فرماندار بدره :
فرماندار بدره با اشاره به توسعه گردشگری در شهرستان بدره، گفت: دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای زیرساخت های تنگه کافرین این شهرستان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۶۸۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 11 December 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ مجید عسگری اظهار داشت: شهرستان بدره در جنوب استان ایلام یکی از مهمترین مناطق گردشگری استان به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت های گردشگری در اولویت کاری مسئولان است، گفت:  بزرگترین طرح زیرساختی استان در حوزه گردشگری در این شهرستان اجرا می شود که شامل جاده دسترسی به تنگه کافرین است.

عسگری عنوان کرد: به همین منظور دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای این پروژه اختصاص یافته و تاکنون این پروژه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: طول جاده حدود ۶.۵ کیلومتر است و نقش بسیار مهمی در دسترسی آسان گردشگران و مسافران به تنگه کافرین به عنوان یکی از مهمترین آثار گردشگری استان دارد.

وی افزود: در سال جاری شاهد حضور گردشگران خارجی برای بازدید از تنگه کافرین بودیم و قطعا  زیرساخت های دیگری در این جاذبه های گردشگری برای حضور بیشتر گردشگران ایجاد می شود.

فرماندار بدره افزود: از دیگر برنامه های مهم شهرستان برای توسعه زیرساخت های گردشگری بحث ایجاد بوم گردها و توسعه مراکز اقامتی است.

تنگه کافرین به طول دو کیلومتر در شمال شهر بدره در جاده ایلام به دره شهر قرار دارد. رودخانه ای در این تنگه جریان دارد که پس از عبور از آن در شمال تنگه به رودخانه سیمره می ریزد. آثاری از معماری صخره ای دوران پیش از تاریخ در این تنگه به چشم می خورد که نشان از قدمت و اهمیت تنگه دارد./ح

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار