رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از برطرف شدن مشکل ۱۹ معارض احداث فرودگاه قم خبر داد.
کد خبر: ۶۹۰۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۶ 15 December 2018

به گزارش تابناک قم، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به مسئله معارضین احداث فرودگاه قم اظهار داشت: ایجاد معارض در هر واگذاری و اجرای طرح‌های عمرانی امری طبیعی است چراکه هر زمینی به‌نوبه خود دارای حریمی خاص بوده که باید به نحو شایسته‌ای مدیریت و برطرف شود.

وی با اشاره به معارضین ایجاد فرودگاه در قم افزود: زمین در نظر گرفته‌شده برای احداث فرودگاه قم به دلیل وسعت قابل‌توجه دارای برخی معارض مانند واحدهای مرغداری، دامداری و کارگاه‌های شن و ماسه بوده که در محدوده و حریم فرودگاه مشغول فعالیت هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به مشکل معارضین احداث و راه‌اندازی فرودگاه قم عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات و موانع احداث و ادامه عملیات عمرانی فرودگاه قم وجود معارضین و گرفتن رضایت صاحبان صنایع و تولیدکنندگان حریم این پروژه بوده که به یکی از مشکلات جهاد کشاورزی قم نیز تبدیل‌شده است.

طلایی ابراز کرد: از آنجایی احداث فرودگاه قم از مطالبه‌های استانی بوده و روح جمعی برای راه‌اندازی آن در بین مسئولان و مردم قم ایجادشده بود جهاد کشاورزی استان از تمام ظرفیت‌های خود برای رفع مشکل معارضین فرودگاه قم استفاده کرده و بخش مهمی از مشکلات موجود را برطرف کرده است.

وی با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای انتقال واحدهای معارض در حریم فرودگاه قم به منطقه طغرود بیان کرد: جهاد کشاورزی قم برای کسب رضایت معارضین فرودگاه قم و انتقال آن‌ها به مکانی دیگر زمین و زیرساخت‌های لازم را به وجود آورده و تسهیلات لازم را نیز به صاحبان صنایع و تولیدکنندگان حریم فرودگاه قم ارائه داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: برای انتقال واحدهای معارض در حریم فرودگاه قم به منطقه طغرود تمام مسائل زیربنایی و زیرساختی برای انتقال واحدهای فعال حریم فرودگاه قم انجام‌گرفته است، زمین، امکانات زیربنایی و تسهیلات بانکی برای انتقال واحدهای معارض در نظر گرفته‌شده است.

طلایی عنوان کرد: حقیقت این بوده که احداث فرودگاه نباید به بهای تضعیف حق‌وحقوق مرغداران و دامداران حریم این پروژه مهم استانی تمام شود، از همین رونیز جهاد کشاورزی قم برای احقاق حقوق و انتقال آن‌ها به منطقه طغرود و ارائه تسهیلات و زیرساخت‌های لازم اقدامات نهایی را در دستور کار قرار داده است.

وی ابراز کرد: در حال حاضر تمام بسترهای لازم برای انتقال 19 معارض حریم فرودگاه به مجتمع‌های منطقه طغرود فراهم‌شده و این واحدها می‌توانند برای منتقل‌شده به این منطقه اقدام کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار