند با یک گل بهار نمی شود !اما اینجا بایک گل حتما بهار می شود ،چون با اجرای قانون روح امید در مردم و جوانان تحصیلکرده دمیده می شود،با اجرای این قانون تفکری نو وبه روز بر مسند اجرایی یک شهرستان تکیه می زند که حاصل آن تغییر در تمامی شئون اجرایی و سیاسی است .

جناب استاندار ! بیصبرانه در انتظار اجرای قانون خواهیم نشست ،نگذارید بخاطر یک فرد ،تمامی عملکرد و کارکرد درست شما تحت شعاع  یک بی قانونی قرار گیرد !.درست است که دراین مملکت تا دلتان بخواهد قوانین نوشته شده ای وجود دارد که هیچگاه جنبه عملیاتی واجرایی به خود نگرفتند ،درست است که اصول زیادی از قانون اساسی کشور بعنوان قانون مادر ،بعد از چهل سال هنوز خاک می خورند ،اما شایسته نیست  مجریان وناظران از کنار این قانون مهم ومناسب در حق مردم به راحتی بگذرند.ما منتظر اجرای قانونیم!

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
خود استاندار هم بازنشسته هست با زور عادل آذر مونده
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
اینها مرگ را میخوانند برای همسایه ..................................بر خودشان حرام است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار