توسعه دست یافتنی است؛
سخنان امروز استاندار ایلام در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و نمره وی به عملکرد مدیران استان بیانگیر همین مشکل مطروحه در سطور بالایی است .مدیران عمدتا بازمانده از دولتهای پیشین که بدلیل گرفتار ماندن در روزمرگی های مدیریتی ،به جای تلاش برای بهینه سازی امور و استفاده درست ومنطقی از منابع به نفع مردم استان ،تمامی هم غم خود را به ماندن در جایگاه مدیریتی خود معطوف نموده اند.
کد خبر: ۶۸۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹ 02 December 2018

تابناک ایلام ::در حالی دولت دوازدهم به دومین سال خود نزدیک می شود که به دلیل پاره ای از عوامل ، مجموعه ای از مشکلات اقتصادی واجتماعی گریبان مردم را گرفته است .بررسی چرایی این مشکلات نشان می دهد که صرفنظر از تاثیرات بیرونی ناشی از ارتباطات بین المللی و تحریم ها بر اوضاع داخلی ،بخش عمده ای از آن به  ناکارآمدی و سوء مدیریتها وناتوانی در استفاده مطلوب از فرصتها ومنابع بر می گردد.

البته نباید در این بین نقش بازیگران سیاسی درونی و تلاش مخالفان دولت در راستای ناکارآمد جلوه دادن دولت تدبیر وامید و تلاش فزاینده رقبای سیاسی برای زمین گیر نمودن دولت با چشم انداز تصاحب قدرت در رقابتهای انتخاباتی پیش رو را نادیده گرفت .تلاش های مسموم و بی ملاحظه ای که نه تنها می تواند جریان سیاسی حامی دولت را از چشم مردم بیاندازد ،بلکه بی توجهی به آثار وتبعات آن، می تواند برای آینده کشور ونظام خطرآفرین باشد.

آنچه که مسلم است ،در چنین شرایطی تنها سپر دفع کننده حملات هدفمند دشمنان خارجی و پادزهر نیش های زهرآگین جریانات داخلی ،توانمند سازی لایه های متعدد مدیریت کشور از صدر تا ذیل است که باید در فرصت باقی مانده تا پایان عمر دولت دوازدهم به صورت جد در دستور کار مدیران ارشد ومیانی قرار گیرد.

بی شک اگر تصمیم گیران دولت بتوانند در مجال پیش رو با ترمیم و جراحی جسورانه ای، سیستم مدیریت کشور را  در حوزه های مختلف اقتصادی ،اجتماعی ،فرهنگی واجرایی چابک سازی و کارآمد نمایند ،قطعا از هر ابزار دیگری در مواجهه با هجمه های خارجی و اقدامات سیاسی داخلی اثرگذارتر خواهد بود.

همانگونه که بسیاری از صاحبنظران و کارشناسان حوزه مدیریت برآن اتفاق نظر دارند ،نیروی انسانی کارآمد ،متخصص ،متعهد ،دلسوز وجسور از ابزار اصلی توسعه پایدار به حساب می آیند ،چرا مدیری که نتواند از حداقل فرصتها ومزیتها برای کارآمد سازی مولفه های توسعه ای استفاده نماید ،وجود مزیت های نسبی و مولفه های اثرگذار در روند توسعه مناطق مختلف کشور به تنهایی کارساز نبوده و بالقوه باقی خواهند ماند.

موضوعی که این سالها به دلایلی همچون؛تسامح وتساهل ،سهم خواهی ها و نگاههای فاقد پشتوانه علمی در بسیاری از دستگاههای موثر کشور مورد غفلت جدی واقع شده و در منتهی علیه غرب کشور ،یعنی  استان کوچک اما پر ظرفیت ایلام بدان دچار شده ودر گرداب مشکلات متعدد گرفتار نموده است.

سخنان امروز استاندار ایلام در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و نمره وی به عملکرد مدیران ،بیانگیر وجود مشکل مطروحه در سطور صدرالاشاره در لایه های پایینی مدیریت در استان است .مدیران عمدتا بازمانده از دولتهای پیشین که بدلیل گرفتار ماندن در روزمرگی های مدیریتی ،به جای تلاش برای بهینه سازی امور و استفاده درست ومنطقی از منابع به نفع مردم استان ،تمامی هم غم خود را به ماندن در جایگاه مدیریتی خود معطوف نموده اند.

بیراه نیست که قاسم سلیمانی دشتکی پس از یکسال سکانداری استانداری ایلام و ارتباط مستقیم با مدیران از طریق کارگروههای مختلف و تجزیه وتحلیل مولفه های تعریف شده در ارزیابی عملکرد مدیران  ،نمره آنان را متوسط اعلام نمود. وی در این نشست گفت :مدیران استان ایلام برای حل مشکلات مردم تلاش و از پشت میز نشستن خودداری کنند.

وقتی قاسم سلیمانی دشتکی با تکیه بر یک واقعیت موجود اعلام می کند "مدیران بخشنامه ای هنوز در ایلام وجود دارد ولی استان به مدیرانی نیاز دارد که دنبال حل کردن مشکلات باشند."این بدان معناست که بخش عمده ای از تیم مدیریتی همراه وی با در پیش گرفتن مشی مدیریتی غیر موثر در زندگی مردم ،در روند مشکلات موجود وعدم توسعه یافتگی استان سهیم اند.

استاندار ایلام در این نشست با دادن نمره عملکرد متوسط به مدیران دستگاههای اجرایی استان گفته است :" باید به دنبال این بود مدیران برخی تنگ نظری ها را کنار و به فکر توسعه استان باشند" این یعنی که بخشی از بدنه مدیریتی استان با تنگ نظری و عدم تلاش در راستای گشایش امور به روی توسعه استان ،عملا در پشت عملکرد وفکر بدون منطق توسعه ای وپیشرفت پنهان شده اند.

لذا به همان اندازه که استاندار ایلام در مدت یکسال توانسته است با تجزیه وتحلیل امور به خوبی آسیبهای مدیریتی و تاثیر آن در روند توسعه استان را شناسایی نمایند ،به همان اندازه از ایشان انتظار می رود با جسارتی که در وی سراغ داریم با همراهی سایر متولیان و کسب نظر از صاحبنظران و دلسوزان استان ،تیغ جراحی را در دست گرفته وبا جراحی در تیم مدیریتی خود در حوزه های مختلف ،افتخار این کار بزرگ وموثر در آینده مردم استان را به نام خود ثبت وضبط نمایند.

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
چنان زد وبند ولابیگری بلدند مدیران که بعید است استاندار توان جراحی رو داشته باشند بعلاوه ما درطی بیش از یکسال حضور استانداردر ایلام از این صحبتها که گفتند زیاد شنیدیم وتغییری ندیدیم.زهی خیال باطل.ازهمه جالبتر اینه که برخی از مدیران چنان کار رو رها کردن وحوصله ادامه دادن رو ندارند که نگو اما نه استاندار ونه نمایندگان توان جابجایی رو ندارند
ناشناس
|
-
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
مثل اینکه مدیران حال حاضر استان را یک استاندار از کره مریخ آورده و پشت میز نشانده ! مگر همین دشتکی نبود که اول کار میگفت تا من اجازه ندهم یک مدیر هم نمی‌تواند پست بگیرد ! حالا به مدیرهای انتصابی خودش نمره متوسط میدهد ؟! زیر بیخ گوش دشتکی دو مدیر خانم نشسته.خیلی هم عالی که از ظرفیت بانوان استفاده شده، و کاملا انتصاب خود دشتکی بوده‌اند.ولی یکنفر به معاونت اجتماعی استاندار تا حال گفته است که چرا اینهمه خودکشی می‌شود؟ یا چه طرحی برای کاهش این معزل داشتید ؟! این فقط یک نمونه از انتصابهای دشتکی بود که با حساب و کتاب آقای ....انجام شد و نتیجه‌اش این شد که ایشون بیاید و در رسانه ملی بگوید به مدیران منتصب خودم نمره متوسط می دهم چون کسی که آنها را توصیه کرده بود حساب کتابش اشتباه بود ! هی میگوید ناکارآمدها را عوض خواهم کرد! یا عوض نمی‌کند و زورش نمی رسد یا وقتی عوض می‌کند یک اعجوبه دیگر را با مشورت مشاورش می‌آورد که نتیجه‌اش می‌شود متوسط ! حالا ایشون در آن رسانه آبروداری کرد گفت متوسط، اوضاع وخیم تر از این حرفهاست. بیخودی شعار ندهد، گوشمان از این حرفها پر است.همه دشتکی را هم شناخته‌اند. نمی دانند دم خروسش را باور کنند یا قسم حضرت را !!
معلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
تورا به خدا به آقاي استاندار بگين فكري به حال دانشگاه رها شده فرهنگيان بكنديه آقايي از دانشگاه ايلام آوردن همه چيزو رها كرده فقط به فكر اضافه تدريس در دانشگاه آزاد و باختره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار