معاون آموزش‌ و ‌پرورش استثنایی:
معاون برنامه ‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش‌ و ‌پرورش استثنایی گفت: هم اکنون ۱۵۱ هزار دانش آموز استثنایی در مدارس سراسر کشور تحصیل می کنند.
کد خبر: ۶۸۹۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹ 12 December 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد غفوریان در مراسم بزرگداشت روز معلولان در استان ایلام اظهار داشت: این تعداد دانش اموز در یک هزار و ۶۰۰ مدرسه ویژه این دانش اموزان تحصیل می کنند.

وی ادامه داد: تلاش شده تا دانش اموزان استثنایی در مدارس عادی به ادامه تحصیل بپردازند ولی تعدادی از این افراد به دلیل شرایط ویژه در مدارس ویژه این افراد تحصیل می کنند.

معاون برنامه ‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش‌ و ‌پرورش استثنایی اضافه کرد: دانش آموزان استثنایی ثابت کرده اند با وجود محدودیت جسمی توانایی تحصیل در رشته های مختلف دانشگاهی را دارند و امسال ۴۰۰ نفر از معلولان در دانشگاه های مختلف کشور پذیرفته شده اند.

غفوریان یادآور شد: ۱۵ نفر از این تعداد رتبه های اول تا سوم کنکور را کسب کرده و یک نفر نیز در رشته پزشکی پذیرفته شده است.

وی عزم دولت های یادزهم و دوازدهم را برای بهبود وضعیت مدارس استثنایی و ارائه خدامت به جامعه هدف این قشر ستود و گفت: اعتبارات این حوزه در ابتدای سال ۹۲ تنها ۲۰ میلیارد تومان بود که این مقدار اکنون به ۱۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

معاون برنامه ‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش‌ و ‌پرورش استثنایی در خصوص سرویس ایاب و ذهاب مدارس استثنایی تاکید کرد: سال های گذشته ۲ میلیارد تومان اعتبار برای سرویس این مدارس در نظر گرفته شده بود که هم اکنون این میزان به ۳۶ میلیارد تومان افزایش یافته است./ح

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار