استاندارخوزستان:
 استاندار خوزستان گفت: واگذاری طرح ها و پروژه های اقتصادی به بخش خصوصی به منظور بهره وری بیشتر از آنها سیاست دولت است و مدیران استان هم باید تابع این سیاست باشند.
کد خبر: ۶۹۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸ 15 December 2018

 استاندار خوزستان گفت: واگذاری طرح ها و پروژه های اقتصادی به بخش خصوصی به منظور بهره وری بیشتر از آنها سیاست دولت است و مدیران استان هم باید تابع این سیاست باشند.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز شنبه در شورای برنامه ریزی خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: متاسفانه مدیران هنوز این سیاست و برنامه دولت را جدی نگرفته اند و در این بخش ضعیف عمل می کنند.
وی گفت: یکی از شاخص های امتیاز دهی به مدیران بر اساس عملکرد آنها در واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی است.
استاندارخوزستان ادامه داد: دستگاه ها برنامه های خود را بر اساس برنامه پنج ساله ششم توسعه تنظیم کنند.
وی با اشاره به اهمیت ارایه گزارش از سوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص وضعیت شاخص های بهداشتی در خوزستان بیان کرد: این دانشگاه با ارایه وضعیت شاخص های بهداشتی خوزستان کمک بزرگی به برطرف کردن نواقص بهداشتی و سلامتی این استان می کند.
شریعتی ادامه داد: به عنوان مثال بر اساس آمار و اطلاعاتی تهیه شده از وضعیت اورژانس جاده ای خوزستان،تاسیس 50 اورژانس جاده ای در دستور کار استانداری قرار گرفته و وزارت بهداشت نیز تجهیز این مراکز را برعهده گرفته است.
استاندار خوزستان در ادامه از معاونت های برنامه ریزی دستگاه ها خواست که با معاونت اقتصادی استانداری به منظور تهیه آمار و اطلاعات خوزستان همکاری داشته باشند.
وی با اشاره به اهمیت جذب اسناد خزانه توسط دستگاه های اجرایی خوزستان ادامه داد: ادارات تا 24 دی امسال مهلت دارند که برای تامین اعتبار پروژه ها و طرح های خود اسناد خزانه راجذب کنند؛ پارسال در صورت جذب نشدن اسناد خزانه، اعتبار به صورت نقدی پرداخت می شد که امسال این بند برداشته شده و اعتبار تنها در قالب اسناد خزانه پرداخت می شود.
وی با اشاره به اینکه هر دستگاهی موظف است اسناد خزانه را برای تامین اعتبار پروژه های خود جذب کند بیان کرد: به سازمان مدیریت و برنامه ریزی این اختیار داده شده که بیشترین جذب اسناد خزانه به دستگاه هایی که پروژه های آماده در دست دارند تحویل داده شود.

** انعقاد تفاهم نامه 2هزار میلیارد ریالی برای مدیریت نقاط حادثه خیزخوزستان
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: تفاهم نامه 2 هزار میلیارد ریالی با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور برای رفع نقاط حادثه خیز جاده های خوزستان منعقد شده است.
امید حاجتی گفت: رفع این موانع اعتبار زیادی می خواهد از این رو مدیریت نقاط حادثه در دستور کار است.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت اشتغال خوزستان افزود: باید تمام تلاش صورت بگیرد تا وضع موجود تولید و اشتغال حفظ شود و زیاد به دنبال ایجاد فرصت اشتغال جدید نباشیم.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت:80 درصد واحدهای تولیدی خوزستان از صنایع بزرگ هستند و باید کارگروه اقتصادی استان و دستگاه های مربوطه وضعیت این شرکت ها را به صورت منظم رصد کنند و در صورت داشتن مشکل آن را برطرف کنند.
در این نشست طرح هادی شهر کوت نعیم از توابع شهرستان حمیدیه تصویب شد. همچنین طرح های اقتصادی احداث مجتمع کروکودیل در شهرستان آبادان و احداث شهرک پتروشیمی امیدیه نیز مصوب شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار