رئیس پژوهش و فناوری پالایش گاز ایلام:
رئیس پژوهش و فناوری پالایش گاز ایلام گفت: 13 پروژه علمی، پژوهشی و فناوری امسال با همکاری شرکت پالایش گاز ایلام و برخی از دانشگاه های معتبر کشور در دست اقدام و انجام است.
کد خبر: ۶۸۶۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶ 02 December 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ احسان نوراللهی اظهار داشت: برای اجرای این پروژه ها با دانشگاه های سمنان، ایلام، صنعتی کرمانشاه، صنعتی شریف، رازی کرمانشاه و پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، علم و صنعت ایران ، آزاد اسلامی ایلام، پژوهشکده صنعت نفت، دانشگاه صنعت نفت قرارداد منعقد شده است.

وی افزود: واحد پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام از پتانسیل دانشگاه های مطرح کشور در حوزه های مختلف برای انجام پروژه های پژوهشی مسئله محور و ارائه سمینارهای علمی و پژوهشی توسط اساتید و صاحب نظران کشور استفاده می کند.

نورالهی یادآور شد: انجام پژوهش های مسئله محور یکی از سیاست های اصلی شورای پژوهش این شرکت است و استفاده از ظرفیت های هیات علمی دانشگاه های مطرح کشور در این شورا و کمیته های تخصصی گام بلندی در راستای بومی سازی علوم در زمینه های مختلف است.

وی به برخی از پژوهش های مشترک دانشگاه های کشور و شرکت پالایش گاز ایلام اشاره کرد و گفت: برای بررسی و مطالعات جامع شبکه زمین و صاعقه گیرها در پالایش گاز ایلام با دانشگاه سمنان تفاهم نامه و قرارداد انجام و برای اجرای آن یک هزار و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه می شود.

رئیس پژوهش و فناوری پالایش گاز ایلام با بیان اینکه برای مدلسازی جامع شبکه الکترونیکی و توربوژنراتورهای این شرکت نیز با دانشگاه ایلام قرارداد انجام شده است، افزود: برای اجرای این پروژه 625 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گفته نورالهی قراردادی با دانشگاه صنعتی شریف به منظور بررسی خوردگی میکروبی در سیستم، تامین ، انتقال و توزیع آب پالایشگاه و ارائه راهکارهای علمی برای کاهش و یا حذف آن با اعتبار 460 میلیون ریال منعقد شده است.

وی اظهار داشت: به منظور بررسی تاثیر کوتاه شدن پره های کمپرسور محوریت روی بازدهی توربین گازی این شرکت نیز با دانشگاه صنعتی کرمانشاه قرارداد انجام شده که برای اجرای آن مبلغ یک هزار و 300 میلیون ریال اعتبار برآورد شده است.

رئیس پژوهش و فناوری پالایش گاز ایلام یادآور شد: با هدف بررسی و مقایسه عوامل شغلی و عوامل خانوادگی در کارکنان نوبت کاری و روز کار این شرکت با دانشگاه آزاد ایلام قرارداد منعقد و برای اجرای آن 310 میلیون ریال هزینه می شود.

نوراللهی افزود: برای مدلسازی جداسازی ذرات ( FES) از محلول آمین توسط فیلتر مغناطیسی در فرایند شیرین سازی با دانشگاه رازی کرمانشاه قرارداد انجام شده و برای اجرای آن 150 میلیون ریال اعتبار هزینه می شود.

وی اظهار داشت: همچنین برای تدوین مشخصات فنی، صحت سنجی طراحی و تعیین پارامترهای کیفیت سنجی فیلترهای این شرکت با دانشگاه ایلام انعقاد قرارداد شده که برای اجرای این پروژه مبلغ 150 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی گفت: به منظور امکان سنجی فرآیندی و مکانیکی واحد شیرین سازی اتان برای جدا سازی مرکاپتان ها از گاز احیای بسترهای نم زدایی با دانشگاه رازی کرمانشاه قرارداد انجام شده که برای اجرای آن مبلغ 150 میلیون ریال اعتبار برآورد شده است.

نورالهی یادآوری کرد: برای امکان سنجی استفاده از نازل فراصوت در تنظیم نقطه شبنم گاز طبیعی این شرکت نیز با پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی تفاهم نامه و قرارداد انجام شده که برای اجرای آن 150 میلیون ریال اعتبار هزینه می شود.

وی ادامه داد: برای ماهیت و آثار حقوقی شروط ضمن عقد در قراردادهای این شرکت و طراحی واحد غشایی نانو فیلتراسیون و الکترودیالیز برای حذف ناخالصی های آمین در گردش این شرکت با دانشگاه ایلام قرارداد انجام گرفته که برای اجرای آنها مبلغ 300 میلیون ریال اعتباردر نظر گرفته شده است.

دبیر شورای پژوهش شرکت پالایش گاز ایلام گفت : در سال جاری با فراخوان 11 مورد پروژه پژوهشی از طریق دعوت از دانشگاه ها و موسسات علمی برتر در سطح کشور بخشی از مشکلات عملیاتی و مهندسی شرکت مرتفع خواهد شد./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار