معاون اقتصادی استاندار ایلام ؛
معاون اقتصادی استاندار ایلام گفت: جذب مرحله دوم تسهیلات اشتغال باید با دقت بیشتری انجام شود و کمیته نظارت آیین نامه ها را در دستور کار خود قرار و مبنای عمل بانک ها نیز باید آیین نامه ها باشد.
کد خبر: ۶۷۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲ 13 November 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ ایوب درویشی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ایلام اظهار داشت: با عبور از مرحله پرداخت تسهیلات اکنون زمان سنجش خروجی است و دستگاه های اجرایی باید برای رفع انحراف در فرآیند تشکیل پرونده ها، عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات در شعب بانکی نظارت کنند.

وی افزود: تقویت، افزایش نظارت کمیته ها و کیفیت بخشی به پروژه های اشتغالزایی که از تسهیلات کم بهره استفاده می کنند، ضروری است.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: جذب مرحله دوم تسهیلات اشتغال باید با دقت بیشتری انجام شود و کمیته نظارت آیین نامه ها را در دستور کار خود قرار و مبنای عمل بانک ها نیز باید آیین نامه ها باشد.

درویشی با بیان اینکه دستگاه های تخصصی باید نظارت خود را بیشتر کنند، گفت: باید بر نظارت ماهیتی در پروژه ها توجه شود و نظارت صرفا شکلی نباشد بلکه هم کمیته نظارت هم دستگاه تخصصی باید وارد نظارت ماهوی شوند.

وی تاکید کرد: ایرادهای ماهیتی در پرداخت تسهیلات اشتغال استخراج و با فرستادن گزارش ایراد به فرمانداری ها و بانک های عامل رفع شوند تا مرحله بعدی این ایرادها تکرار نشود.

به گفته معاون اقتصادی استاندار ایلام با نظارت بر خروجی تسهیلات اشتغال بخش بیمه ای نیز باید با دقت حوزه خود را پوشش و میزان اشتغال واقعی استخراج شود.

درویشی تاکید کرد: با تجهیز منابع، دستگاه های ذیربط آمادگی لازم برای جذب مرحله دوم تسهیلات اشتغال را داشته و ساز و کارهایی طراحی شود که ارتباط بین وام های خود اشتغالی، روستایی و عشایری با بیمه برقرار شود و اشتغال واقعی را پایش کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام گفت: اعضای کارگروه اشتغال باید همه مراحل جذب تسهیلات تا ایجاد اشتغال پایدار را رصد کنند.

وی اضافه کرد: طرح های تصویب شده باید بر اساس مزیت ها و ظرفیت های استان دنبال شوند و در این مرحله با کسب تجربه از مرحله نخست، پروژه های اشتغالزایی اولویت دار و با کیفیت برای جذب منابع و تسهیلات به بانک ها معرفی شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام نیز در این نشست گفت: 2 هزار و 259 طرح با اعتبار یک هزار و 359 هزار میلیارد ریال و اشتغال چهار هزار و 131 نفر مصوب شده است.

شکراله شیرخانی افزود: 2 هزار و 95 طرح نیز با اعتبار یک هزار و 241 میلیارد ریال و اشتغال سه هزار و 693 نفر عقد قرارداد شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار