معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی ایلام گفت: معلولیت جسمی، حرکتی و ذهنی به ترتیب اولین و دومین علت معلولیت در این استان و سپس بیماران روانی به عنوان سومین علت معلولیت در ایلام محسوب می شود.
کد خبر: ۶۸۹۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹ 10 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ فرخ لقا جمشیدزاده  در کارگاه منطقه ای ارتباطات موثر در مراکز بیماران روانی مزمن در ایلام افزود: از مجموع 649 بیمار روانی شناسایی شده در استان 421 نفر مرد و 228 نفر نیز زن هستند که بر این اساس 65 درصد این افراد مرد هستند.

وی با بیان اینکه تمامی این افراد از خدمات حمایتی و تخصصی بهزیستی برخوردارند، ادامه داد: از این شمار 33 بیمار در مراکز روزانه و 117 بیمار نیز در مراکز شبانه روزی بهزیستی نگهداری می شوند.

معاون توانبخشی بهزیستی ایلام همچنین به طرح ویزیت در منزل بیماران روانی مزمن اشاره کرد و گفت: 50 نفر از این افراد از طریق طرح ویزیت در منزل بدون اینکه به مراکز بهزیستی ارجاع شوند از خدمات این اداره کل برخوردارند.

جمشیدزاده رویکرد این سازمان را نگهداری بیماران روانی در نزد خانواده ها عنوان کرد و گفت: هم اینک 2 مرکز نگهداری بیماران روانی مزمن زن و مرد در مرکز استان فعالیت دارند.

وی با ذکر اینکه هم اینک 12 هزار و 900 توانخواه در استان زیر پوشش خدمات حمایتی بهزیستی قرار دارند، گفت: معلولیت جسمی، حرکتی و ذهنی به ترتیب اولین و دومین علت معلولیت در این استان و سپس بیماران روانی به عنوان سومین علت معلولیت در ایلام محسوب می شود.

جمشیدزاده با ذکر اینکه اصلی ترین مشکل بیماران روانی و خانواده آنها ارتباط است، افزود: بسیاری از مشکلات این بیماران ناشی از نقص ارتباط با این افراد است.

به گفته معاون بهزیستی ایلام، این کارگاه 2 روزه با حضور کارشناسان توانبخشی استان های خوزستان، فارس، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و ایلام و با آموزش وحید احمدی از اساتید حوزه روانشناسی استان برگزار می شود.

اداره کل بهزیستی ایلام با پوشش 25 هزار نفر در چهار حوزه توانبخشی، امور اجتماعی، مشارکت های مردمی و پیشگیری به عموم مردم و مددجویان خدمت رسانی می کند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار