فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان ایلام گفت: اعضای 2 باند حفاری غیرمجاز آثار تاریخی در بخش سراب میمه زرین آباد شهرستان دهلران و منطقه بانخشک بخش چوار دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۹۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 15 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ حسین محمدی اظهار داشت: ماموران این یگان با همکاری کلانتری 13 بخش سراب میمه موفق شدند باند حفاری غیرمجاز سه نفره ای که شبانه در مناطق تاریخی واقع در غرب این منطقه اقدام به حفاری می‌کردند، دستگیر کنند.

وی افزود: از متخلفان یک دستگاه فلزیاب با ابزار و ادوات حفاری کشف و ضبط و خودرو آنان نیز توقیف شد.

سرهنگ محمدی یادآور شد: همچنین شب گذشته با همکاری ماموران انتظامی کلانتری بخش چوار اعضای یک باند دیگر حفاری غیرمجاز در منطقه بانخشک دستگیر شدند.

وی افزود: در این راستا 6 نفر دستگیر و 2 دستگاه خودرو متعلق به آنان نیز توقیف شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان ایلام گفت: متهمان به ماموران انتظامی تحویل داده شدند و سیر مراحل قضایی این پرونده در دستور کار قرار دارد.

محمدی تاکید کرد: هرگونه حفاری و کاوش برای دستیابی به اشیای تاریخی ممنوع و جرم محسوب می‌شود و فرد خاطی در صورت استفاده از فلزیاب به اشد مجازات مقرر در قانون محکوم خواهد شد.

سرهنگ محمدی آثار فرهنگی و تاریخی را شهود تمدن، سند هویت و افتخار ملی دانست و خواستار صیانت از آن توسط همه اقشار مختلف جامعه شد.

از مجموع یک هزار و 200 اثر باستانی شناسایی شده در استان ایلام تاکنون 770 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که از این تعداد 733 اثر تاریخی، 24 اثر معنوی و شش اثر نیز طبیعی است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار