رییس آموزش و پرورش مهریز با بیان این که حفظ و تقویت هویت ایرانی اسلامی دانش ‎ آموزان از مهم‌ترین اهداف تدوین و اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش در مدارس است، از کمبود امام جماعت در مدارس مهریز علی ‎ رغم همکاری دستگاه ‎‎ های متولی با آموزش و پرورش این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۹۰۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 15 December 2018

«سید علی کارآموز» در خصوص تأکید سند بر ایجاد تحول در دانش آموزان با تاکید بر این که تحول با تغییر تفاوت دارد، تصریح کرد: تحول بنیادین یعنی کودکان از دوران ابتدایی تا دوره متوسطه از پایه و اساس، همراه با تعلیم و تعلم و تزکیه نفس، دچار تحول شوند.
وی اجرای کامل سند تحول بنیادین را جوابگوی نیازهای دانش آموزان دانست و گفت: این سند که یکی از بهترین اسناد بالادستی است که در آموزش‌ و پرورش تدوین‌ شده و اگر کامل اجرایی شود، با جامعه تعلیم و تربیت اسلامی و ایجاد حیات طیبه برای دانش ‎ آموزان برابری می‌کند و می‌تواند آنان را در برابر آسیب‌های اجتماعی مصون کند.
کارآموز در مورد اهداف سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش، گفت: مباحثی که در این سند تعریف ‌شده در راستای رسالت آموزش ‌و پرورش و تقویت بنیه مذهبی، فرهنگی و علمی دانش ‎ آموزان ابتدایی تا متوسطه و هویت بخشی به آنان است.
وی افزود: اهداف سند تحول بنیادین آموزش ‌و پرورش که از تأکیدات مقام معظم رهبری است، طی فرمان‌ها مختلف به مدیران ابلاغ ‌شده و این اهداف به ‌صورت کارشناسی شده در مدارس در دست اجراست.
رییس آموزش ‌و پرورش مهریز حفظ و تقویت هویت ایرانی اسلامی دانش ‎ آموزان را از مهم‌ترین اهداف تدوین و اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش در مدارس است.
وی در همین رابطه به برگزاری نماز جماعت در مدارس اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه پرورشی به‌ویژه در حوزه نماز، با کمبود امام جماعت روبرو هستیم اما اداره تبلیغات اسلامی، طلبه‌ها و مبلغ‌های حوزه علمیه و مربی‌یان طرح امین با این اداره همکاری دارند.
وی با بیان این که در حال حاضر نماز جماعت در 90 درصد از مدارس مهریز برپا می‌شود، ادامه داد: در تمام مدارسی که امام جماعت دارند، نماز به جماعت اقامه می‌شود و کلاس‌های درس و برگزاری امتحانات در زمان اقامه نماز تعطیل است.
کارآموز با اشاره به حضور امام‌ جمعه مهریز در مدارس شهرستان برای اقامه نماز جماعت، اظهار کرد: در یک سال اخیر طی روزهای سه‌شنبه هر هفته، نماز جماعت در مدارس مختلف دخترانه و پسرانه این شهرستان توسط امام ‌جمعه مهریز اقامه می‌شود و بعد از نماز نیز دقایقی برای دانش ‌ آموزان در حوزه دینی، پرورشی و مذهبی سخنارنی می ‎‎ شود.
به گفته وی، کادر اجرایی و آموزگاران مدارس نیز ملزم هستند که در نمازهای جماعت حضور داشته باشند تا موجب قوت قلب دانش آموزان و باورپذیری آنان شوند.
وی در خصوص اجرای طرح نماد در مدارس شهرستان مهریز هم خاطرنشان کرد: نظام مراقبت آسیب‌های اجتماعی دانش ‎ آموزان که به طرح نماد معروف است، از دیگر اهداف سند تحول بنیادین است که در شش استان کشور از جمله یزد در حال اجراست.
این مسئول ادامه داد: در استان یزد، شهرستان مهریز برای اجرای این طرح انتخاب‌ شده و تمامی مدارس مهریز را پوشش می‌دهد و مشاوران، مربیان پرورشی و رابطین طرح نماد برای مراقبت آسیب‌های اجتماعی دانش ‎ آموزان نظیر شبکه‌های مجازی، روابط دختر و پسر و پیگیری مسائل عاطفی و اخلاقی آنان با ارتباط حضوری و تلفنی با خانواده‌ها در ارتباط هستند.
رییس آموزش ‌و پرورش مهریز از همکاری دستگاه‌های مختلف با این دستگاه قدردانی کرد و گفت: نزدیک به 9 دستگاه از جمله مرکز بهداشت، بهزیستی و کمیته امداد در اجرای این طرح سهیم هستند و با اداره آموزش‌ و پرورش شهرستان ارتباط متقابل دارند و این اداره را برای رسیدن به اهداف متعالی خود حمایت می‌کنند. 
کارآموز درباره طرح قاضی در مدرسه نیز بیان کرد: این طرح با حضور قضات و دادستان‌های استان و شهرستان در برخی از مدارس مهریز اجرا می‌شود و مجموعه مقررات قضایی و حقوقی به دانش ‎ آموزان جهت پاسخ به پرسش‌های حقوقی آنان و کاهش وقوع جرم در جامعه ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: طرح کشف استعدادهای دانش آموزان که معروف به طرح شهاب است و تقویت بنیه علمی آنان از طریق برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در راستای تحقق اهداف تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش از دیگر طرح‌ها و برنامه‌های مدارس مهریز است.
این مسئول همچنین در خصوص اجرای طرح ایران مهارت هم خاطرنشان کرد: طبق دستورالعمل طرح ایران مهارت، دانش ‎ آموزان حتی در شاخه نظری می‌بایست با فراگیری مهارت‌های مختلف، فارغ‌التحصیل شوند.
وی افزود: هر چند کار سختی است اما این طرح در راستای تحقق اهداف سند بنیادین است و باعث می‌شود دانش آموزان در کنار آموزش علوم مختلف، یک حرفه و مهارت را فراگرفته و توانمندی‌های خود را افزایش دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار