کد خبر: ۶۹۱۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵ 15 December 2018
تابناک / عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: از ابتدای سال تا کنون یک میلیون و ۲۰۰هزار تن برنج وارد کشور شده در حالی که تنها نیاز به ۸۰۰هزار تن برنج وارداتی وجود دارد.
 
 
 
محمدصادق حسنی جوریابی

محمدصادق حسنی جوریابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص واردات برنج به کشور ، اظهار داشت:  برخی از افراد که از رانت استفاده می‌کنند در کنار وزیر جهاد کشاورزی حضور دارند که مانع از عملکرد مناسب وی می‌شوند، یک بار طرح استیضاح آقای حجتی را مطرح کردیم که موفق شد با اختلاف اندکی اعتماد نمایندگان را کسب کند مجددا طرح استیضاح وی را تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی کرده‌ایم.

نیازمند واردات تنها 800هزار تن برنج به کشور هستیم

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیاز کشور به واردات برنج سالانه کمتر از یک میلیون تن است، گفت: از ابتدای سال تا کنون یک میلیون و 200هزار تن برنج وارد کشور شده در حالی که تنها نیاز به 800هزار تن برنج وارداتی وجود دارد.

 
برنج


دلیلی برای واردات برنج وجود ندارد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با توجه به واردات برنج مورد نیاز کشور دلیلی برای آزاد کردن واردات این محصول وجود ندارد، ادامه داد: در شرایط کنونی اقتصاد کشور تخصیص ارز 4 هزار و 200تومانی به واردات برنج که نیازی به آن نیست جز رانت و اختلاص دلیل دیگری ندارد.

در گذشته حدود 4 هزار تومان بود اما در حال حاضر به 12 هزار تومان رسیده که اختلاف چندانی از نظر قیمتی با محصول تولید داخل ندارد

هیچ مانعی در مسیر واردکنندگان برنج وجود ندارد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس قانون مصوب باید واردات کالاهایی که در کشور تولید می‌شود ممنوع باشد و تاکید همگان بر حمایت از تولید داخل است، تصریح کرد: هیچ مانعی در مسیر واردکنندگان برنج وجود ندارد و به راحتی می‌توانند میزان مدنظر خود را وارد کنند از سوی دیگر به کشاورزان برنج کار ظلم می‌شود و اجازه تغییر کاربری به ارازی آنها داده نمی‌شود.

 

برنج وارداتی از نظر قیمت اختلاف چندانی با برنج ایرانی ندارد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه با توجه به قیمت برنج کشاورزان توان تامین مخارج روزانه خود را ندارند، خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلو برنج وارداتی در گذشته حدود 4 هزار تومان بود اما در حال حاضر به 12 هزار تومان رسیده که اختلاف چندانی از نظر قیمتی با محصول تولید داخل ندارد، با ادامه این روند قیمت برنج وارداتی از برنج ایرانی بیشتر می‌شود./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار