خطیب جمعه اقلید به فرمایشات مقام معظم رهبری که با بصیرت و آینده‌نگری، ملت و دولت را به نقشه‌های شوم دشمنان نظام اسلامی و در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار، هشدار دادند، اشاره و بیان کرد: به فرمایش ایشان مسؤولان فریب زبان‌بازی دشمن را نخورند چراکه دشمنی که از در رفته، ممکن است از دریچه و روزنه وارد شود.
کد خبر: ۶۹۰۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 15 December 2018

 تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه  این شهر با تأکید بر دشمنی همیشگی آمریکا با ملت ایران اسلامی به حمایت اخیر انگلیس و فرانسه از این شیطان بزرگ اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش‌های بسیاری صورت گرفت تا با صدور قطعنامه‌ای، آزمایش موشکی دفاعی نقطه زن ایران را زیر سؤال برده و با این فشارها ما را در تنگنای سیاسی و بین‌المللی قرار دهند و آن را مغایر با قطعنامه 2231 شورای امنیت عنوان کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این اجماع نتیجه‌ای عاید آن‌ها نشد و دست‌خالی از اجلاس خارج شدند.

امام‌جمعه اقلید با بیان اینکه آمریکا بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر و تمام معاهدات بین‌المللی است، به خروج از برجام و اعمال تحریم‌های جدید برخلاف این معاهده بین‌المللی علیه ایران، آزمایش سلاح‌های کشتارجمعی، بمب اتمی، هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری، تجهیز اسرائیل غاصب در قتل و عام انسان‌های بی‌گناه به‌ویژه زنان و کودکان بی‌پناه، مسبب جنایت و ستم در یمن، عراق، فلسطین، سوریه، بحرین و...، ایجاد داعش جنایتکار و حمایت از آن، تحمیل جنگ هشت‌ساله بر ایران، حمایت از صدام در حمله شیمیایی به ایران و موارد دیگری از ظلم‌ها و اقدامات آن در ناامنی دنیا اشاره کرد.

وی گفت: خنده‌دار است کشوری که خودش از قطعنامه 2231 شورای امنیت خارج شده است، با آن بخواهد دیگری را محکوم کند.

خطیب جمعه اقلید به برخی از آیات قرآنی در لزوم بیداری و هوشیاری در مقابله با دشمن اشاره و خاطرنشان کرد: ایران اسلامی پیگیر سلاح‌های دفاعی خود بوده و لحظه‌ای از آن غافل نمی‌شود و کوتاه نمی‌آید.

طالبی افزود: درزمینهٔ سلاح دفاعی خود از فردی اجازه نمی‌گیریم و نمی‌گذاریم مانع ما شوند.

وی تصریح کرد: حدود 8ماه از خروج آمریکا از معاهده بین‌المللی برجام می‌گذرد و هنوز اروپاییان که طی مهلت‌های هفته‌ای و ماهانه، قول‌هایی دادند، هیچ عکس‌العملی در راستای تسهیل امور بانکی ما و...که متعهد شده بودند انجام ندادند و اخیراً نیز به بهانه مضحک و برای فرار از مسؤولیت خود اظهار کردند که «نمی‌توانیم بخش خصوصی را مجبور به تجارت با ایران کنیم»، و این در صورتی است که بانک‌ها و شرکت‌های دولتی آن‌ها نیز به تعهدات برجامی خود عمل نمی‌کنند.

امام‌جمعه اقلید با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «اقتصاد کشور را از راه برجام اروپایی نمی‌توان جلو برد»، اظهار کرد: اروپاییان بهانه‌جویی می‌کنند و آرام از برجامی که برایشان در حد حرف بود، خارج می‌شوند، ازاین‌رو تنها برسرما که با بند پوسیده آن‌ها به چاه رفتیم، کلاه می‌رود.

خطیب جمعه اقلید به فرمایشات مقام معظم رهبری که با بصیرت و آینده‌نگری، ملت و دولت را به نقشه‌های شوم دشمنان نظام اسلامی و در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار، هشدار دادند، اشاره و بیان کرد: به فرمایش ایشان مسؤولان فریب زبان‌بازی دشمن را نخورند چراکه دشمنی که از در رفته، ممکن است از دریچه و روزنه وارد شود.

طالبی به بخش‌های دیگری از فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و با استناد به آن عنوان داشت: پیشرفت‌های هسته‌ای، توانایی موشکی و قدرت دفاعی و نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران نقاط قوت این نظام است که باید به آن افتخار کرده و در راستای تقویت اقتصاد کشور و تولید ملی همت کنیم.

امام‌جمعه اقلید با اشاره به وضعیت گرانی حاکم بر بازار کشور و مشکلاتی که در این زمینه برای مردم به وجود آمده است، بیان کرد: هر روز و شب می‌بینیم و می‌خوانیم و می‌شنویم که فلان شرکت، عمده‌فروش، مغازه و... به علت گران‌فروشی جریمه شده است، اما عکس‌العمل و نتیجه‌ای در پایین آمدن قیمت‌ها دیده نمی‌شود.

طالبی یادآور شد: در آستانه سال جدید قرار داریم و این امر ممکن است گرانی‌ها را افزایش دهد ازاین‌رو دولت نظارت لازم را بر بازار اعمال کند.

وی تأکید کرد: تنها با سخن گفتن مشکلات حل نمی‌شود بلکه در میدان عمل باید کار کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار