نماینده ولی فقه در استان گفت : ما برای تغییر رویکرد کتابخوانی در جامعه باید کاری کنیم و آنرا تبدیل به فرهنگ عمومی بکنیم ما باید کاری کنیم کتاب وارد فضای زندگی خانواده ها شود و هر شخصی کتاب را جزیی از برنامه روزانه خود قرار دهد و هیچ کار دیگری مانع از کتابخوانی وی به عنوان یک فعالیت روزانه نشود پیشنهاد من این است که گروه های اندیشه ورز تشکیل شوند بر روی اقشار مختلف مردم کار کنند.
کد خبر: ۶۸۱۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶ 17 November 2018

جمعی از کارکنان و کتابداران کتابخانه های عمومی استان ایلام، با نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام دیدار نمودند.
24 آبان ماه همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، جمعی از کارکنان و کتابداران کتابخانه های عمومی استان ایلام، با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه ایلام دیدار نمودند.

به گزارش تابناک ایلام ؛  همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، جمعی از کارکنان و کتابداران کتابخانه های عمومی استان ایلام، با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه ایلام دیدار نمودند.

 

 حجه الاسلام نورالله کریمی در  نشست تبار ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به کتابداران استان ابراز داشت: گزارشی که از عملکرد کتابخانه های عمومی ارائه دادن بسیار امیدوار کننده است و نشان از رشد چشمگیری این مجموعه دارد که امیدوارم همچنان تداوم داشته باشد.

وی گفت: در عرصه کتاب ما با فرهنگ غنی اسلامی مان مقداری فاصله داریم بالاترین معجزه پیامبر ما کتاب است یک اعجازی که تمام دنیا را در زمانهای مختلف به مبارزه طلبیده است و استکبار جهانی امروزه با تمام هزینه های که انجام می دهد نتوانسته است در این مبارزه طلبی توفیقی بدست آورد و این بزرگترین سند حقانیت ماست و از دیگر جنبه های این اعجاز بزرگ این است که با دستور به خواندن آغاز شده است و این نشان از جایگاهی والایی است که کتاب و خواندن و مطالعه در هویت دینی ما دارد.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: در شرایط فعلی ما میراث گرانبهایی داریم که از گذشته به ما رسیده است و در این میراث مذهبی، کتابهایی وجود دارند که تاریخ پرماجرایی داشته اند و شهدای زیادی در طول این تاریخ داشته ایم که برای حفظ مکتوباتشان جان خود را ازدست داده اند و کسانی که برای حفظ این آثار، مجبور بوده اند که آنها را دفن کنند تا از گزند جاهلان تاریخ محفوظ بمانند تا اینکه به دوران علامه مجلسی رسیدیم که معروف است هر کتابی که به دست ایشان رسیده، مانده و ثبت شده است .

وی افزود : البته کتابهای زیادی هم از دست داده ایم مانند آثار کتابخانه معروف بغداد که در اثر تهاجم اقوام متجاوز که قدر کتاب را ندانسته اند نابود شده اند.

وی همچنین اظهار داشتند: در شرایط فعلی که بحث فضای مجازی مطرح است و رسانه های تصویری روی بخشی از فرهنگ ما تاثیر گذار هستند اما من احساس می کنم بیش از آنکه ما بتوانیم از مزایای آنها استفاده کنیم به جنبه های سرگرمی آنها توجه داریم این رسانه ها با وجود کارکردهای خاص خود، آن غنای کتاب را ندارند کتاب برکت و آثار دیگری دارد و این چیزی است که باید به آن توجه کنیم در کشور ما شخصیتی مانند رهبر معظم انقلاب هست که کتابخوان بی نظیری هستند.

وی افزود :  توجه بسیاری به مقوله کتابخوانی دارند ایشان گاهی اوقات بر بعضی از کتابهایی که می خوانند تقریظی دارند و باوجود اینکه مطالب عادی هم می نویسند اما در یک جمله کتاب را به بهترین شکل ممکن معرفی می کنند و این همه نشان از اهمیت بالای کتاب نزد ایشان دارند.

حجه الاسلام کریمی تبار اظهار داشت: ما برای تغییر رویکرد کتابخوانی در جامعه باید کاری کنیم و آنرا تبدیل به فرهنگ عمومی بکنیم ما باید کاری کنیم کتاب وارد فضای زندگی خانواده ها شود و هر شخصی کتاب را جزیی از برنامه روزانه خود قرار دهد و هیچ کار دیگری مانع از کتابخوانی وی به عنوان یک فعالیت روزانه نشود پیشنهاد من این است که گروه های اندیشه ورز تشکیل شوند بر روی اقشار مختلف مردم کار کنند.

و ی بیان داشت: اینکه هر طیف و قشری از مردم چگونه نیاز به کتاب و کتابخوانی در بین آنها ایجاد شود و با روشهای مساله محور و با استفاده از دانش متخصصین مختلف و افراد آشنا به کتاب این کار را انجام دهیم و آن زمان می توان امیدوار بود که کتابخوانی به یک فرهنگ عمومی و همگانی تبدیل شود.

وی خاطرنشان ساختند: امروزه کتابهای خیلی خوبی به چاپ می رسد مثلا در حوزه دفاع مقدس آثار خوبی داریم که جذبه بالایی دارند و البته ماموریت اصلی معرفی این آثار به عموم مردم بر عهده کتابداران عزیز است که انشاءالله بتوانید در انجام این وظیفه سنگین موفق باشید.

مراد جلیلیان مدیر کل کتابخانه های عمومی استان،نیز  ضمن تبریک انتصاب حجه الاسلام و المسلمین کریمی تبار به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر ایلام، گفت: امیدواریم حضور حضرتعالی به عنوان شخصیتی مذهبی، سیاسی و فرهنگی، بتواند منشاء خیر و برکت برای مردم استان بويژه فرهنگ دوستان باشد.

وی در ادامه صبحت های خود به ارائه گزارشی از عملکرد کتابخانه های عمومی استان در سال جاری و همچنین برنامه های پیش روی پرداخت و گفت: ارتباط با ائمه جمعه و جماعات همواره یکی از سیاست های کاری کتابخانه های عمومی استان بوده و این امر همچنان ادامه خواهد یافت و ما تمایل بسیاری داریم جهت رشد و توسعه کتابخانه های عمومی و گسترش فرهنگ کتابخوانی از نقطه نظرات این عزیران بهره مند شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار