رئیس اداره آموزش‌وپرورش مهریز:
رئیس اداره آموزش‌وپرورش مهریز، حفظ و تقویت هویت ایرانی اسلامی دانش آموزان را مهم‌ترین هدف تدوین و اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در مدارس دانست.
کد خبر: ۶۹۰۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 13 December 2018

علی کارآموز در مورد تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش گفت: مباحثی که در این سند تعریف‌شده است در راستای رسالت آموزش‌وپرورش و تقویت بنیه مذهبی، فرهنگی و علمی دانش آموزان ابتدایی تا متوسطه و هویت بخشی به آنان است.
وی افزود: اهداف سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش که از تأکیدات مقام معظم رهبری برای اجرایی شدن آن است، طی فرمان‌ها مختلف به مدیران ابلاغ‌شده است و این اهداف به‌صورت کارشناسی شده در مدارس در دست اجرا است.
رئیس اداره آموزش‌وپرورش مهریز درباره برگزاری نماز در مدارس خاطرنشان کرد: در حوزه پرورشی به‌ویژه در حوزه نماز، با کمبود امام جماعت روبرو هستیم اما اداره تبلیغات اسلامی، طلبه‌ها و مبلغ‌های حوزه علمیه و مربی‌های طرح امین با این اداره همکاری دارند.
وی ادامه داد: در تمام مدارسی که امام جماعت دارند نماز به جماعت اقامه می‌شود و کلاس‌های درس و برگزاری امتحانات در زمان اقامه نماز تعطیل است. در حال حاضر نیز نماز جماعت در90 درصد از مدارس مهریز برپا می‌شود.
کارآموز با اشاره به حضور امام‌جمعه مهریز در مدارس شهرستان برای اقامه نماز جماعت اظهار کرد: طی یک سال گذشته، روزهای سه‌شنبه هر هفته، نماز جماعت در مدارس مختلف دخترانه و پسرانه این شهرستان توسط امام‌جمعه اقامه می‌شود و بعد از نماز نیز دقایقی برای دانش آموزان در حوزه دینی، پرورشی و مذهبی صحبت می‌کند و کادر اجرایی و آموزگاران مدارس نیز ملزم هستند که در نمازهای جماعت حضورداشته باشند تا موجب قوت قلب دانش آموزان و باورپذیری آنان شود.
وی در خصوص اجرای طرح نماد در مدارس شهرستان مهریز خاطرنشان کرد: نظام مراقبت آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان که به طرح نماد معروف است از اهداف سند تحول بنیادین است که در 6 استان کشور در حال اجرا است و در هر استان، یک شهرستان انتخاب می‌شود.
این مسئول ادامه داد: در استان یزد، شهرستان مهریز برای اجرای این طرح انتخاب‌شده است که صد در صد مدارس مهریز را پوشش می‌دهد و مشاوران، مربیان پرورشی، رابطین طرح نماد برای مراقبت آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان نظیر شبکه‌های مجازی، روابط دختر و پسر و پیگیری مسائل عاطفی و اخلاقی آنان با ارتباط حضوری و تلفنی با خانواده‌ها فعالیت می‌کنند.
رئیس اداره آموزش‌وپرورش مهریز از همکاری دستگاه‌های مختلف با آموزش‌وپرورش قدردانی کرد و گفت: نزدیک به 9 دستگاه ازجمله مرکز بهداشت، بهزیستی و کمیته امداد در اجرای این طرح سهیم هستند و با اداره آموزش‌وپرورش شهرستان ارتباط متقابل دارند و این اداره را برای رسیدن به اهداف متعالی خود حمایت می‌کنند.  
کارآموز، هویت را مهم‌ترین بحث در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش دانست و گفت: تقویت هویت ایرانی و اسلامی دانش آموزان ابتدایی تا متوسط دوم مهم‌ترین رسالت آموزش‌وپرورش است که بر اساس این سند باید در اولویت امر قرار گیرد.  
وی درباره طرح قاضی در مدرسه بیان کرد: این طرح با حضور قضات و دادستان‌های استان و شهرستان در برخی از مدارس مهریز اجرا می‌شود و مجموعه مقررات قضایی و حقوقی به دانش آموزان در جهت پاسخ به پرسش‌های حقوقی آنان و کاهش وقوع جرم در جامعه ارائه می‌شود.
رئیس اداره آموزش‌وپرورش مهریز ادامه داد: طرح کشف استعدادهای دانش آموزان که معروف به طرح شهاب است و تقویت بنیه علمی آنان و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در راستای تحقق اهداف تحول بنیادین آموزش‌وپرورش از دیگر طرح‌ها و برنامه‌هایی است که در مدارس مهریز اجرا می‌شود.
کارآموز اجرای کامل سند تحول بنیادین را جوابگوی نیازهای دانش آموزان دانست و گفت: این سند که یکی از بهترین اسناد بالادستی است که در آموزش‌وپرورش تدوین‌شده است اگر کامل اجرایی شود، با جامعه تعلیم و تربیت اسلامی و ایجاد حیات طیبه برای دانش آموزان برابری می‌کند و می‌تواند آنان را در برابر آسیب‌های اجتماعی مصون کند.
وی در خصوص تأکید سند بر ایجاد تحول در دانش آموزان تصریح کرد: تحول با تغییر تفاوت دارد و تحول بنیادین یعنی کودکان از دوران ابتدایی تا دوره متوسطه از پایه و اساس، همراه با تعلیم و تعلم و تزکیه نفس، دچار تحول شوند.
این مسئول همچنین در خصوص اجرای طرح ایران مهارت خاطرنشان کرد: طبق دستورالعمل طرح ایران مهارت، دانش آموزان حتی در شاخه نظری می‌بایست با فراگیری مهارت‌ها فارغ‌التحصیل شوند. هرچند کار سختی است اما این طرح در راستای تحقق اهداف سند بنیادین است و باعث می‌شود دانش آموزان در کنار آموزش علوم مختلف، یک حرفه و مهارت را فراگرفته و توانمندی‌های خود را افزایش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار