رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دهلران از آمادگی این دستگاه اجرایی برای زمینه سازی مشارکت سرمایه گذاران در طرح های اشتغالزایی بویژه در حوزه تجهیز خانه های بوم گردی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۹۰۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ 15 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ فرج فاضلی اظهار کرد: با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید در راستای اشتغال، این اداره در صنایع دستی و گردشگری سرمایه گذار می پذیرد.

وی افزود: در موزه تخصصی مردم شناسی، ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی با توجه به مرزی بودن شهرستان و قابلیت صادرات صنایع دستی به کشورهای حوزه خلیج فارس و بویژه عراق، فروشگاه صنایع دستی، ایجاد کارگاه ریسندگی، خانه مسافر، ایجاد خانه بوم گردی، مجتمع گردشگری غار بیشه دراز و ایجاد اقامتگاه کویر ابوغویر آماده هر گونه همکاری با سرمایه گذار بخش خصوصی هستیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دهلران یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون 2 میلیارد و 370 میلیون ریال تسهیلات در راستای راه اندازی چهار کارگاه صنایع دستی با اشتغالزایی مستقیم 35 نفر و غیرمستقیم 50 نفر در شهرستان پرداخت شده است.

فاضلی پرداخت 9 میلیارد ریال در حوزه مشاغل خانگی به 180 نفر را از دیگر اقدامات این اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دهلران برشمرد.

وی افزود: در بخش گردشگری و در جهت تجهیز خانه های بوم گردی تاکنون یک میلیارد و 200 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت و واگذاری 2 میلیارد ریال دیگر به چهار مورد بومگردی دیگر نیز در دست اقدام است.

فاضلی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 14 میلیارد و 570 میلیون ریال تسهیلات در حوزه های صنایع دستی، مشاغل خانگی و گردشگری به متقاضیان شهرستان دهلران پرداخت شده است.

شهرستان مرزی دهلران در 220 کیلومتری مرکز استان ایلام دارای 400 اثر طبیعی، تاریخی و گردشگری بوده که 82 اثر در ردیف آثار ملی ثبت شده است./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار