مدیرکل تعاون روستایی استان یزد:
یزد ـ مدیرکل تعاون روستایی استان یزد از خرید حمایتی بیش از هزار و ۱۰۰ تن شیر مازاد بر نیاز دامداران یزدی خبر داد.
کد خبر: ۶۸۰۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 15 November 2018

علی جهازی اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد هدفمندی یارانه‌ها، خرید حمایتی شیر خام از دامداران توسط سازمان تعاون روستایی به منظور حمایت از تولیدکنندگان از تابستان ۱۳۹۵ آغاز شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های شیر قابل خریداری توسط تعاون روستایی عنوان کرد: تعاون روستایی شیر دارای بار میکروبی کمتر از ۱۰۰ هزار با ۳.۲ درصد چربی و سه درصد پروتئین را از دامداران یزدی خریداری می‌کند.

جهازی با بیان اینکه دامداران استان یزد سالانه بالغ بر ۲۲۰ هزار تن شیر خام تولید می‌کنند، افزود: تعاون روستایی از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه، بالغ بر هزار و ۱۳۵ تن از این میزان را به قیمت ۱۴ هزار و ۴۰۰ ریال از دامداران یزدی خریداری کرده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان یزد یادآور شد: بخشی از شیر تولید شده توسط دامداران در استان توزیع می‌شود و بخشی به کارخانجات لبنی سایر استان‌های همجوار ارسال می شود.

وی، مجموع شیر مازاد بر نیاز استان را حدود ۱۲۰ هزار تن اعلام کرد و اظهار داشت: با اجرای دستورالعمل ستاد هدفمندی یارانه‌ها، بخشی از شیر خام تولیدی دامداران که توسط کارخانه‌ها جذب نمی‌شود، توسط سازمان تعاون روستایی خریداری می‌شود.

جهازی خاطرنشان کرد: شیر خریداری شده توسط تعاون روستایی، فرآوری و استحصال و تبدیل به پودر شیرخشک و خامه می شود.

مدیرکل سازمان تعاون روستایی استان یزد در زمینه میزان خرید حمایتی شیر خام از دامداران استان یزد اظهار داشت: با اجرای طرح خرید حمایتی شیر خام از دامداران استان یزد در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۷ با همکاری اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی دامداران استان یزد به صورت میانگین روزانه ۳۰ تن شیر مازاد مصرف دامداران عضو شرکت های تعاونی دامداران استان با شرایط تعیین شده به صورت حمایتی خریداری شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار