چهارمین روز از داوری جشنواره تئاتر فجر با نمایش «رومئو با اسب سفید می آید»به کارگردانی مهرداد علیزاده در سالن ارشاد اسلامی شهر آبدانان به روی سن رفت.
کد خبر: ۶۸۰۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ 17 November 2018

 چهارمین روز از داوری جشنواره تئاتر فجر با نمایش «رومئو با اسب سفید می آید»به کارگردانی مهرداد علیزاده در سالن ارشاد اسلامی شهر آبدانان به روی سن رفت.

به گزارش تابناک ایلام ؛در خلال این نمایش رییس انجمن هنرهای نمایشی استان ایلام در گفتگویی با خبرنگاران گفت: تئاتر به عنوان یک هنر دراماتیک یکی از شاخه های اصلی هنرهای نمایش بوده و در انتقال ارزشهای فرهنگی و هنری به مخاطبان و تماشاگران متناسب با نیاز و ضرورت جامعه تاثیر بسزایی دارد.

سعید خیرالهی اظهار داشت جشنواره امسال برای اولین بار بصورت همایشی و با رویکردی متفاوت نسبت به ادوار گذشته بجای تمرکز در استان در شهرستانها اجرا و مورد استقبال بی نظیری نیز واقع شد.وی شعار امسال جشنواره را «تئاتر برای مردم» عنوان و خاطرنشان کرد با این شیوه اجرا هم نشاط اجتماعی ایجاد و هم کسب درآمدی برای گروههای نمایشی خواهد بود.

وی جایگاه تئاتر در استان را معقول ارزیابی نمود و نبود زیرساختهای مناسب را مشکل اصلی این قشر عنوان داشت.

خیرالهی به گذشته تئاتر آبدانان نقبی زد و افزود :تئاتر این شهر به سبقه زرینی که داشت شهیر است ولی مدتی دچار سکته شده بود اما اینک احیا شده و شاهد کارهای ماندگاری از عزیزان این عرصه هستیم.

این عضو داوری جشنواره به پیام امام جمعه آبدانان در حمایت از تئاتر اشاره و بیان داشت : پیام این مقام معزز حاوی نگاه و رویکردی نو به مقوله هنر که همانا دغدغه و خواسته مقام معظم رهبری است اشارت دارد که در جایگاه خود باعث خرسندی و دلگرمی اهالی تئاتر گردیده و شایسته قدردانی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد در استان ایلام بالغ بر ۲۵ گروه نمایشی فعال بوده که ۱۵ مورد آنها دارای پروانه رسمی می باشند. او اضافه کرد در این دوره ۸ گروه نمایشی از شهرستانهای مختلف استان در جشنواره شرکت و در نهایت گروه برگزیده انتخاب خواهد شد.

از نکات قابل ذکر این نمایش حضور و استقبال گسترده تماشاچیان بود بطوریکه سالن ارشاد جوابگو این خیل عظیم نبود./م


 خبرنگار:بهروز مردانی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار