یک مستند ساز حیات وحش گفت: 26 نوع پرنده شکاری با ارزش در 2 اقلیم کوهستانی و گرمسیری حیات وحش شهرستان ملکشاهی زیست می کنند.
کد خبر: ۶۸۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 03 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهدی مامی اظهار داشت: زیستگاه های حیات وحش ملکشاهی با دارا بودن شرایط اقلیمی سازگار برای وحوش بویژه برای پرندگان شکاری این منطقه را جولانگاه انواع پرندگان زیبای شکاری کرده است.

وی افزود: وجود قله های بلند ورزرین و پشمین ، دره های عمیق و سخت گذر باجک و ویژدرون و پوشش گیاهی و جنگلی منحصر به فرد بیوره این مناطق را مامن نادر ترین پرندگان شکاری و کمیاب کرده است .

این مستند ساز حیات وحش تاکید کرد: عقاب شاهی و عقاب طلایی از جمله هفت نوع عقابی است که زیستگاه های این شهرستان را مناسب ترین جا برای زیست خود انتخاب کرده اند.

مامی انواع شاهین ، دال ، جغد و کرکس را از پرندگان شکاری عنوان کرد که در این مناطق شناسایی شده اند و غذای اصلی این پرندگان از جوندگان و پستانداران کوچک است که تعدیل جمعیت آنها نقش مهمی در اکو سیستم جانوری منطقه ایفا می کند.

شهرستان 22 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد ، بیش از 90 درصد این شهرستان را مناطق کوهستانی و منابع طبیعی تشکیل می دهد و وسعت عرصه های طبیعی این شهرستان بیش از 150 هزار هکتار است که تاکنون در محدوده مناطق حفاظت شده قرار نگرفته اند.

ملکشاهی دارای زیستگاه های منحصر به فردی همچون بیوره ، باجک ، نشاط ، کبیر کوه و ویژدرون است که محل زیست انواع جانواران وحشی مانند خرس ، پلنگ ، گرگ ، گفتار ، روباه ، آهو ، خرگوش و انواع پرندگان است.

یک میلیون و 700 هزار هکتار از گستره استان ایلام را عرصه های طبیعی تشکیل داده و تاکنون یک هزار گونه گیاهی، 197 گونه پرنده، 38 پستاندار، 25 گونه مار، 18 جکوا، 31 نوع ماهی، چهارگونه دوزیست، 2 نوع لاک پشت در استان ایلام شناسایی شده است.

چهار منطقه حفاظت شده، یک منطقه شکار ممنوع و 2 اثر طبیعی ملی در استان ایلام با وسعت بیش از 143 هزار هکتار و 18 تالاب در استان ایلام ثبت شده است که عمده حیات وحش و تنوع زیستی استان ایلام در این مناطق وجود دارند./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار