اینک نزدیک به چهار روز از استیضاح شهردار مهران می گذرد ،استیضاح کنندگان با اصرار بر خواست خود آن را مسیر اجرای قانون وبراساس اختیارات قانونی خود دانسته وشهردار را برکنار شده می دانند ،اما در سویی دیگر دو عضو مخالف استیضاح وشهردار این شهر با اتکا به نامه فرماندار ،حاضر به پذیرش سرپرست معرفی شده از سوی شورا نیستند.
کد خبر: ۶۸۷۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴ 04 December 2018

تابناک ایلام::دهم آذرماه به یکباره دو خبر متناقض فضای رسانه ای ومجازی استان را ملتهب کرد ،خبر اول این بود که سخنگوی شورای شهر مهران در گفتگو با برخی رسانه ها از برکناری حجت شاکیان شهردار این شهر خبر داد . هنوز ساعتی از انتشار این خبر نگذشته بود که رسانه های محلی این شهرستان از زبان یکی دیگر از اعضای شورای شهر، موضوع استیضاح وبرکناری شهردار را از اساس تکذیب نمود.

این عضو مخالف استیضاح در حالی برکناری شهردار را رد نمود که سه عضو استیضاح کننده شهردار ،کار خود را رویه ای قانونی وبراساس اختیارات شورای شهر قلمداد کرده وآن را پایان پروسه ای قانونی اعلام کردند که از هفته ها قبل از اربعین آغاز ،اما با مصلحت اندیشی ووساطت فرماندار به بعد از اربعین موکول شد . آنها مدعی بودند که مدارک استیضاح براساس قانون بوده و در 17صفحه به فرماندار تحویل شده است.

در حالیکه هنوز التهاب تایید وتکذیب ها فروکش نکرده بود ،انتشار یک نامه از سوی فرمانداری مهران در ساعت 20 همان شب ،بر التهاب وضعیت موجود افزود . در حالی فرماندار مهران از مغایرت قانونی استیضاح ورد آن از سوی هیات تطبیق سخن به میان آورده بود که اعضای موافق استیضاح مدعی اند که چون فرماندار در پروسه قانونی مبادرت به اظهار نظر ننموده است ،بنابراین براساس قانون عدم ارسال پاسخ به معنای تایید استیضاح قلمداد می شود.نامه ای که نه تنها نتوانست به فروکش نمودن التهابات کمکی کند ،بلکه بنابر اظهار نظر صاحبنظران ،اقای ملکشاهی فرماندار این شهرستان در رویه ای غیر معمول با قرار گرفتن در مقابل یک پروسه کاملا قانونی ،با جانبداری از شهردار به التهاب موجود دامن زده است.

اینک نزدیک به چهار روز از استیضاح شهردار مهران می گذرد ،استیضاح کنندگان با اصرار بر خواست خود آن را در مسیر اجرای قانون وبراساس اختیارات قانونی خود دانسته وشهردار را برکنار شده می دانند ،اما در سویی دیگر دو عضو مخالف استیضاح وشهردار این شهر با اتکا به نامه فرماندار ،حاضر به پذیرش سرپرست معرفی شده از سوی شورا نیستند.

با این تفسیر باید گفت که شهر کوچک اما پر هیاهوی مهران هم اینک دارای دو شهردار است ،شهردار برکنار شده وسرپرست معرفی شده توسط شورای شهر ،هر روز هم که می گذرد بر شکاف ایجاد شده بین اعضای شورای شهر ،شهردار وفرماندار افزوده می شود.به گونه ای که با اصرار دو طرف بر اجرای خواسته اشان ،هر روز بر دامنه اختلافات افزوده می شودوبراساس شنیده ها  اعضای موافق استیضاح به دنبال این هستند که از طریق جمع نمودن تعدادی از بزرگان وسیاسیون ،با حضور در شهرداری،سرپرست تعیین شده را معرفی نمایند.

تازه ترین اتفاق هم درخواست یکی ازاعضای شورای شهر مهران از فرماندار این شهرستان برای مناظره در خصوص موارد اختلافی وتفسیر قانون است .احمد حیدری گفته است ؛در پی بروز اختلافات پیش آمده در خصوص استیضاح شهردار ،آماده برگزاری مناظره عمومی با فرماندار هستیم.

حقیقت این است که گذشت زمان تنها به زیان منافع شهروندان مهرانی در حال سپری شدن است . خواه رفتار شورای شهر قانونی باشد ،خواه نامه جانبدارانه فرماندار در مسیر قانون نگاشته شده باشد ،این موضوع چندان سودی به حال شهروندان مهرانی نخواهد داشت .حتی اگر حجت شاکیان بتواند با تکیه بر حمایت فرماندار  و شکستن قفل های قانونی همچنان بر مسند شهرداری باقی بماند ،بدلیل بیخ پیدا کردن اختلافات و شمشیری که اکثریت شورا برای وی از روی بسته اند ،این بقا چندان دوامی پیدا نخواهد کرد و اگر هم تداوم یابد ،فرجام آن عدم همکاری وتعامل با وی  وبر زمین ماندن کار شهر وشهروندان است.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بی خیال باش
|
France
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
با سلام اولا شوراها در حدود اختیاراتشان نیست که فرماندار را به مناظره دعوت کنند دوما این بیسوادی اونها رو میرسونه که حدود اختیاراتشان را نمیدانند سوما اونها میتونن با دعوتنامه قبلی و مشخص نمودن زمان و مکان جلسه اقدام کنند چهارم هم اینکه اگر فرماندار لازم بدونه که شوراها از حدود واختیاراتشان عدول کردند نسبت به انحلال انها اقدام کند و در آخر از یه آدم بیسواد هم بپرسی بهتون میگه استیضاح شهردار روال عادی نداشته و مطابق قانون نیست و چون اعضای شورای شهر بی سواد هستند وخودشون رو به اون راه میزنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار