چهل و چهارمین کتابخانه عمومی استان ایلام با نام مرحوم آیت الله حیدری ایلامی در مرکز استان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۶۸۲۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷ 20 November 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ استان ایلام تاکنون ۴۳ کتابخانه عمومی داشت که ظهر دوشنبه ۲۸ آبان ماه و با حضور معاون سیاسی استاندار شاهد افتتاح چهل و چهارمین کتابخانه عمومی خود به نام آیت الله حیدری ایلامی (ره) نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نامگذاری شده بود.

پس از کتابخانه مرکزی ایلام که سال گذشته پس از سالها انتظار در شهر ایلام افتتاح و به مکانی برای حضور علاقه مندان به یار مهربان تبدیل شد، امروز نیز فضایی دیگر در اختیار فرهنگ دوستان قرار گرفت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام در این مراسم گفت: این کتابخانه عمومی چهل و چهارمین کتابخانه عمومی استان ایلام به شمار می رود.

مراد جلیلیان اضافه کرد: کتابخانه آیت الله حیدری دارای ۸ هزار جلد کتاب است و حدود ۵۰۰ جلد نسخ خطی و سنگی با قدمت بال نیز در این مجموع قرار دارد.

وی تاکید کرد: این کتابخانه در مجتمع فرهنگی - مذهبی آیت الله حیدری واقع شده و با بهسازی و ایجاد امکانات ۲ طبقه از ساختمان به منظور راه اندازی کتابخانه عمومی واگذار شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام یکی از اهداف راه اندازی این کتابخانه را جمع آوری آثار و نوشته های مرحوم آیت الله حیدری ایلام عنوان کرد و گفت: بخشی از منابع مکتوب از محل آثار جمع آوری شده توسط آیت الله حیدری ایلامی و خانواده ایشان و بخشی هم توسط ارگانها و نهادهای مختلف گردآوری شده است./ح

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار