کد خبر: ۶۸۹۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ 10 December 2018

تابناک / رئیس دانشگاه گیلان با تأکید بر اینکه جذب دانشجوی خارجی به‌صورت فراخوان انجام شد گفت: امسال از 600 دانشجو داوطلب خارجی 150 نفر غیر ایرانی در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد در دانشگاه گیلان تحصیل خواهند کرد.

احمد رضی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در دوره ابتدایی باید زندگی را به دانش آموزان یاد داد اظهار کرد: فکر کردن باید در دوره دبیرستان به دانش آموزان آموزش داده شود درحالی‌که در آموزش‌وپرورش ما چنین نیست و باید در این مسئله تجدیدنظر شود.

وی با اشاره به اینکه حدود 120 هزار دانشجو در دانشگاه‌های گیلان در حال تحصیل هستند افزود: در دانشگاه گیلان ۶0 درصد دانشجوها در دوره کارشناسی و مابقی در دوره تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند و سالانه حدود پنج هزار 500 نفر ورودی دانشگاه گیلان است.

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار از سنجش بیش از دو هزار نفر از دانشجویان ما در دوره کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌های دولتی قبول می‌شوند گفت: تعداد دانشجویان ورودی دختر ما چند سالی بوده که زیاد شده و این به دلیل این است که پسران ما جذب بازار کار و یا سربازی می‌شوند.

رضی با اشاره به جذب نخبگان کشوری کنکور در دانشگاه گیلان بیان کرد: ما برای برخی از نخبگان کشور کمک‌هزینه تحصیل در نظر گرفته‌ایم و استفاده از امکانات دانشگاه ازجمله خوابگاه و کتابخانه برای آن‌ها به‌صورت ویژه است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر به دانشگاه گیلان توجه ویژه‌ای شده است گفت: درگذشته فقط تعداد مقالات پژوهشگران موردبررسی قرار می‌گرفت اما اکنون به کیفیت مقالات توجه می‌شود.

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه موضوع صنعت در دانشگاه گیلان اهمیت فراوانی دارد افزود: در روزهای گذشته پهباد شناسایی ایستگاه‌های توزیع برق استان در دانشگاه ما مورد آزمایش قرار گرفت و درزمینهٔ پرورش ماهی در قفس نیز یکی از همکاران قفسی را متناسب به سواحل استان ما طراحی کرده است.

رضی با اشاره به اینکه توجه به ارتباطات بین‌المللی یکی از اهداف ما است تصریح کرد: دانشگاه گیلان در فهرست دانشگاه‌های برتر جهان قرارگرفته و رتبه دانشگاه گیلان در بین دانشگاه‌های جهان 218 است و همراه با دانشگاه‌های شهید مدنی آذربایجان، فردوسی مشهد، علوم پزشکی ایران، اصفهان، خواجه‌نصیرالدین طوسی، مازندران، شهید بهشتی، علوم پزشکی شهید بهشتی و شیراز در رتبه ۱۲ رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه جذب دانشجو خارجی به‌صورت فراخوان انجام شد گفت: امسال از 600 دانشجو داوطلب خارجی 150 نفر غیر ایرانی در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد در دانشگاه گیلان تحصیل خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار