مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت:مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس در مورد شناسایی نقاط حادثه‌خیز جاده‌های فارس و رفع آنها نیز گفت: 170 نقطه دارای تصادف و پرتصادف در استان فارس شناسایی شده که 121 نقطه پرتصادف و مابقی دارای تصادف هستند و 35 درصد این نقاط در راه‌های روستایی و فرعی و 65 درصد در راه‌های اصلی و بزرگراهی واقع شده است.
کد خبر: ۶۹۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳ 15 December 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: علیرضا سیاهپور ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه با راه‌اندازی سامانه سپهتن تصادفات اتوبوس در استان فارس 53 درصد کاهش یافته است، اظهار داشت: عمر ناوگان حمل و نقل استان فارس از متوسط کشوری پایین‌تر است به طوری که متوسط عمر ناوگان اتوبوس 10 سال، ناوگان مینی‌بوس 19 سال و سواری 10 سال است.

وی در مورد دغدغه‌ها، مشکلات و نیازهای رانندگان و کامیون‌داران استان فارس گفت: پرداخت حق بیمه تامین‌اجتماعی، بیمه تکمیلی درمان، موضوعات مربوط به مشاغل سخت‌ و زیان‌آور، بازنشستگی پیش از موعد، بالا رفتن هزینه‌های قطعات و تعمیرات، تامین لاستیک، هزینه بار از جمله دغدغه‌های این قشر است که برخی از آنها برطرف شده و برخی دیگر در حال بررسی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس با بیان اینکه در حوزه صنعت و معدن یکی از دغدغه‌های اصلی ما که هنوز رفع نشده است هزینه‌های قطعات، تعمیرات و تامین لاستیک است زیرا در برخی موارد هزینه تعمیرات ناوگان حمل و نقل تا 300 درصد رشد داشته است و واقعا با دخل و خرج رانندگان همخوانی ندارد، افزود: طبق آمارهایی که ارائه شده 500 هزار حلقه لاستیک در کشور ثبت سفارش شده و تاکنون 70 تا 100 هزار حلقه از آن وارد شده است.

اختصاص 10 درصد لاستیک وارداتی و تولید داخلی به فارس

سیاهپور با بیان اینکه براساس ظرفیت حمل و نقل استان فارس 10 درصد از تولید لاستیک داخلی و وارداتی به استان فارس اختصاص می‌یابد، عنوان کرد: تاکنون 32 هزار حلقه لاستیک بین کامیون‌داران فارس توزیع شده است و با توجه به ضریب ایمنی که باید در ناوگان حمل و نقل فراورده‌های نفتی رعایت شود به 100 درصد ناوگان حمل و نقل فرآورده‌های نفتی فارس یک جفت لاستیک داده شده و 58 درصد ناوگان حمل و نقل عمومی یک جفت لاستیک دریافت کرده‌اند که امیدواریم این رقم تا پایان ماه به 100 درصد برسد.

وی با بیان اینکه نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی کشور 5 میلیون حلقه لاستیک است که 1.5 میلیون حلقه در داخل کشور تولید می‌شد، 500 هزار حلقه به صورت قانونی وارد کشور می‌‌شد و مابقی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شد، افزود: در حال حاضر قاچاق لاستیک به کشور نداریم بلکه به دلیل اینکه لاستیک با ارز 4200 تومانی وارد کشور می‌شود قاچاق معکوس انجام می‌شود.

تعیین قیمت حمل کالا براساس تن و کیلومتر تا 15 روز آینده

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس با بیان اینکه تعیین قیمت حمل بار بر اساس تن و کیلومتر خواسته رانندگان و کامیون‌داران است، عنوان کرد: تا 15 روز آینده اولین بارنامه کالا براساس تن و کیلومتر تعیین تکلیف و در سیستم کنترل بارنامه بارگذاری می‌شود.

وی گفت: امیدواریم تا یک ماه آینده کل قیمت‌های حمل و نقل براساس شاخص تن و کیلومتر بارگذاری شود و رانندگان حق ندارند که پایین‌تر از قیمتی که اعلام می‌شود باری را جابه‌جا کنند.

سیاهپور با بیان اینکه مقرر شده از محل کارمزد کمیسیون شرکت‌های حمل و نقل هزینه بیمه تکمیلی درمان رانندگان تامین شود که در کل کشور 900 هزار راننده به همراه همسرشان می‌توانستند برای بیمه تکمیلی ثبت‌نام کنند که تاکنون 760 هزار راننده ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: در استان فارس 56 هزار راننده حمل و نقل کالا و 6400 راننده حمل و نقل عمومی اتوبوس می‌توانستند به همراه همسرشان برای بیمه تکمیلی ثبت‌نام کنند.

شناسایی 170 نقطه دارای تصادف و پرتصادف در فارس

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس در مورد شناسایی نقاط حادثه‌خیز جاده‌های فارس و رفع آنها نیز گفت: 170 نقطه دارای تصادف و پرتصادف در استان فارس شناسایی شده که 121 نقطه پرتصادف و مابقی دارای تصادف هستند و 35 درصد این نقاط در راه‌های روستایی و فرعی و 65 درصد در راه‌های اصلی و بزرگراهی واقع شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 23 نقطه کاملا رفع خطر شده است، افزود: 19 نقطه با اعتبارات استانی با پیشرفت فیزیکی 30 تا 70 درصد، 20 نقطه با امکانات راهداری با پیشرفت فیزیکی 40 تا 80 درصد در حال برطرف شدن است و طراحی 40 نقطه نیز انجام شده و پیمانکار آن نیز مشخص شده است.

 

سیاهپور عنوان کرد: در حال حاضر 36 سامانه ثبت تخلف در جاده‌های استان فارس فعال است و 45 دوربین ثبت تخلف نیز در حال نصب است.

وی با بیان اینکه در طرح زمستانه راهداری فارس 900 راهدار در قالب 135 گشت راهداری در جاده‌های فارس حضور خواهند داشت، گفت: 76 راهدارخانه ثابت و 6 راهدارخانه سیار فصلی، 550 دستگاه ماشین‌ سبک، سنگین و نیمه سنگین از جمله امکانات راهداری فارس است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در پایان گفت: در یکسال و نیم گذشته 600 پل در استان تثبیت شده که اگر تثبیت نمی‌شدند با وقوع بارندگی و سیل امکان تخریب آنها وجود داشت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار