شهرستان ملکشاهی و بدره رکورددار بارش های پاییزی در استان ایلام هستند.
کد خبر: ۶۸۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸ 09 December 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ آمارهای سازمان هواشناسی از سال زراعی پربارشی در استان خبر می دهد، به گفته کارشناسان میزان بارندگی در شهرستان ایلام در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸۷ درصد رشد داشته است.

 رئیس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام اظهار داشت: از نظر سال زراعی بیشترین مقدار بارندگی را ارکواز ملکشاهی با ۴۷۳ و پس از آن شهرستان بدره با ۴۶۶ میلی متر بارندگی را به خود اختصاص داده اند.

مجتبی میهن پرست افزود: بیشترین مقدار بارش در بین مراکز شهرستان ها در شهرستان آبدانان با ۸۱ میلی متر بوده و در بین ایستگاه های باران سنجی بعد از آبدانان در پهله زرین آباد ۸۱ میلی متر بارندگی به ثبت رسیده است.

خوشحالی کشاورزان استان

نزول رحمت الهی علاوه بر طراوت و شادابی طبیعت استان تکمیل ظرفیت منابع آبی و خوشحالی کشاورزان را نیز به دنبال داشته است.

محمد زمانی از کشاورزان استان گفت: با بارش های رحمت الهی که امسال داشتیم کشاورزی نسبت به سال های گذشته بسیار خوب بوده است و امیدواریم که این بارندگی ها تداوم داشته باشد.

وی گفت: کشاورزان نیز از این بارش ها بسیار خوشحال شدند هر چند خسارت های ناچیزی به بار آورد اما شکرگذار هستیم و امیدوار که این روند بارش ها ادامه داشته باشد.

۲ سد استان سرریز کرد

 مدیر عامل آب منطقه ای استان نیز اظهار داشت: سد مخزنی دویرج از همان آبان ماه سرریز کرد و حجم این مخزن هم اکنون ۲۰۵ میلیون مترمکعب است و هم چنان در حال سرریز شدن است.

علی پوراحمد افزود: سد ایلام که تامین کننده آب شرب شهر ایلام است از هم اکنون در حال سرریز شدن است، ابتدای سال آبی ۵۶ میلیون مترمکعب حجم داشت ولی هم اکنون حدود ۷۲ میلیون مترمکعب حجم دارد و حدود ۱۵ میلیون مترمکعب نیز از این سد سرریز کرده است./ح

مهر

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ماموتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
عده ای از بزرگان ایل غیور ملکشاهی، از فعالیت های امینی به خاطر نزولات جوی و دفاع از خشکسالی چند سال اخیر ایلام در مجلس شورای اسلامی تشکر کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار