مدیرکل بهزیستی ایلام از بهره مندی 6 هزار و 581 معلول پشت نوبت زیر پوشش این سازمان از خدمات بهزیستی استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۸۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱ 21 November 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛زهرا همتی گفت: این افراد امسال تحت حمایت قرار گرفته اند و از خدمات هدفمندی، کمک هزینه، معیشت و مستمری بهره مند شده اند.

وی با اشاره به بهره مندی 12هزار و 778 معلول از خدمات این نهاد در استان افزود: از این تعداد هفت هزار و 305 نفر در نقاط شهری و پنج هزار و 473 نفر نیز در مناطق روستایی زندگی می کنند.

مدیرکل بهزیستی ایلام از پرداخت اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال برای مسکن معلولان استان خبر داد و تاکید کرد: با این اعتبار 150 واحد مسکونی به معلولان واگذار شده ضمن اینکه 610 مورد نیز معافیت از انشعابات برای معلولان در سال جاری اعطا شده است.

همتی از انعقاد تفاهم نامه با بسیج سازندگی سپاه با اعتبار 130 میلیارد ریال خبر داد و اضافه کرد: این اعتبار جهت جذب مشارکت در 2 بخش عمرانی و غیرعمرانی مورد نیاز جامعه هدف شامل مسکن، تامین لوازم التحریر، سبد غذایی و .... بوده است.

وی یادآور شد: امسال همچنین سه میلیارد ریال اعتبار در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی بویژه خودکشی در استان اختصاص یافته است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام از آماده سازی سامانه پیشگیری از طلاق و راه اندازی آن در آینده نزدیک خبر داد و گفت: افزایش نیروهای صدای مشاور و افزایش خدمات مشاوره ای آنان به صورت شبانه روزی و از طرفی شبانه روزی کردن خط مداخله در بحران (123) جهت پاسخگویی 24 ساعته به مردم از دیگر اقدامات است.

همتی گفت: دریافت اعتبارات عمرانی به منظور ساخت پایگاه خدمات اجتماعی در محله حاشیه نشین مهرآباد و شروع ساخت ساختمان اداری سیروان از دیگر کارهای در دست اقدام است.

حدود 25 هزار نفر از جمعیت 580 هزار نفری استان ایلام زیر پوشش خدمات بهزیستی هستند که از این تعداد بیش از 12 هزار نفر معلویت جسمی و حرکتی دارند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار