یک کارشناس ارشد آموزش و ترویج کشاورزی گفت: استان تهران هم اکنون با سه هزار و 200 هکتار کشت گلخانه ای مقام نخست کشور را در این حوزه به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۶۹۰۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ 15 December 2018

یوسف هاشمی  افزود: شهرستان پیشوا در شرایط حاضر یکی از قطب های اصلی کشت های گلخانه ای در این استان است.

وی در ادامه ضمن اشاره به اهمیت کشت گلخانه ای در ایران اظهارداشت: توسعه این نوع کشت راه نجات کشور از بحران خشکسالی و کم آبی است.

کارشناس ارشد آموزش و ترویج کشاورزی گفت: استفاده بهینه از منابع آبی در شرایط بحرانی بسیار حائز اهیمت است.

وی افزود: کشت گلخانه‌ای در ایجاد اشتغال، افزایش میزان و تنوع تولید انواع محصولات، توسعه صادرات، صرفه جویی و مصرف بهینه در آب و غیره در کشوربسیار نقش آفرین است.

هاشمی اظهارداشت: خوشبختانه در بحث توسعه کشت در فضاهای بسته و گلخانه ای هم اکنون وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات بسیار خوبی به متقاضیان پرداخت می کند.

وی بیان داشت: متقاضیان کشت های گلخانه ای جدا از تامین مالی از دیگر حمایت های از قبیل آموزش، مشاوره، و نظایر این نیز بهره مند می شوند.

این کارشناس در ادامه یادآورشد: رویکرد تولید محصولات گلخانه‌ای با توجه به تاثیر شرایط اقلیمی و خیل عظیم نیروی کار دانش‌آموخته در کشور یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در بخش کشاورزی است.

برنامه «روستای ما» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که هر روز از شنبه تا پنجشنبه ساعت 18:30 به مدت 30 دقیقه با هدف هویت بخشی به زندگی روستایی و رونق اقتصادی روستاها در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی بر روی موج اف ام ردیف 98 مگاهرتز قرار می گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

منبع:رادیو اقتصاد

برچسب ها: یوسف هاشمی ، گلخانه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار