امام‌جمعه ابرکوه مطرح کرد:
امام‌جمعه ابرکوه بابیان اینکه غول‌های اقتصادی کشور را در دست گرفته و خون مردم را می‌مکند، گفت: مجلسیان باید بعد از 40 سال احساس مسئولیت کرده و قانونی وضع کنند که به ربا و حرام خواری بانک‌ها خاتمه دهد.
کد خبر: ۶۸۹۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲ 12 December 2018

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در مجمع بسیج شهرستان ابرکوه، اظهار کرد: اجرای طرح مبارزه با رباخواری به پرچم‌داری شهرستان ابرکوه نشان داد که اگر مسئولین اقدام کرده و مردم و بسیجیان هم حمایت کنند، می‌توان حقوق مظلومین را از چنگال افراد ظالم گرفت.
حسینی اظهار کرد: تردیدی نیست که در اجرای طرح مذکور باید  وجهه افراد وجیه حفظ شود؛ اما نه به این صورت که در زیر چتر حفظ وجهه همان داستان ربا گرفتن برخی بانک‌ها تحت عنوان بانکدار بدون ربا، تکرار شود.
امام‌جمعه ابرکوه تصریح کرد: پس از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی و رشد کردن غول‌های اقتصادی تحت عنوان شرکت‌های خوروسازی و غیره که خون مردم را می‌مکند، اختیار اقتصاد یک کشور به دست سرمایه‌دارانی است که هیچ‌کسی حریفشان نیست. هر طور می‌خواهند قیمت‌گذاری کرده و پول مردم را می‌گیرند و حق آنان را می‌خورند.
وی عنوان کرد: گرفتن دیرکرد توسط بانک‌ها قانونا، شرعاً و عقلا ربا نام دارد و حرام است. لذا همه مشکلات ازآنجایی ناشی می‌شود که در کشور تحت عنوان قانون مداری بی‌قانونی صورت می‌گیرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه ابراز کرد: هم‌اکنون در ابرکوه تلنگری زده شده، ورق به نفع عموم مردم و جامعه برگشته و بیش از یک میلیارد تومان پول به ناحق گرفته‌شده به‌طرف مردم بازگشته است؛ اما باید دید در سایر نقاط کشور چه خبر است.
حسینی یادآور شد: از ابتدای این طرح حرف اول و آخر این بوده است که حرمت، حیثیت، شخصیت و وجاهت افراد در نظر گرفته‌شده، به متهمان تذکر و فرصت توبه و جبران عمل داده شود تا حتی‌المقدور کار به دادگاه کشیده نشود. حال که رباخواران از فرصت داده شده استفاده نکرده اند، سرانجام این مقامات قضایی هستند که در رابطه با پرونده آنان تصمیم‌گیری می‌کنند.
وی تأکید کرد: در کنار موضوع مبارزه با رباخواران، مسئولین وظیفه ‌دارند طرح مبارزه با پیدایش ربا را نیز مطرح کنند. در این رابطه مجلسیان باید بعد از 40 سال احساس مسئولیت کرده و قانونی وضع کنند که به ربا و حرام خواری بانک‌ها خاتمه دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار