درکوچه و پس کوچه های این شهرها خبری از نشاط اجتماعی نیسیت ،فقر ،بیکاری و عدم توسعه یافتگی از مهترین مشکلات مردمان این مناطق است ولی آنچه که در این مناطق می توان یافت استعداد های بالقوه خدادادی است.
کد خبر: ۶۹۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 15 December 2018

تابناک ایلام ، مجتبی کاور :: زرین آباد دیار دار السادات زادگاه نخستین شهید استان ایلام و میمه نگین زاگرس ،شهری دلنشین ،هر دو بخش ازدورافتاده ترین مناطق محروم کشور از توابع شهرستان دهلران هستند، مردمان این دیار ساده و بی آلایش با صمیمت در کنار هم زندگی می کنند .

شغل مردمان این دیار محروم، کشاورزی ودامداری است .شهر هایی که غبار محرومیت بر چهره شهر و مردمانش سایه افکنده است عده ای از جوانان این مناطق برای امرار معاش خود و خانواده راهی غربت و عده ای هم بیکار در کنار خانواده خود هستند.

درکوچه و پس کوچه های این شهرها خبری از نشاط اجتماعی نیست. فقر ،بیکاری و عدم توسعه یافتگی از مهترین مشکلات مردمان این مناطق است ولی آنچه که در این مناطق می توان یافت استعداد های بالقوه خدادادی است، استعدادی های که سالها در سایه بی توجهی دولت ها ومسئولان مغفول مانده اند ...مغفولیتی که محرومیت ومهاجرت بالایی در پی داشته و راه های دسترسی به این بخش ها بیشتر به دیوار مرگ یا بازی مار پیچ شباهت دارند ، چرا که عبور همزمان دو خودرو از این مسیر  راحت نیست  .

پیر درختان بلوط در این مسیر با بارش های پائیزی اخیر رخت گرد و غبار یک دهه گذشته را کنار زده اند و طراوت و شادمانی دیگری به سرسبزی بکر منطقه و دشت، کوه های سر به فلک کشیده و رشته کوه های به هم پیوسته ارزانی بخشید .

زندگی عشایری و ایلیاتی در این مناطق جلوه بسیار زیبایی را نشان می دهد ،شاید باورش برای مردمان سخت کوش و رنجور این مناطق قابل تصور نبود که بالاترین مقام اجرایی دولت به همراه مدیران ارشد روزی جلسه کمیته برنامه ریزی استان و شهرستان دهلران را در این مناطق برگزار نمایند.

اما با تدبیر استاندار ایلام این امر میسر شد آنچه که در سفر یک روزه استاندار ایلام و مدیران کل به این بخش ها مشهود بود استقبال خود جوش مردمی بود، مردمانی که با عشق وعلاقه برای دیدار با مسئولان و بیان مشکلات خود در ورودی شهر ها ایستاده بودند تا باز به مسئولان یادآوری کنند که مردم از مسئولان جلوتر هستند، اما رفتار و منش استاندار این فاصله را به حداقل رساند.

چرا که استاندار ایلام ساده و بدور از هرگونه تشریفات اداری در بین مردم این بخش ها حضور یافت و شاید این حضور برای مردمان زلال این بخش ها برای همیشه در تاریخ ثبت شود.

در این سفر 19مصوبه برای توسعه و آبادانی این شهرها به تصویب رسید که اجرایی شدن آنها می تواند نقش مهمی در توسعه  این منطقه داشته باشد و نکته مهم این سفر و جلسات مردمی استاندار این بود که استاندار برای تحقق این مصوبات تریبون را در اختیار مدیران کل قرار داد تا زمان تحقق پروژه ها را به مردم بگویند.

جدیت استاندار درپیگیری وعده مدیران به مردم ،جلسات فشرده و تعیین کردن زمان محقق، تخصیص اعتبار و پیگیری در سطح کلان از مهترین شاخص های  این سفر بود که می توان از سفر مدیران تدبیر وامید به میمه و زرین آباد برداشت کرد .

شاید باورش برای همگان سخت باشد ولی تمام خواسته های مردم میمه و زرین آباد ،راه ، آب ، توسعه شهری ، گاز رسانی ،بهداشت و ... که همه این خواسته ها بحق و ابتدایی هستند اما آنچه برای مردمان سخت کوش این دو بخش مهم است، تحقق مصوبات سفر اخیر استاندار ایلام به این دیار محروم است و مطلبد مدیران کل به وعده های خود جامه عمل پوشانده تا شاهد امید روزافزون برای مردم  این دیار باشیم ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار