کد خبر: ۶۷۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰ 28 July 2015

به گزارش تابناک کهکیلویه وبویراحمد به نقل از فارس، مجید محنایی ظهر امروز در جلسه بررسی شیوه‌نامه نحوه تشکیل جلسات شوراها و کارگروه‌های تخصصی استان به مشکلات موجود در نحوه تشکیل جلسات در استان اشاره کرد و اظهار داشت: عدم تشکیل جلسات در زمان مقرر، تأخیر در ارسال به موقع صورت جلسات، ایجاد تغییرات در مصوبات جلسات و نحوه شرکت مدیران، معاونین متعدد یا کارشناس در جلسات از مهمترین مشکلات در چگونگی برگزاری جلسات در استان بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به مشکلات موجود در نحوه اجرای جلسات استان، به دستور خادمی استاندار شیوه‌نامه چگونگی تشکیل جلسات در شورای برنامه‌ریزی و توسعه، شورای آموزش و پرورش، کارگروه‌های تخصصی و سایر جلسات در 10 ماده و تبصره تهیه و تدوین شده است.

وی بیان کرد: در این شیوه‌نامه نحوه تشکیل جلسات، زمان ارسال دعوت‌نامه، زمان ارسال مصوبات، نحوه تصمیم‌گیری در جلسات و همه ظرافت‌ها در رابطه با تشکیل جلسات پیش‌بینی شده است.

این مسئول تصریح کرد: بخشی از این شیوه‌نامه تصویب شده و بخش دیگری نیاز به بازنگری دارد که در اختیار مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد و نظرات مدیران ظرف مدت 10 روز گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در جلسه شورای برنامه‌ریزی و یا در جلسه شورای اداری شیوه‌نامه تشکیل جلسات به تصویب می‌رسد و به عنوان یک خط مشی و سیاست‌گذاری به همه دستگاه‌های اجرایی جهت اجرا ارسال می‌شود.

محنایی اضافه کرد: این شیوه‌نامه از قبل وجود داشته اما با توجه به کاستی‌هایی که در این شیوه‌نامه وجود داشت تصمیم گرفته شد که براساس تجارب گذشته مشکلات موجود در این آیین‌نامه برطرف شود، ضمن اینکه این شیوه‌نامه تهیه و تایید نهایی و در اختیار مسئولان کشوری قرار می‌گیرد تا در سایر استان‌های کشور نیز اجرا شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بحران جلسه‌زدگی در نتیجه بی‌برنامگی در اجرای جلسات اشاره کرد و گفت: مدیران ما با بحران جلسه‌زدگی مواجه هستند و ازدیاد در برگزاری جلسات موجب شده مدیران نتوانند به سایر کارهای خود بپردازند.

وی با بیان اینکه ساماندهی جلسات نیاز به مصوبات هئیت دولت و مراجع قانونی دارد، گفت: در این شیوه‌نامه برخی از جلسات ادغام می‌شود و برخی جلسات غیرضروری نیز کاهش داده می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: در حال حاضر تعداد 30 جلسه عمده و اساسی به‌صورت ماهانه در استان برگزار می‌شود و برخی جلسات مانند شورای آموزش و پرورش و یا جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به صورت ماهانه برگزار می‌شود اما می‌توان جلسات سایر کارگروه‌ها را کاهش داد.

محنایی بیان کرد: در این شیوه‌نامه به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که مدیران وقت لازم را برای پیگیری کارهای خود در تهران و یا سرکشی به شهرستان‌ها و روستاهای محل ماموریت داشته باشند.

وی با بیان اینکه تأخیر در ارسال صورت جلسه از ضعف‌های برگزاری جلسات است، خاطرنشان کرد: در این شیوه‌نامه مقرر شده مصوبات جلسات در اولین فرصت تایپ و ظرف 48 ساعت ابلاغ و در اولین جلسه نحوه مصوبات جلسات رصد و پیگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار