معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت ایلام از 50 هزار بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی و تشکیل 2 هزار و 651 پرونده تخلفاتی خبر داد.
کد خبر: ۶۹۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ 15 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهدی شریفی  اظهار داشت: این بازرسی ها با همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط و با هدف تنظیم بازار در راستای مبارزه با واحدهای متخلفی که بیشترین تخلف گرانفروشی و کم فروشی را دارند، انجام شده است.

وی از رشد 89 درصدی تخلفات کشف شده در مدت یاد شده (سال جاری) خبر داد و افزود: طی این مدت 2 هزار و 561 فقره پرونده تخلف تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 86 درصد افزایش داشته است.

شریفی ارزش تخلف پرونده های کشف شده را بیش از 234 میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: برخورد جدی با متخلفان به بهانه های مختلف و برهم زنندگان ثبات قیمت ها برنامه جدی امسال است و در راستای رفع التهاب و آرام‌ کردن فضای بازار با تخلفات صنفی به ویژه احتکار، نبود عرضه و گرانفروشی قاطعانه برخورد شده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت ایلام گفت: واحدهای صنفی می بایست تمامی اجناس را به قیمت روی جلد بفروش برسانند، در غیراینصورت مرتکب تخلف گرانفروشی شده که منجر به تشکیل پرونده و ارجاع به تعزیرات حکومتی می شوند.

شریفی با بیان اینکه بازرسان این سازمان بصورت مستمر و روزانه در قالب تیم های بازرسی در سطح بازار حضور فعالانه دارند، خاطر نشان کرد: هیچ واحد صنفی، تولیدی، توزیعی و خدماتی به شکل دلخواه حق افزایش قیمت کالا و خدمات را ندارد.

وی از تمامی مصرف کنندگان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهای صنفی مراتب را به شماره ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار