وقتی نمایندگان استانهای دیگر با حداقل دین به نظام وانقلاب ،اینچنین برای مطالبه حقوق مردمشان فریاد می زنند ،استعفای نمایشی می دهند ،نمایندگان ما چرا با وجود این همه بهانه برای فریاد کشیدن بر سر مسئولین برای احقاق حق مردم نجیب استان ،روزه سکوت گرفته اند ؟! حال که استاندار ایلام فریاد گر این مطالبه شده است ،چرا با وی همصدا نمی شوند ؟!
کد خبر: ۶۸۸۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱ 09 December 2018

تابناک ایلام ::مدتی است که استاندار غیر ایلامی  استان ،فریاد گر مطالبه ای شده است که سالهاست صدای در حلقوم مانده مردمیست که 8سال مقاومت ،ایثار و ایستادگی در برابر تجاوزگری دشمنان و مرزداری بی منت را در کارنامه رشادت ها وپایمردی های خود دارند .

مردمی که هشت سال جانانه در مقابل وحشی گری ها دشمن بعثی مقاومت کردند ،زیباترین وتلخترین روز وشب های دوران زندگی خود را در چادرهای آوارگی رقم زدند ،اما سهم آنها از توسعه ،پیشرفت وعدالت ،توسعه نیافتگی است و مزد آنان از هشت سال دفاع ،عقب ماندگی ،کسب رتبه نخست درخود کشی و قرار گرفتن در سکوی اول تورم وفقر در بین دیگر استانهایی است که توسعه اشان را مدیون همین مردمند.

سالهاست مردم استان ایلام به این امید به پای صندوق های رای شتافته و نماینده انتخاب می کنند که فریادگر این مطالبه به ناحق فراموش شده مردمان این سامان شده و ده سال عقب ماندگی استان را از تریبون مجلس فریاد بکشند .اما دریغ از یکبار فریادگری این درد از سوی نمایندگانی که با گرفتار شدن در گرداب مطامع شخصی ،قومی وسیاسی ،خود بخشی از دردهای بی درمان این سامان شده اند!

اما این روزها استاندار ایلام ،این عقب ماندگی را بارها فریاد زده است ،روز گذشته با حضور معاون رییس جمهور وبا شجاعت تمام زبان گویای این مردمان شد و گفت ؛پاداش هشت سال مرزداری این مردم عقب ماندگی نیست و دولت ونظام باید در صدد جبران مرزداران ایلامی باشند .

امروز هم باردیگر در بین دانشجویان دانشگاه ایلام باز هم مطالبه گر ده سال عقب ماندگی استان ایلام شد وگفت :استان ایلام به واسطه در گیر شدن در 8 سال جنگ تحمیلی نزدیک به 10 سال از توسعه عقب افتاده است چرا که مردم این مناطق خیلی زودتر از باقی مرزهای غربی درگیر جنگ شدند و از آن گذشته آسیب بیشتری از جنگ دیدند.

استاندار ایلام با اشاره  به مطالبه گری 10 سال عقب افتادگی ایلام از توسعه افزود:همواره در مطالبه گری حق و حقوق این مردمان بزرگ تا آنجا که توان در بدن داشته ام از پای ننشسته ام و در این مسیر ثابت قدم خواهم بود.

وی تاکید کرد: نقش مردم ایلام در 8 سال دفاع مقدس و خدمت به مردم ایران بی بدیل است و امروز نوبت خدمتگزاری و تکریم این مردمان بزرگ است.

بله امروز نوبت مسئولین نظام است که مردم ایلام و فداکاری های فراموش شده آنان را در هشت سال دفاع مقدس ببینند ،دفاعی که در آن نه تنها خانه وکاشانه اشان آوار شد،نه تنها جگر گوشه هایشان را درزیر آور بمباران هامدفون کرد ،بلکه فرصت توسعه و آبادانی را حداقل برای مدت ده سال از آنان گرفت .

گرچه 30سال از جنگ ودفاع می گذرد و انتظار میرفت این فریاد مطالبه گری خیلی وقت پیش از حلقوم نمایندگان کشیده می شد ،اما بازهم دیر نیست ،اگر نمایندگان فعلی استان بجای نمایش حضور در نشست های بی حاصل  ،تلاش برای انتصاب باجناق ها در مناصب مدیریتی و درگیرشدن در مسایل سیاسی، با استاندار ایلام همصدا شوند و بی کسی ها وعقب ماندگی های استان را فریاد بکشند.

وقتی نمایندگان استانهای دیگر با حداقل دین به نظام وانقلاب ،اینچنین برای مطالبه حقوق مردمشان فریاد می زنند ،استعفای نمایشی می دهند ،نمایندگان ما چرا با وجود این همه بهانه برای فریاد کشیدن بر سر مسئولین برای احقاق حق مردم نجیب استان ،روزه سکوت گرفته اند ؟! حال که استاندار ایلام فریاد گر این مطالبه شده است ،چرا با وی همصدا نمی شوند ؟!

آیا با وجود این همه فرصت اقتصادی طبیعی وغیرطبیعی و مزیتهای نسبی پرشمار و حقی که مردم استان بر گردن نظام دارند ،حق مردم ایلام است که استانشان همچنان واژه عقب ماندگی را به یدک بکشد،عنوان دارا بودن فقیرترین روستاهای کشور را به خود اختصاص دهد ،در تورم اول باشد ،در خودکشی اول باشد ودر شاخص های توسعه ای آخر ؟!راستی که زمانه مرد عمل می خواهد و شعار را بر نمی تابد!

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار