مسئول امور عشایری آبدانان:
مسئول امور عشایری آبدانان گفت: این شهرستان با بیشترین رونق معیشت دامداری مبتنی بر کوچ روی، قطب فعالیت جامعه مولد عشایر استان ایلام محسوب می شود.
کد خبر: ۶۸۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ 09 December 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ کورش شادی افزود: 2 هزار و200 خانوار عشایر با 12 هزار نفر جمعیت در شش زیستگاه و کانون جمعیتی شهرستان 55 هزار نفری آبدانان به دامداری اشتغال دارند.

وی با ذکر اینکه بیشترین تعداد دام و تولید فراورده های دامی استان ایلام متعلق به عشایر این شهرستان است گفت: عشایر این شهرستان با نگهداری و پرورش 450 هزار راس دام نقش مهمی در تولید و تامین فراورده های دامی و لبنی منطقه دارند.

مسئول امور عشایری آبدانان جمایت از عشایر به عنوان قشر مولد جامعه را از سیاست های دولت تدبیر ذکر کرد و گفت: به منظور حمایت از عشایر به عنوان سربازان جبهه اقتصاد مقاومتی ،سالانه یک هزارتن آرد مرغوب با قیمت مصوب هر کیلوگرم هشت هزار ریال بین عشایر آبدانان توزیع می شود .

شادی از احداث هشت کیلومتر راه عشایری در سال جاری خبر داد و افزود: برای احداث این مقدار جاده و نیز تعمیر ونگهداری 312کیلومتر راه عشایری این شهرستان امسال چهار میلیارد ریال هزینه شد.

مدیر امور عشایری آبدانان اضافه کرد: 400 تن انواع علوفه دامی با نرخ مصوب دولتی از ابتدای سال جاری تاکنون بین عشایر و دامداران این شهرستان توزیع شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر نظارت های کارشناسی، توزیع کلیه مایحتاج غذایی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به عشایرمنطقه، سیزده میلیون و 200 هزار لیتر آب شرب با هزینه 5 میلیارد ریال به 15 منطقه عشایرنشین توسط 6 دستگاه تانکر و تراکتور حمل و بین خانوارهای عشایری و خانواده های چادر نشین توزیع می شود./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار