رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام از سلب صلاحیت بهره‌ برداران غیر فعال معادن در این استان خبر داد و گفت: این صلاحیت به بهره‌ برداران واقعی واگذار می‌ شود.
کد خبر: ۶۸۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱ 08 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ یارالله نصیری در نشست شورای معادن استان اظهار داشت: 87 معدن در استان ایلام وجود دارد که 67 واحد از این میزان فعال هستند.

وی افزود: ظرفیت تولید سالانه معدن در ایلام 1.9 میلیون تن است که بیش از 12 نوع ماده معدنی در معادن استان استخراج می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام تاکید کرد: وجود چنین معادنی و بهره‌ گیری از ظرفیت‌های آن می ‌تواند در کنار سایر توانمندی ‌ها و ظرفیت ‌های استان و بخش صنعت آن، در رشد و توسعه اقتصادی و تامین مواد مورد نیاز برخی صنایع موثر باشد.

نصیری در خصوص واحدهای معدنی که بدون دلیل موجه تعطیل شده اند، تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت روندی را آغاز کرده است و در این روش با سلب صلاحیت از بهره‌ برداران غیر فعال، معدن را به بهره ‌برداران واقعی واگذار می‌ کند.

وی اضافه کرد: در بحث سلب صلاحیت استفاده از امتیاز معادن، تمام شرایط در نظر گرفته می شود و بهره برداران باید تمام دلایل و دفاعیات خود را به صورت مکتوب ارائه کنند.

در ادامه این نشست در خصوص برخی معادن غیر فعال استان همچون شن و ماسه سیلیس زینگان، شن و ماسه راه کربلا، مارن چوار و کلیست هلیلان تصمیماتی اتخاذ و مدتی معین برای بهره برداران این واحدها در نظر گرفته شد.

همچنین به بهره برداران این معادن فرصتی سه ماهه داد شد تا ضمن ارائه گزارش دلایل عدم فعالیت خود را ارائه و سپس در خصوص سلب صلاحیت آنها تمصیم گیری شود./م

ایرنا

بیش از 625 نفر در بخش معدن و یک هزار و 200 نفر در بخش صنایع معدنی استان ایلام مشغول به کار هستند.
نظام مهندسی معدن استان دارای 256 نفر عضو است که 56 نفر از این تعداد دارای پروانه اشتغال هستند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار