معاونت اجتماعی وپیشگیری از جرائم دادگستری استان ایلام:
بخشنده از اجرای طرح جمع جمع آوری محکومین متواری در روزهای آتی خبرداد و گفت : با جمع آوری محکومین متواری از وقوع جرایم و بروز مشکلات برای شهروندان جلوگیری به عمل خواهد آمد.همچنین در اجرای ماده 79 مووضع اجرای مجازاتهای جایگزین در محاکم قضایی استان عملیاتی خواهد شد.
کد خبر: ۶۸۹۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷ 11 December 2018

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان ایلام  گفت: یکی از شاخص های جوامع توسعه یافته پیشگیری از وقوع جرم است ،اقداماتی درراستای کاهش جرائم که ایجاد آرامش در جامعه را به همراه دارد.

به گزارش تابناک ایلام ،عبدالوهاب بخشنده در نشست با اصحاب رسانه استان با اشاره به کاهش برخی از جرائم مهم در استان اظهار کرد: برخی جرائم مهم در استان در شش ماهه اول سال جاری به نسبت به شش ماهه دوم سال 96 کاهش نشان می دهد .

وی ادامه داد: مجموعه اقدامات پیشگیرانه و آموزش همگانی در خصوص برخی جرائم منجر به کاهش ضرب وجرح عمدی ،توهین به اشخاص ،ایجاد صدمات بدنی ،تخریب،کلاهبرداری ،تصرف عدوانی ،افترا و مزاحمت تلفنی در سطح استان شده است . در این بین تصرف عدوانی ومزاحمت تلفنی به ترتیب با 13/9و 20 درصد بیشترین کاهش را داشته اند.

بخشنده با اعلام اینکه در کاهش جرائم حقوقی نسبت به جرائم کیفری موفقیت بیشتری کسب شده تصریح کرد: متاسفانه شاخص ها در برخی جرائم کیفری همچون سرقت مستوجب تعزیر و تهدید افزایش یافته است.

وی افزود: یکی از اهداف معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرائم ،تقویت حس همکاری در راستای تبدیل برنامه پیشگیرانه  به یک برنامه همگانی وعمومی در راستای پیشگیری از جرائم در سطح استان است.

معاونت اجتماعی دادگستری استان با اشاره برخی اقدامات جرم زا در شهر ایلام خاطرنشان کرد:تبدیل پارکینگ ها به رستوران،فروشگاه ویا باشگاه ورزشی ،زمینه پارک خودرو درسطح معابر ومتعاب آن ایجاد ترافیک وبروز برخی مسایل ومشکلات زمینه ساز جرم را در سطح شهر فراهم آورده است.

بخشنده ادامه داد: نظارت برپروانه ساختمانها وپارکینگ ها بر عهده شهرداری است ،اما شهرداری وشورای شهر به دلیل برخی تسامح وتساهل ها تنها به جریمه متخلفین در کمیسیون ماده 100 نموده واین رفتار در بهبود شرایط کمکی نمی کند.این درحالیست حذف پارکینگ اعمال حق مالکیت نیست بلکه اضرار به حقوق دیگران تلقی واز مصادیفق بارز جرم است.

وی همچنین به مقوله جمع آوری متکدیان از سطح شهر اشاره کرد وگفت : اقدام اخیر متکدیان که با درایت دادستان مرکز استان صورت گرفت ،اقدام خوب وبه جایی بود.این درحالیست براساس ماده 55 وظایف شهرداری ها ،جمع آوری متکدیان ونگهداری آنان در مکان های خاص برعهده شهرداری ها قرار دارد.

معاون اجتماعی دادگستری استان در ادامه به وضعیت بیمارستاهای امام خمینی ومصطفی خمینی شهر ایلام پرداخت وبیان داشت : درب ورود بیمارستان ها در مکانهایی تعبیه شده است که زمینه ساز ترافیک و مشکلات فراوانی برای مردم ومراجعین شده است.البته حل این مشکل بدلیل اعمال نفوذ برخی افراد ذینفع فعلا امکانپذیر نیست.

وی از مسئولین استان خصوصا دانشگاه علوم پزشکی خواست که با تخصیص بودجه ای به منظور بهسازی جاده دسترسی دانشگاه علوم پزشکی و ایجاد روشنایی معابر از بروز مشکلات احتمالی ممانعت به عمل آورند. به گفته بخشنده این راه از زمان جنگ تاکنون به همین وضعیت باقی مانده است.

بخشنده از اجرای طرح جمع جمع آوری محکومین متواری در روزهای آتی خبرداد و گفت : با جمع آوری محکومین متواری از وقوع جرایم و بروز مشکلات برای شهروندان جلوگیری به عمل خواهد آمد.همچنین در اجرای ماده 79 مووضع اجرای مجازاتهای جایگزین در محاکم قضایی استان عملیاتی خواهد شد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار