معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: انتقال ایدز از راه فرآورده های خونی صفر درصد است و در 6 ماهه نخست امسال بیش از چهار هزار و 670 تست ایدز توسط مرکز بهداشت استان انجام شده است.
کد خبر: ۶۸۷۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳ 04 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر راضی ناصری فر در نشست رسانه ای و خبری هفته اطلاع رسانی ایدز اظهار کرد: انجام ازمایش ایدز باید در جامعه نهادینه شود و همه باید بدانند اینگونه آزمایش ها برای اطلاع از سلامتی آنان است.

وی با بیان اینکه گسترش بیماری ایدز ریشه در انکار و جهل دارد، افزود: باید نگرش جامعه نسبت به این بیماری تغییر کند و باید با آموزش این نگرش را اصلاح کرد.

دکتر ناصری فر گفت: ایدز یک بیماری نوپدید و عفونی است که توسط ویروسی بنام HIV ایجاد می شود و سیستم ایمنی بدن و گلبول های سفید را مورد حمله قرار می دهد.

وی راه های انتقال بیماری ایدز از طریق سرنگ مشترک و وسایل تیز و برنده آلوده به ویروس، تماس جنسی با فرد مبتلا به ایدز، انتقال خون و فرآورده های خونی و انتقال از مادر مبتلا به ایدز به فرزند عنوان کرد.

ناصری فر یادآور شد: انتقال ایدز از راه فرآورده های خونی صفر درصد است و در 6 ماهه نخست امسال بیش از چهار هزار و 670 تست ایدز توسط مرکز بهداشت استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: سه مرکز مشاوره در استان وجود دارد که آموزش های تاثیرگذاری برای جلوگیری از انتقال بیماری انجام داده اند.

به گفته ناصری فر اتوبوس انجام تست سریع در سطح شهر مستقر شده و به صورت رایگان به شهروندان خدمات ارائه می دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی راه های پیگیری از این بیماری را اجتناب از رفتار جنسی ناسالم و پرخطر، عدم استفاده از سرنگ مشترک در معتادان تزریقی و اطمینان از استریل بودن وسایل دندانپزشکی و استفاده از وسایل تیز و برنده یکبار مصرف در آرایشگاه ها و مراکز حجامت، تاتو، خالکوبی و عدم مصرف قرص های محرک و روان گردان و مواد مخدر برای جلوگیری از رفتارهای پرخطر عنوان کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار