مدیرکل بهزیستی ایلام از اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی با عنوان نماد در سه شهرستان این استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۸۰۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱ 17 November 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ زهرا همتی افزود: این طرح با مشارکت آموزش و پرورش امسال در 40 کلاس درس دخترانه و پسرانه پایه دوم مقطع متوسطه اول اجرا می شود.

وی با ذکر اینکه این طرح در سه شهرستان دره شهر، ایلام و ایوان اجرا می شود، ادامه داد: مربیان مرتبط با دروس مطالعات اجتماعی در این طرح آموزش های لازم را کسب و آنها را به دانش آموزان منتقل می کنند.

مدیرکل بهزیستی ایلام اظهار کرد: دانش آموزان نیز در این طرح با شناسایی آسیب ها در مدارس راهکارهای لازم را برای رفع آن به اولیا مدارس ارایه می کنند.

همتی ارتقا توانمندی های دانش آموزان در زمینه شیوه های همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ایجاد و توسعه ظرفیت های مشارکت دانش آموزان برای مقابله با آسیب های اجتماعی را از اهداف این طرح برشمرد.

به گفته وی، دانش آموزان در اجرای این طرح شناخت آنها به مسایل اجتماعی گسترده تر شده و روحیه مهارت گروهی و نگرش جمع گرایی بجای فرد گرایی در آنها پرورش می یابد.

مدیرکل بهزیستی ایلام یادآور شد: همچنین به منظور اجرای مطلوب این طرح در سال جاری کارگاه تربیت مربی ویژه دبیران درس اجتماعی مدارس اجرا کننده به مدت سه روز برگزار تا این افراد در زمینه ارتقا توانمندی های دانش آموزان مهارت لازم را کسب کنند./م
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار