معاون دادگستری ایلام:
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام گفت: با هماهنگی دستگاه های امنیتی و انتظامی ۴۳ درصد از محکومان متواری در این استان دستگیر شده اند.
کد خبر: ۶۸۹۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹ 12 December 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالوهاب بخشنده اظهار داشت: تعدادی از محکومان محاکم قضایی استان با قید وثیقه و فرصت مرخصی از زندان طی سال های گذشته خارج و مراجعه نکرده بودند که با هماهنگی نیروهای امنیتی و انتظامی ۴۳ درصد این افراد شناسایی و دوباره به زندان برگشته اند.

وی تلاش در جهت بازدارندگی آرای محاکم به منظور متنبه شدن فرد خاطی را از رویکردهای دستگاه قضا برشمرد و افزود: در این راستا تلاش شده آرا توسط قضات به شکلی صادر شود که متناسب به ویژگی ها و تحصیل فرد مجرم باشد به عنوان مثال اگر پزشکی در انجام وظیفه خود قصوری انجام داده وی به فعالیت در بخش پزشکی زندان ها محکوم شده تا منشا اثر بوده و از تخصص وی بهره گرفته شود.

معاون دادگستری ایلام به وضعیت جرائم روی داده در استان اشاره کرد و گفت: سرقت مستوجب تعریز ، ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص ، ایراد صدمه بدنی، تهدید، تخریب ، کلاهبرداری، تصرف عدوانی، افتراء و مزاحمت تلفنی ۱۰ جرمی هستند که به ترتیب در استان روی داده که در ۷ مورد به نسبت پارسال کاهش و در ۳ جرم نیز با افزایش روبرو بوده ایم.

بخشنده یکی از برنامه های دستگاه قضا را در حوزه طلاق برشمرد و یادآور شد: با تشکل کارگاه های اموزشی و مراکز مشاوره ۲۴ درصد از پرونده های درخواست طلاق به سازش بین طرفیت انجامیده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام افزود: سامانه جمع آوری گزارشات مردمی در استان ایلام فعال است و مردم هر گونه مشاهده تخلف، انتقاد، پیشنهاد خود را از طریق این سامانه به اطلاع مسئولان دادگستری برسانند تا با همکاری دستگاه های عضو و مرتبط با موضوعات منعکس شده، مساله مورد نظر مخاطبان پیگیری شود.

معاون دادگستری ایلام با اشاره به جاده منتهی به دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: این مسیر کم عرض بوده و از روشنایی مناسب نیز برخوردار نیست و در شان دانشگاه و دانشجویان نیست از این مسیر تردد کنند.

وی گفت: تجمع نخاله های ساختمانی در محدوده مسیر منتهی به دانشگاه ایلام و مسکن مهر  از عوامل تخریب محیط زیست است و دستگاه قضایی استان نسبت به این موضوع ورود کرده و با خاطیان برخورد قانونی خواهد کرد./ح

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار