رئیس اداره مبارزه با بیماری های طیور دامپزشکی ایلام:
رئیس اداره مبارزه با بیماری های طیور دامپزشکی ایلام گفت: تصور عموم برپایه تزریق هورمون به مرغ‌های پرورش یافته و رشد جهشی آنها اشتباه است و باید اشاره کرد که هیچ هورمون متناسب برای ترزیق وجود ندارد و گوشت سفید یکی از سالم ترین انواع گوشت است.
کد خبر: ۶۸۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ 04 December 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ شهرام باسامی اظهار داشت: مهاجرت پرندگان در فصل زمستان موجب آنفلوانزا است که بر پایه آزمایش‌ها تاکنون نمونه‌ای از آن در استان شناسایی نشده‌ است.

وی ادامه داد: رعایت بهداشت و قرنطینه کردن مرغ‌های مشکوک به بیماری در مرغ‌داری‌های نیز در سلامت مرغ‌های گوشتی عرضه شده به بازار کارآمد بوده است.

رئیس اداره مبارزه با بیماری های طیور استان گفت: برای سلامت شهروندان، دامپزشکی استان قبل از فرارسیدن سن فروش مرغ‌های گوشتی، در مرغداری‌های استان حاظر و بازرسی‌های سلامت و بهداشت لازم را انجام و سپس مجوز عرضه آن‌ها به بازار صادر می‌شود.

وی افزود: از آغاز سال تا کنون ۱۰ میلیون جوجه ریزی در مرغ‌داری‌های استان انجام شده که با توجه جمعیت نسبتا کم ایلام، هنگام فروش نزدیک ۵۰ تا ۶۰ درصد آن‌ها به خارج از استان صادر می‌شود.

باسامی تصریح کرد: تصور عموم برپایه تزریق هورمون به مرغ‌های پرورش یافته و رشد جهشی آنها اشتباه است و باید اشاره کرد که هیچ هورمون متناسب برای ترزیق وجود ندارد و  گوشت سفید یکی از سالم ترین انواع گوشت است./ح

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار