دبیر دومین همایش ملی سبک زندگی یزد خبرداد؛
دبیر دومین همایش ملی سبک زندگی و سلامت یزد گفت: دومین همایش ملی سبک زندگی و سلامت از امروز به مدت دو روز در یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۹۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ 15 December 2018

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد در آیین افتتاحیه گردهمایی گفت: هدف از خلقت انسان رسیدن به مقام عالی انسانی و قرب الهی است که فطرت انسان‌ها خدایی است. 
آیت الله محمدرضا ناصری یزدی با اشاره به اینکه محور زندگی انسان‌ها بر اصول حکمت، فطرت و عدالت قرار دارد، افزود: پایه و اساس زندگی افراد باید بر مبنای فطرت خدایی باشد. 
نماینده، ولی فقیه و امام‌جمعه یزد خاطرنشان کرد: پایه‌های تربیتی انسان‌ها باید محکم باشد تا با کوچک‌ترین لغزش فرو نریزد.
همچنین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد اظهار داشت: به‌جا آوردن صله‌رحم موجب پیوند و استحکام خانواده می‌شود. 
معصومه طباطبایی افزود: موضوعی که دین اسلام به آن توجه ویژه‌ای دارد، انجام سنت الهی صله‌رحم افراد نسبت به همنوعان خود در زندگی فردی و اجتماعی است. 
وی خاطرنشان کرد: ایجاد شور و نشاط خانوادگی و اجتماعی و نیز سلامت فکری و روحی افراد جامعه از برکات مهم احیای سنت صله‌رحم است، اگر مورد توجه جدی قرار گیرد می‌تواند سرمنشأ بسیاری از هنجار‌های مثبت و مفید جامعه باشد.
نوید نصیری زاده معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی یزد هدف از برگزاری این همایش لزوم توجه به اهمیت سبک زندگی از منظر قرآن، ائمه اطهار، بزرگان و اندیشمندان در شرایط فعلی جامعه است.
نصیری زاده محور‌های اصلی همایش سبک زندگی را خانواده، امنیت باور‌های دینی، شادی و امید تغذیه و رسانه محیط زیست و جوانی و سالمندی دانست.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی یزد بیان کرد: تعداد ۱۵۹ مقاله به دبیرخانه همایش راه یافته و با پیگیری‌های انجام شده مقالاتی که پذیرش و نهائی میشود در مجلات و پایگاه‌های معتبر ثبت و زمینه استفاده علاقه‌مندان و پژوهشگران حوزه خانواده و سلامت زندگی از این مقالات فراهم می‌شود.
نصیری زاده خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۳۱ مورد توسط هیات داوران پذیرفته شد که ۱۲ مورد آن به‌صورت سخنرانی و مابقی در قالب پوستر ارائه می‌شود. 
وی افزود: در حاشیه این همایش کارگاه‌های آموزش عمومی به صورت تخصصی با محوریت تغذیه سالم، تکنیک‌های خنده ویژه بانوان و تحکیم بنیان خانواده ویژه آقایان و محیط زیست و سبک زندگی برگزار می‌شود.
لازم بذکر است دومین همایش ملی سبک زندگی و سلامت امروز و فردا در یزد برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار