مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: سهم کتاب و محصولات فرهنگی در سبد خرید خانواده های ایلامی ناچیز است.
کد خبر: ۶۸۲۵۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ 21 November 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ عمران خودآموز در آیین تجلیل از نویسندگان، ناشران، کتابداران و فعالان حوزه کتاب استان ایلام تاکید کرد: متاسفانه مشکلات اقتصادی و به ویژه در حوزه اشتغال باعث شده توجه به مقوله فرهنگ و به ویژه کتابخوانی در اولویت های اخر خانواده ها قرار داشته باشد.

وی ادامه داد: همگان بر این موضوع اتفاق نظر دارند که اگر می خواهیم ملتی بالنده ، کوشا و فعال باشیم باید ارتقا جایگاه فرهنگ را در اولویت برنامه های خود قرار دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام خواستار افزایش اعتبارات برای بهبود امکانات سخت افزاری و نرم افزاری به ویژه در زمنیه کتابخانه های عمومی شد و گفت: فعالان عرصه کتاب و ناشران باید بتوانند بدون دغدغه های معیشتی در این زمینه حضور داشته باشند.

خودآموز با اشاره به انتشار ۱۵۰ عنوان کتاب در استان طی سال جاری گفت: امیدواریم بیش از گذشته شاهد رونق این عرصه در استان و کمک به انتشار آثار مفید و متناسب با نیاز استان و کشور برای تمامی گروه های سنی باشیم.

وی به برنامه های هفته کتاب در استان اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری نمایشگاه کتاب در تمام شهرستان های استان، برپایی جلسات هم اندیشی با ناشران ، اهدای کتاب رایگان به مراکز علمی، فرهنگی و آموزشی، مدارس، دانشگاه ها و مساجد سطح استان و همچنین اجرای نشست های نقد و بررسی کتاب از مهم ترین برنامه های این هفته است.

وی از عموم دستگاه های اجرایی خواست در راستای کمک بر ترویج کتابخوانی در استان سهمی از منابع خود را به این حوزه اختصاص دهند./ح

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار